Mijn dochtertje is nu 1,5 week oud en ik heb een wiegje naast ons bed staan. S nachts wil ze daar absoluut niet in, blijft maar huilen en druk met armen en benen bewegen tot ik ze bij me pak. De enige manier waarop ze wil slapen is bovenop mij (buik tegen buik) en haar hoofdje dichtbij mijn hart zeg maar. Ik vind dat echter eng, want ik ben gebroken van het slaaptekort en val vaak ook in slaap. Ik vind dat nogal eng ivm wiegedood. Ik geef trouwens kunstvoeding dus ben vast niet zo alert als met bv. Heb je eventueel tips?
Hoi, ze zit nu ongeveer terug op haar geboortegewicht van 2956 gram. Ze is een erg hongerige baby. Iom kraamzorg/vk bied ik nu 90+3 aan (nutrilon standaard). De ene keer drinkt ze dit leeg, andere keer laat ze 50 cc staan. Ze komt dan wel vaak sneller dan 3 uur (met een volle fles meestal na 3 a 4 uur). Voeding is dus (nog) erg rommelig.. Ze zit in totaal wel vaak aan 7 voedingen waarvan ze 4x 100cc drinkt en 3x +/- 50 cc
Hoi hoi, De voeding lijkt goed te gaan. Ze draait duidelijk de dag en de nacht om. Er zijn wel wat dingetjes die je kunt doen. Doe een gedragen shirt over de matras van het wiegje. Zorg dat het wiegje warm is als ze er in gaat. Een kruik van te voren erin leggen helpt vaak. Bedenk dat je haar een alle veiligheid biedt op deze manier. Slaap overdag bij. Als er iemand je hulp aanbiedt neem die dan aan. Een oma of zus die een nachtje over wil nemen bijvoorbeeld. Er is een middel tegen kramp. Infacol. . Dat kan ook wel eens wat helpen. Groetjes Adrienne