baby 1 week oud en maakt soms spastische bewegingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Vanilia, 30 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Goedemorgen,

Een week geleden ben ik via een geplande keizersnede bevallen van een dochtertje. Alles gaat goed maar nu sinds een dag of 3 maakt mijn baby van tijd tot tijd spastische/schokkerige bewegingen aan alleen de linkerkant van haar lichaam. Haar linkerarm en been bewegen dan op en neer, alsof ze een hele zware hik heeft. ik heb ook gemerkt dat soms haar ademhaling stokt en ze naar letterlijk naar adem hapt. Als ze daarna kalmeert lijkt alles weer goed te zijn... Ze heeft geen koorts of symptomen die wijzen op een infectie ed. Het treed op en gaat eigenlijk weer weg.

Sinds 3 dagen is dit verschijnsel dus begonnen en deze nacht is het al 3 keer voorgekomen. Als ze haar flesje heeft leeggedronken boert ze ook bijna nooit, ik leg haar dan in bed zonder dat ze heeft geboert.... Heeft ze misschien toch darm/maagprobleempjes of herkent u wat anders in mijn verhaal?

Alvast bedankt.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik denk dat het goed is om even een huisarts te laten kijken. Die kan je dan geruststellen. Ieder kind kan darmkanaal hebben... maar dat uit zich in huilen en optrekken van de beentjes. Ze huilen dan een tijdje en stoppen dan weer. . Tijdje later begint het weer opnieuw.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina