Baby wil geen fles

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Vitamientjuh, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik heb een kleine van 10 maanden en ik heb haar altijd direct borstvoeding gegeven. Maar nu zit ik met een 'probleempje', ik wil namelijk dat ze ook wat uit een fles drinkt. Zo kan ik binnenkort evt overgaan op een flesje. Maar ze weigert iets te drinken uit een fles. Ik heb ook antilekbekers geprobeerd, maar ze moet er niks van hebben. Ze drinkt af en toe wat water uit een glas, maar niet veel (paar kleine slokjes).
    Heeft er iemand dit wel eens meegemaakt? Hebben jullie misschien tips om haar toch de fles te geven?

Ja, het is een beetje dom van mij dat ik haar niet eerder de fles heb aangeleerd ;)

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.252
    10.926
    113
    Als ze al 10 maanden is, zou ik flesjes eigenlijk maar Vergeten en je energie steken in een beker... Waarom wil je dat ze alsnog uit de fles drinkt? Knap hoor, dat je 10 maanden lang er altijd kon zijn voor je dochter! Mijn dochter heeft the hard way (opnieuw) uit een flesje leren drinken toen ik weer moest studeren en werken - ze deed t dus we oefenden te weinig, dus toen vertikte ze het vervolgens toen het nodig was... Dat heeft ons allebei heel wat traantjes gekost, dus ik zou er niet voor kiezen als t niet nodig was!

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik zou ook die fles vergeten. Heb je al eens een rietjesbeker geprobeerd? Meestal hebben ze zoiets al vrij vlot door. Of een gewone tuitbeker ofzo.

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 10 maanden hoeven ze geen fles meer hoor. Gewoon oefenen met een beker dan (begrijp uit je verhaal dat ze dat wel al een beetje kan). Zelf niet meegemaakt ,maar een vriendin wel en haar dochter is ook gewoon uit een open beker gaan drinken gelijk. Is alleen maar goed!

5. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties dames! Ja, ik heb verschillende antilekbekers thuis en ook zo'n rietjesbeker, maar daar kan ze nog niet uit drinken. Misschien moet ik het gewoon proberen :). Ze vindt de bekers wel leuk om mee te gooien haha.

Deel Deze Pagina