dreumes 20 maanden wil niet slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mnla, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnla

mnla Actief lid

12 feb 2014
    200
    0
    0
    Hallo dames.

heb een dochter van bijna 21 maanden . Die wil savonds niet meer slapen . Ze gaat ooit pas om half 10 10 uur naar bed ! Tussen de middag slaapt ze nog van 12 tot half 2 2 uur . Zal ik dat dan weg laten of in korten ? Ik ben radeloos weet niet meer wat ik met der aan moet :(

2. mnla

mnla Actief lid

12 feb 2014
    200
    0
    0
    Iemand die in het zelfde schuitje zit?

3. Het zijn periodes, misschien komen er tandjes door of zit ze in een periode van verlatingsangst, of is ze over de moeheid heen.
    Onze jongste wil nu ook vaak niet naar bed, al is ze moe. Dan huilt ze, en gooit haar knuffels en speen uit bed. Dan huilt ze weer omdat haar speentje ernaast ligt. We geven deze wel terug, zonder slaapt ze echt niet. Soms blijft m'n partner erbij, alhoewel ik daar tegen ben, ik wil ook nog wat aan m'n avond hebben.
    Onze oudste (in april 3 geworden) gaat nu vaak pas rond 21:30u zonder problemen slapen, maar wil wel graag dat wij in de buurt zijn. Hij slaapt nog overdag om 13:00u ongeveer, dan is hij ook echt moe. Binnenkort toch maar dat slaapje schrappen ben ik bang, alhoewel ik dat nu met mijn zwangerschap erg fijn vind.
    21 maanden lijkt me wat jong om zonder middagdutje te doen.

Voor je dochter: onze beide kinderen hebben een fase gehad dat ze echt niet in bed wilden liggen, en gewoon bij ons op de bank in slaap vielen. Ook vanwege onze vermoeidheid hebben we dit vaak toegelaten: kinderfilm op, (geluid wat zachter) of juist niks op, geen input, en gewoon op de bank zitten, ze verder negeren. Spelen mag dan niet, van de bank af ook niet. Mogen zelf in een boekje bladeren, dat werkt nu bij de jongste (boekje mee naar bed).

Onze routine is dan:
    Eten - badje - pas nadat de pyama aan is krijgen ze flesje (de oudste doet soms moeilijk, maar wil wel nog flesje melk) soms nog even spelen als we vroeg hebben gegeten.
    Vlak voor het flesje krijgt de jongste de slaapzak aan. Dan na het flesje iedereen een kusje geven, tandjes poetsen en naar bed (evt met boekje).

Geen garantie op succes hoor. Denk dat het nu even een periode is van "laten gaan" - zorg dat je zelf niet te gestressed raakt ervan, als dat betekent dat je kindje bij jou op de bank in slaap valt terwijl jij een boek leest of tv kijkt (een "saai" praatprogramma ofzo, geen drukke beelden) dan is dat misschien gezonder dan stress rond bedtijd.

Of zoals de Nanny doet: zeggen dat je zo weer komt kijken, en dan na 30 seconden terug, dan na 1 minuut terug, dan na 2 minuten. Of rommelen op de kamer, wat was vouwen, zorgen dat ze je hoort maar haar geen aandacht geven. (Dat werkte wel bij de oudste, helaas niet bij de jongste...)
    Niet gelijk een bepaalde techniek opgeven na 1 keer, probeer het een week uit. (Dat op de bank in slaap vallen is geen techniek trouwens, dat is natuurlijk niet de gewenste manier).

Succes en hou vol!

Deel Deze Pagina