hallo mama's, sinds afgelopen donderdag heeft Gyano last van huilbuien als hij niet bij mij of mijn vriend op de arm kan (slapen). ik krijg hem niet in zijn bed of box meer, hij blijft dan klaarwakker is dit normaal en gaat dit nog over? ik kan amper nog naar de wc of wat eten of hij krijst alles bij elkaar het enige wat nog helpt is: buiten het voeden en verschonen....blijven knuffelen... nog iemand ervaring mee? groetjes van een oververmoeide Ramona
Gewoon zo doorgaan, ookal is het vermoeiend! Blijkbaar heeft je baby hier behoefte aan. Gaat vanzelf weer over... Misschien ene sprongetje... Kijk maar eens op de website van 'oei, ik groei'!
Je kindje heeft echt behoefte aan lekker tuttelen. Misschien een draagzak of kinderwagen? Meestal als Steven onrustig was, deed ik hem erin, even schommelen en dan was hij zo diep in slaap dat ik hem zo in bedje kon leggen. Geef je borstvoeding? krijgt hij genoeg binnen? Als je fles geeft, is hij misschien toe aan wat meer? Bel evt even het consultatiebureau. Meestal hebben ze rond een maand behoefde aan meer melk. Succes, en lekker blijven tutten, het baby is er zo af p.s je kunt hem ook sávonds voor het slapen in badje doen, worden ze ook erg moe van.
Marit had het ook hoor...We moeten vooral niet vergeten dat zo`n kleintje ineens in een werled terecht komt, wat zo anders is dan toen die lekker bij je in de buik zat! nu ziojn er zoveel enge/nieuwe dingen die hij ziet/hoort. voelt...En dat is erg eng voor zo`n kleintje...Het wordt vanzelf minder meid, je kindje voelt zich gewoon erg alleen op de deze grote wereld...
Hoi Ramona, De mijn kleine vent Jarod heeft precieis het zelfde. Alleen is hij 2 weekjes jonger. Ik neem hem gewoon bij me of mijn vriend. Moet zeggen ben ook erg vermoeid er door. De tip van der draagzak ga ik zeker proberen mensi. Dankje, en in bad doen s'' avond helpt helaas bij Jarod niet, hij word er alleen maar wakkerder van Hij moet helaas s'avond in bad want mag nog niet tillen ivm keizersnee dus moet op vriend wachten. Sterkte er mee Ramona en geniet maar lekker van je mannetje ook al is het vermoeiend Groetjess Jet
komt allemaal goed meis. wat de anderen al zeggen lekker blijven knuffelen. hij knuffelde eerst 24 uur per dag met je, dus logisch dat hij je aandacht wil. je kunt hem nu nog niet verwennen hoor, en voor jezelf is het beter om er vooral aan toe te geven. gaat vanzelf beter, en regelmaat komt vanzelf. succes ennuh knuffelze.
Het is heel normaal. Geniet er maar van want voor je het weet liggen ze echt niet meer zo op je borst . Als je ondertussen wat wilt doen kan ik je echt een draagDOEK adviseren. Ik heb in het begin wat moeten worstelen met het knopen maar ben er helemaal weg van! Vond het ook véél fijner als een draagzak, omdat je kindje in de doek zo strak tegen je aan zit dat je geen gewicht voelt. Ik kon er uren mee lopen. Als ze nog zo klein zijn kun je je kindje er in laten liggen, als ze wat groter zijn kun je ze er op allerlei andere manieren indoen. Was duur, 55.-, maar het voor mij de beste aankoop van de hele babyuitzet!
Lekker tegen je aanhouden, hij geeft aan dat hij dat nodig heeft. Op deze leeftijd hebben ze aak regeldagen, en daarnaast, met dit weer, grote kans dat er een koutje aan zit te komen. Lekker koesteren hoor! Sluit me bij Female aan: een draagdoek is in dit soort situaties een uitkomst! Ik had een goedkopere, uit Afrika, lap stevig katoen van 90x180cm. Maar daarbij heb je wel even iemand nodig die je het knopen voordoet. Google even op draagdoekenforum, dan zie je talloze tips!
Ook ik ben het met bovenstaande reacties eens. Je kindje heeft die aandacht nodig. Die "grote boze werereld" is erg beangstigend voor een kleintje. Hij heeft keihard de behoefte om veilig te zijn en de warmte en liefde van papa en mama te voelen. Het is loodzwaar, Merel huilde 9 á 10 uur op een dag de eerste weken. Je bent kapot. Ik ben toen wel eens een dagje (paar uurtjes waren het dan) weggeweest als mijn man thuis was. Even weg, al is het maar een uurtje. iets voor jezelf doen, bijtanken. Dat hielp bij mij wel goed. Na een week of 6 werd het allemaal al minder heftig. Je moet ook aan elkaar wennen, je leert langzaam de soorten huilen herkennen en kun je beter geven wat je kleintje nodig heeft. Volhouden, het duurt nog even en dan wordt het echt makkelijker.
Hier hetzelfde. Het liefst ligt mijn zoon in onze armen 24 uur per dag. Aangezien manlief aan het werk is komt het er op neer dat zoonlief en ik de hele dag met elkaar in de weer zijn. Er komt niets uit mijn handen maar inmiddels heb ik er bij neer gelegd. Als hij maar lekker stil is en het duidelijk naar zijn zin heeft. En een mooie 'glimlach' van hem doet mij gelijk weer smelten en vergeten dat ik niets heb kunnen doen Geniet maar lekker van je knuffelmomenten, hoe onhandig ze soms ook zijn.
Volledig herkenbaar! Onze kleine kreeg ik niet meer naar bed en wilde het liefst op papa zijn borst hele nacht slapen (zo was ze vlak na de geboorte neergelegd op hem omdat ik gehecht moest worden). Heel langzaam zijn we het gaan proberen af te bouwen en dat ging goed. Een draagdoek is heel prettig inderdaad, of een hangmatje! Tot een half jaar kan je ze nog absoluut niet verwennen (= ook mijn ervaring en men zegt dit altijd). Probeer wel goed voor jezelf te blijven zorgen door af te wisselen met partner of hulp in te schakelen. en vooral genieten, gaat zo voorbij!
bedankt voor jullie antwoorden! gelukkig is het iets normaals....ik dacht al dat ik iets niet goed deed op dit moment ligt hij lekker in de draagzak tegen me aan te slapen alvast een prettige jaarwisseling allemaal! groetjes van Ramona
Hoi meid, nee je doet zeker niets verkeerd. Maar ik herken wel heel goed die "beginnersonzekerheid". Owwww....ik kon me ook continu afvragen wat er was en of ik het wel goed deed... Het gaat idd ook weer voorbij, maar het is pittig die eerste drie maanden.