Mijn dochter sliep ook vanaf dat ze kon rollen op haar buik. En nu nog steeds. Als ze zelf rollen zijn ze sterk genoeg om hun hoofd anders te leggen en om goed te kunnen ademen op de buik volgens het cb hier
er was laatst hierover een vraag gesteld bij de kraamdeskundige volgens mij. Over een tweelign van 6 maanden die ook alleen op hun buik sliepen. Ff kijken of hem kan vinden. VRAAG: Hoi, Mijn zoontjes zijn inmiddels 6 maanden oud en draaien van buik naar rug en andersom. Ze vallen sinds kort ook in slaap op de buik, een prettige verandering omdat hun hoofdje iets minder afgeplat wordt zo. Soms vallen mijn zoontjes in slaap met hun neusje recht in de (aerosleep) matras of in het boxkleed. Ze doen dit zelf, als ik hun hoofdje zachtjes probeer te draaien, protesteren ze een beetje en blijven zo liggen. Is dit gevaarlijk op deze leeftijd? Of mag je er inmiddels van uitgaan dat als hun ademhaling wordt belemmerd, ze zelf wel hun gezichtje draaien? Ik kan er, zeker met twee, niet de hele tijd bij blijven namelijk . Bedankt voor het antwoord! Antwoord: Hoi Luca, Als kinderen zichzelf draaien van buik naar rug en terug, is het niet meer te stoppen dat ze slapen zo als ze zelf het lekkerste liggen. Dat kan zo maar op de buik zijn. Ze kunnen op deze leeftijd hun hoofd goed optillen. Niets aan de hand dus! Groetjes Adrienne Hoop dat je nu wat geruster bent over het in slaap vallen op de buik. xxx sas
bedankt allemaal Ik laat hem idd maar zelf beslissen hoe hij wil slapen. meneertje is er zelf nog niet uit. De ene keer op de rug, de andere keer op de buik. Ik zelf leg hem het liefst nog ff op de rug omdat hij zich nog niet terug kan rollen. Maar als hij al lekker slaapt laat ik hem liggen op zijn buikje. groetjes