Sinds een week of drie geef ik onze dochter regelmatig een flesje afgekolfde melk, om haar zo te laten wennen aan het drinken uit een flesje. In eerste instantie ging dit prima, hoewel ze in het begin vaak wat moppert, dronk ze eerst uiteindelijk wel het flesje leeg. Sinds een paar dagen wil ze echter niet meer, ze begint te huilen en gaat zich heel boos maken. Ze drinkt wel iets uit de fles, maar heel minimaal dus uiteindelijk geef ik haar dan maar gewoon de borst. Heeft iemand tips wat ik kan doen? Ik gebruik overigens de calma speen, heb nog geen andere geprobeerd.
De enige tip die ik heb...blijven proberen! Ik ben zelf 1 keer van speen geswitched, naar een Nuby fles. Daar lukte het bij nr 2 en 3 ook mee. Probeer er niet te veel druk achter te zetten, wat je kan doen is 1 borst aanbieden, als die leeg is, ipv de ander aan te bieden dan een flesje geven. Heb je al oma ingeschakeld, en ben je zelf de kamer uit?
Bedankt voor je reactie. Heb inderdaad al geprobeerd iemand anders de fles te laten geven terwijl ik niet in de kamer was, maar dat maakte geen verschil. Ik heb nu een andere speen geprobeerd, de avent natural, dat lukt al iets beter.
Jongste dochter heeft volledig de fles geweigerd totdat ik weer aan het werk moest...terwijl ik met het zweet op mijn voorhoofd vertrok,dronk mevrouwtje zonder morren haar flesje bij de gastouder pffff Het komt wel goed hoor, sommige kindjes vinden mama toch het allerallerfijnst (kan je ze ook niet kwalijk nemen), en dan gaat het wat moeizamer
Hier is de weigerperiode net voorbij. Hij heeft zo'n anderhalve week echt geweigerd en ging daarna weer kleine beetjes drinken. Na 3 weken dronk hij weer een flesje leeg. We zijn gewoon rustig blijven aanbieden. Ik kolfde een beetje, ongeveer 20 of 30 ml en dat boden we gelijk aan. Evt weer opwarmen bij een volgende voeding. En daarna gewoon aan de borst bij mama. Ik had ook flinke stress omdat ik weer moest gaan werken maar het is goed gekomen. Hij is nog steeds niet dol op flesjes en het duurt vaak even voordat hij hem goed pakt maar daarna drinkt hij ook de fles leeg.
Mag je die melk dan opnieuw opwarmen? Ik dacht dat dit niet goed was dus gooi nu steeds weg wat ze niet drinkt, best zonde.
Na kolven is het 5 uur op kamertemperatuur goed. Of na kolven blijft het 5 dagen goed in koelkast en anders gewoon invriezen, dan kan het een half jaar mee. Even kijken op borstvoeding.com voor de exacte tijden/dagen