Even een vraagje. Ik lees vaak dat zwanger vrouwen vaak lacterende borsten krijgen in de laatste weken van de bevalling en soms eerder. Bij mij echter is er (nog) geen enkele lactatie te bekennen. Kurkdroog is het nog . Het is zelfs zo dat mijn borsten ook niet echt gegroeid zijn, ik pas namelijk nog steeds in mijn BH's die ik aan het begin van het jaar (toen ik nog niet zwanger was) heb gekocht. Gaat dit nog goedkomen? Ik zou graag met borstvoeding willen beginnen, maar begin me een beetje zorgen te maken of het allemaal wel op gang gaat komen op tijd ...
Dat komt echt wel goed hoor. Ik heb ook nooit "gelekt" voor de bevalling en toch bij beide kinderen BV gegeven.
Hier ook helemaal geen "voortekenen" gehad. Dat zegt he-le-maal niets over hoe de borstvoeding gaat verlopen! Ook het formaat van je borsten heeft niets met hoeveel melk je kan geven te maken. . Hoe zorg je er dan voor dat de bv goed op gang komt? Veel,veel aanleggen na de geboorte!! Niet om de 3 uur maar zodra je kindje hongersignalen vertoond. Niet bijvoeden,als het echt nodig is wat afkolven en met spuutje geven.Rust voor mama en baby.Zeker weten dat je kindje op de goede manier aanhapt. Zodra er problemen komen (kloven,niet goed drinken,pijn) een lactatiekundige laten komdn.Kraamhulp en vk zijn vaak niet deskundig op dit gebied. En tenslotte:soms duurt het even (bv mislukt niet in 3 dagen) voordat de boel goed loopt.Dat is niet erg, dan heeft het wat meer tijd nodig. Heb je al eens op Borstvoeding.com gekeken? Daar kan je heel veel lezen over borstvoeding en hoe het werkt Succes!!
Komt helemaal in orde! Ik heb ook nooit gelekt, en toch zat mijn ventje met dag 6 al boven zijn geboortegwicht van 4255 gram (mocht er 3 weken over doen volgens de 'çijfertjes')
Ik heb ook nooit gelekt voor de bevalling, ook geen cupmaat gegroeid... Na de bevalling had ik meteen melk en waren m'n bh's veel te klein
Fijn om te lezen, heb exact hetzelfde! kleine cupmaat, geen groei en geen tekenen wat so ever. HOpelijk blijft het nog even uit, maar maakte me toch ook wel wat zorgen! thanks voor het topic Strijkkraal
Bij mij heel verschillend. Bij mijn oudste dochter lekte ik al voor de bevalling. Bij mijn jongste dochter en zoontje helemaal niets. Alledrie met succes borstvoeding.
Nooit een druppel gelekt tijdens zwangerschappen. BV loopt prima . De aanwezigheid van placenta onderdrukt de boel, melkproductie komt over het algemeen dus pas ook echt op gang als die eruit is.
Ik lekte al in week 20 van de zwangerschap. Onze dochter is pas met 41 weken geboren, dus dat zegt ook niks gelukkig! Ik lekte wel zoveel dat als ik s nachts zonder zoogkompressen sliep ik de volgende dag het bed kon verschonen.. Dan was alles zeiknat, mijn pyjama, dekbed en laken.. Nu lek ik nog steeds de hele dag door trouwens, terwijl het nu wel wat beter op elkaar afgestemd wordt. Maar als ik alleen in een winkel loop en er loopt een kindje te huilen (Dus niet mijn eigen baby) dan stroomt het er ook al zo uit (Dan ga ik gauw de winkel uit meestal, want anders wordt mijn shirt nat ondanks de zoogkompressen lol) Heb volgens mij gewoon een erg goede tsr.
Zegt inderdaad niets. Bij mijn zoontje aardig wat gelekt tijdens de zwangerschap maar altijd te weinig melk gehad en dus moeten bijvoeden. Bij mijn dochter af en toe een mini druppeltje tijdens de zwangerschap maar nu melk in overvloed.