Overgang tijgeren naar kruipen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimmy, 25 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Even benieuwd..

Kleine dame tijgert nu sinds 2,5 maand rond (doet alles lekker op der gemak hihi). Inmiddels in sneltreinvaart :D. Sinds 2/3 weekjes begint ze zichzelf op te trekken en wat te staan bij de tafel etc. Ze kruipt nog niet op handjes en knietjes zeg maar. Wel gaat ze de laatste 2 weken vaker ineens op handjes en knietjes zitten en wiegt soms wat heen en weer of op handjes en voetjes staan haha. Maar zodra ze vooruit wil ploft ze weer op der buikje :D.

Ben benieuwd of ze nog 'echt' gaat kruipen. Hoe ging dit bij jullie kindjes? Mijn oudste heeft het echte kruipen wat overgeslagen, althans toen ze al kon lopen, toen ging ze af en toe op de grond tijdens het spelen wel stukjes kruipen. Daarvoor was het tijgeren, ze kon het wel, want heel af en toe ging ze paar meter kruipen, maar tijgeren vond ze denk ik makkelijker :)

2. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu 14 maanden en ik dacht ook dat ze het kruipen ging overslaan. Ze tijgerde maanden lang, en eigenlijk pas sinds ze 13 maanden is kruipt ze goed. Daarvoor heel af en toe, dan zat ze op handen en knieën maar snapte er niks van en ze ging telkens verder op haar buik. Nu kruipt ze volledig, en is ze razendsnel. Zo ineens kreeg ze het door en op een gegeven moment zeiden we tegen elkaar 'hey, ze kruipt nu alleen nog maar'

3. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier tijgerde ze vanaf 8 maanden. Probeerde wel op handjes en knietjes maar viel steeds op der neus. Met 9, 5 maand kroop ze ineens en ging toen ook meteen overal staan.
    Ik denk doordat je kindje wel op knietjes wiegt ze waarschijnlijk wel gaat kruipen.
    Toen mijn dochter het net kon, ging ze ook nog niet altijd alles kruipend ontdekken. Tijgeren ging toen nog sneller. Nu ze het goed kan is tijgeren er echt vanaf.

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hier tijgerde hij met een maand of 8/9. Met 9/10 maanden optrekken en met 10/11 maanden echt kruipen.
    Dus zou nog kunnen komen :)
    Dat heen en weer wiegen is volgens mij inderdaad een teken voor ze gaan kruipen. Om stabiliteit te zoeken zei de fysio.

5. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Hier nooit getijgerd (ja alleen achteruit wat zorgde voor een boel frustratie haha), maar ze kruipt sinds deze week wel. Ook kan ze sinds deze week vanuit haar buik gaan zitten. De afgelopen weken was ze heel druk met optrekken dus ik denk dat ze haar beenspiertjes flink getraind heeft waardoor ze nu kan kruipen :)

6. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Opeens.. Er was niet echt een overgang ze kroop gewoon ineens... Ze had in ene door dat ze haar beentjes op kon trekken onder haar lijfje zegmaar en zo ook vooruit kon komen.

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Met bijna acht maanden tijgeren en is net een jaar en kruipt al weer heel wat weekjes.
    Ineens wist hij hoe t moest!

8. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Onze zoon is bijna 15 maanden en tijgert nog steeds. Hij is gewoonweg te lui om op handen en knieën te gaan kruipen. Hij staat loopt langs de tafel en kan wat stapjes los. Ik maak me er niet druk over.

9. rums

rums Niet meer actief

Onze zoon ging in de kruiphouding zitten met 7 maand en pas met 13 maanden ging hij kruipen.

10. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    De oudste heeft de kruipfase overgeslagen, de jongste is nu in de teigerstand maar af en toe wil hij zo snel dat het een combinatie is van met zijn bovenlichaam te teigeren en met zijn onderstel te kruipen, haha

11. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier begon ze pas met tijgeren met 11 maanden en dat heeft ze een week of 6 gedaan. Ik heb haar op een gegeven moment op het gras gelegd ipv op een boxkleed en dat vond ze niks. Ze ging op d'r handen en knietjes zitten en kroop zo weg :)

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Hier ging het heel snel. Vorig jaar vlak voor we op vakantie gingen, begon onze jongste met tijgeren. Hij was toen 6 maanden. 4 weken later aan het eind van de vakantie kroop hij op handen en knieën. Nog een maand later liep hij langs de tafel, met een maand of 10 begon hij kleine stukjes over te steken en aan de hand te lopen en voordat hij een jaar was liep hij los.

Deel Deze Pagina