Ik heb Gioya ook nooit alleen gelaten toen ze heel klein was. Nu hebben we een hond die idd nogal trekt aan de riem en als de baby straks geboren is zal het best voorkomen dat ik ff snel de hond een plas en een poep laat doen en dus de baby alleen laat...zeker als t regent of dergelijk...DENK IK. Ik heb geen idee of ik dit daadwerkelijk ook zal doen, dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Misschien neem ik haar mee in een draagzak, maar toch zeker niet als t giet hoor...
Ik geef je groot gelijk en wij doen het ook wel eens. Als mijn dochter lekker ligt te slapen ga ik haar echt niet wakker maken omdat ik even aardappels moet halen bij de buurtsuper, twee blokjes verderop.
Het kan ook echt wel. Ik denk dat veel mensen doorslaan in het beschermen. Ik zal ook overbezorgd zijn, maar ik denk dat het voor ieders gemoedsrust beter is om toch soepeler te worden.
Het heeft niets met doorslaan in het beschermen te maken maar ja ik vind die 5 of 10 min gewoon te lang om die kleine alleen te laten ik zou er niet aan moeten denken wat er kan gebeuren..... Vind het een beetje raar dat je zegt dat we wat soepeler moeten worden vind dat het niets te maken heeft met soepeler worden maar goed.....
De kans dat je geschept wordt door een auto of fietser is vele malen groter dan wat er zou kunnen gebeuren als je het kindje veilig in z'n bedje laat. De kans is zelfs groter dat je je kindje laat vallen of per ongeluk pijn doet dan dat er wat zou kunnen gebeuren als je het kindje in zijn bedje laat..
heb me al die tijd bewust uit deze discussie gehouden van het wel of niet alleen laten van een kleintje.... maar er moet me toch iets van het hart hoor... als je stil gaat staan bij alles wat er allemaal kan gebeuren in een paar luttele seconde heb je geen deel van leven meer.... kan zo een heel rits dingen opnoemen die er allemaal kunnen gebeuren als jij denkt dat je zoon of dochter boven lekker lief zit te spelen.... je zou ze geen seconde alleen kunnen laten meer als je zou weten wat er allemaal kan gebeuren als het nodig is wil ik hier wel 10 dingen opnoemen die allemaal kunnen gebeuren terwijl jij lekker met het huishouden bezig bent(stofzuigen met lawaai, wasgoed draaien, in de keuken eten maken etc etc ) denkende dat het kind zich vermaakt.... dat zijn meer dingen die er kunnen gebeuren terwijl je in het huis rond loopt dan het risico als de kleine knockie out op bed ligt en jij rent ff heen en weer om je andere kleine van school te pikken, of ff het hoekje om naar de buurtsuper om ff gauw nog een pakkie croma te halen....
haha, smoek, wat een ontaarde moekes zijn wij toch hè.. we meppen onze kinderen en laten ze in bed als we zelf ff 10 minuutje boodschapje doen!
hahaha nou nou echt onvoorstelbaar toch he, voor sommige zijn wij waarschijnlijk moeders die eigenlijk geen kinderen zouden hebben moeten krijgen... af en toe een peukie terwijl je zwanger bent...als de kleine er is, ze af en toe ff 5 min. alleen laten als het lekker ligt te pitten...als het wat groter is het af en toe een tik op de vingers geven omdat ze iets (gevaarlijks) doen wat niet mag...poe zeg wat ben ik sleeeeeecht.... en ik heb van die heerlijke kinderen
http://www.zwangerschapspagina.nl/album_thumbnail.php?pic_id=12920 http://www.zwangerschapspagina.nl/album_pic.php?pic_id=12921
ff croma halen of aardappels, en dat moet dan perse als je baby slaapt? iedereen heeft de duurste kinderwagens, en weet ik veel wat allemaal. maar het is dan zo`n gedoe, dus gaan ze lekker even als de kleine slaapt. ik vind het onverantwoordelijk. en de kans is klein dat er wat gebeurd ja. maar zou jij het jezelf vergeven? ik niet, ik zou met een schuldgevoel zitten van hier tot tokyo!
ik vond het zeker makkelijk om dat ff snel te doen als As op bed lag. Zeker toen ze nog zo klein was. Of gauw frietje halen bij de frietboer 500 mtr verder op, deed ik ook wanneer astrid op bed lag. (overigens zonder babyfoon, want die heb ik niet) Tsja.. ik zal niet zeggen dat het goed is, ik zal ook niet zeggen, moet je zeker doen, maar de risico's vind ik nihil. Ik zou het mezelf ook niet vergeven als ik geschept word met de auto terwijl ik haar bij me heb terwijl ik die korte boodschap ook best even had kunnen doen terwijl ze sliep. Je zal altijd wel een schuldgevoel hebben als je kindje wat overkomt, of je het nu bij je hebt of even alleen laat.
Dan kun je ook niet met je kind in een auto gaan zitten. Dan is het risico nog veel groter dat er iets gebeurt. Dus om niet hypocriet te zijn, moet je dus niet meer autorijden met de kleine erbij, en niet meer naast iemand zitten als ze auto rijden.
daarom.. het is ook maar net welk risico een ouder wilt nemen! Je kan je kind ook niet altijd opvangen als het valt (en wil je dat dan ook wel.. ?)
nou ja als je geschept word dan vertel je het zelf mischien niet meer na, en hoef je je niet schuldig te voelen. maar wanneer er iets in je huis gebeurd, of bij je buren, dan ga je je achteraf waarschijnlijk van alles afvragen. en de vergelijking van in een auto stappen en dat er altijd wat kan gebeuren vind ik ook niet helemaal fair. je zegt dus eigenlijk dat je best eens risicos mag nemen want je hebt altijd kans dat er wat gebeurd. maar goed, iedereen moet het voor zichzelf weten, ik zou het zelf niet kunnen.
Klopt, dat is inderdaad wat ik zeg.... elke beslissing die je neemt daar zit weer een risico aan. Ik ben was dus bereid om mijn dochter op haar bedje te laten terwijl ik even naar de overkant liep of naar de buren of naar friet stukkie verderop! Nu doe ik dat overigens niet meer, omdat mijn dochter nu wel overal mee gaat als ik op stap ga. Want als baby kunnen ze hun bed niet uitklimmen, dat kan ze nu wel en dat risico vind ik dan weer te groot. Dus er is voor mij wel een grens!
Niet fair de vergelijking? Lekker makkelijk om te zeggen dat het dan ineens niet opgaat. "jij" kiest namelijk dan ook om je kind in een mogelijk gevaarlijke situatie te brengen, net als mensen die hun kindje alleen in een huis laten liggen. Ik vind het niet fair van jou dat je mensen die hun kind in huis alleen laten veroordeelt, en zelf wel andere mogelijke gevaren Bagatelliseert.
Never ever laat ik m'n dochtertje alleen in huis. Al is de verleiding van de gemakzucht ook heus wel aanwezig. Waarom zou je in godsnaam het allerkleinste risico nemen? Echt zo moeilijk om te wachten tot hij/zij wakker is en mee te nemen? Risico's als onder een auto terechtkomen in het dagelijkse bestaan vallen daar niet mee te vergelijken. Dat kan je niet voorkomen. De risico;s die hier aan te pas komen wel.