12u doorslapen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Elke1984, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Lieve BV-meiden! ;)

Ik zit met een probleempje...en eigenlijk toch ook niet...
    Mijn zoontje is nu 10 weken oud en slaapt sinds hij 6 weken is al door (van 21u30 tot 5u30) maar nu sinds een week slaapt hij zelfs tot 10u! Bij Kind & Gezin (vlaamse CB) zeiden ze me dat ik hem na 6u wakker moet maken voor een voeding maar dat vind ik zo zonde en iedereen in m'n omgeving zegt dat ik dat zeker niet moet doen. Heb het 1x gedaan en toen was hij de hele nacht en dag erna vreselijk onrustig en sliep hij bijna niet.

Nu vraag ik me af of het geen kwaad kan voor de productie van m'n BV als hij zo lang slaapt? Ben bang dat ik nu niet erg lang BV zal kunnen blijven geven omdat hij er zoveel tijd tussen laat...
    En is het wel 'normaal' dat hij zo lang slaapt? Iedereen reageert er zooooo verbaasd op dat ik er een beetje onzeker van word.

Lieve groetjes van een onzekere mama...;)

P.S.: ik heb niets gedaan om hem zo lang te laten slapen, ik baker niet in, hij krijgt altijd een voeding als hij er om vraagt, hij heeft geen speentje,....

2. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi meid,

Wat heerlijk dat je zoontje zolang doorslaapt! Maar ik herken het wel hoor. Dat heb ik nu ook nog wanneer mijn zoontje een nachtje doorslaapt (doet hij helaas nog niet elke nacht ;)). Maar wat ik zou doen is hem niet wakker maken, want dan kan het zoals je zelf al gemerkt hebt, dat je hem stoort in zijn slaaprimte. Wanneer je zou merken dat je borstvoeding dreigt terug te lopen kan je hem altijd wat vaker overdag aanleggen. Of je zou voordat je zelf naar bed gaat nog kunnen kolven. Heel veel succes!

Groetjes Mariska

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik zou hem niet wakker maken! Als hij honger heeft, wordt hij zelf wakker. Voor jouw productie kan je idd. voordat je naar bed gaat, kolven!

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Misschien kan ik van je leren, zie mijn topic ;).
    Lekker laten slapen hoor! Dat is toch heerlijk dat je zo aan je rust toekomt. En hij ook!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook een snelle doorslaper en de kinderarts zei vandaag: lekker laten slapen! Het klokje rond of zelfs iets meer. Bij 2 maanden en 6 kilo is dat echt geen probleem. En bij jullie dus ook absoluut niet.
    Productie heeft er ook niets onder te lijden hier. Ik ga binnenkort wel 's avonds kolven, maar dat is om een kleine voorraad aan te leggen.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lekker van genieten! En inderdaad kun je eventueel 's avonds kolven voor een voorraadje en je productie.

*is stiekem wel een beetje jaloers*
    **vooral na 2 nachten om de anderhalf uur**

7. Elke1984

Dankjewel voor de reacties! :)

Deze namiddag heeft hij NOG 5u geslapen. Heb hem zelfs uit zijn bedje moeten halen omdat we naar het ZH moesten en hij maar niet uit zichzelf wakker werd. Hij heeft vandaag maar 4x gegeten. Dat is echt wel uitzonderlijk weinig... Normaal eet hij overdag wel om de 2u, max. 3u.

Ik kolf 's morgens wel maar dan voornamelijk omdat m'n borsten dan gewoon ontploffen. Zal idd voortaan vlak voor ik ga slapen ook nog eens kolven. Ik moet eigenlijk niet bang zijn zenne want ik heb eerder teveel melk maar zou het toch wel heel erg vinden als het zou teruglopen en ik geen BV meer kan blijven geven ofzo...

Salapio, begrijp echt wel dat je jaloers bent! Durf tegen sommige mensen niet zeggen dat hij zoooo lang slaapt...:)

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hoi

hier ook zo'n slaapkoppie. Moest m vanaf z'n geboorte na 6uur wakker maken snachts. Toen hij 6 weken was mocht hij max 10uur slapen. Dit is wel heel belangrijk ivm bloedsuikerspiegel!! Die kan te laag worden en dat is gevaarlijk. Toen ik dat nog niet wist heeft hij zelfs een keer bijna 15uur gered!!! Maar ik zou je kindje dus echt max 10 tussen de voedingen laten hebben!! Daar kan je echt al heel erg blij mee zijn! Net als ik. Op hoeveel voedingen zit je kindje? Ik geef ook bv trouwens

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het hangt van het gewicht van het kindje af hè, ik zie dat jouw kindje 'pas' met 3,5 maand 6 kilo woog. Lisa weegt met 2 maanden 6 kilo en het kindje van TS nog meer dan dat. Die kunnen dan dus al sneller wat meer hebben. Als mijn kinderarts zegt dat Lisa 12 uur of meer mag slapen achter elkaar, neem ik aan dat dat klopt.

10. Elke1984

Hoi,

dat zei de arts bij Kind & Gezin ook (van die bloedsuikerspiegel) maar ons zoontje wordt nooit suf wakker, zelfs niet een beetje. Dus het lijkt me dat zijn glycemie niet te laag zakt. Hij weegt nu ook bijna 7kg dus...dat is ook niet echt het gemiddelde gewicht meer van een baby van 10 weken... ;)
    Bij jou zeiden ze dan 10u, bij mij zeiden ze maar 7u! Dat is toch ook wel een erg groot verschil hè. ;)
    Ik laat ons ventje gewoon lekker doen. ;)
    Op hoeveel voedingen hij zit, normaal komt hij overdag om de 2 - 3u. Gisteren was het veel minder omdat hij toen 's namiddags ook weer erg lang sliep maar nu is hij vannacht om 4u30 wel nog eens snel gekomen om te drinken dus hij compenseert het wel.
    Nu is hij wakker aan het worden dus 'k moet gaan.

Dankjewel voor de antwoorden! :)

11. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Jeetje met 2 maanden 6600 en 59,5 cm... Een reus!!!
    Mijne was met 6 mnd 7100 en 68,5 cm... Hij groeit goed dus en als hij tevreden is zo laten.. Al zou ik persoonlijk hem niet snachts wakker maken, maar sochtends wel als hij niet wakker wordt. Rond 7uur bijvoorbeeld. MIsschien komt hij dan ook niet meer om de 2uur, maar 3uur... Dat zou ik fijner vinden, dan tot 10u slapen en daarna om de 2uur drinken..

12. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Hier houden ze een uur doorslapen aan per pond baby. Als een baby dus 6 kilo is mag hij 12 uur doorslapen, maar de meeste baby's die BV krijgen doen dat niet hoor. Je mag dus van geluk spreken!
    Hier ook wel een goede slaper. Al vanaf 2 maanden niet meer 's nachts uit bed. Ze laat nu al weken ruim 9 uur tussen de laatste en eerste voeding. Ik heb gehoord dat, voor je productie, 9 uur een maximum kan zijn. Bij veel moeders loopt de BV terug als er langer dan 9 uur tussen zit. Dit is bij mij ook het geval. Laatst sliep ze 3x 10 uur door en toen had ik de dag erna, toen ik moest werken s's morgens ineens minder gekolfd. Is dus iets om op te letten. En anders idd gewoon 's avonds nog een keertje kolven.

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Kan ook een andere oorzaak hebben hoor. Je bv loopt niet opeens terug door n uur verschil. Soms kolf je nou eenmaal minder en dat kan door van allllles komen. Hier zit er ook 12uur tussen de voeding (dan maak ik m wakker, want denk niet dat ie 14 uur mag slapen omdat ie bijna 7kg is ;)) en bv gaat nog goed. Kolven wisselt gewoon per keer.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij mag 14 uur best wel hoor, Lisa mag dat ook met haar 6 kilo (maar ze doet het gelukkig niet)

15. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Van het cb mocht het absoluut niet. Was te gevaarlijk voor de dalende suikerspiegel zeiden ze!! Milan zit ook maar op 4 voedingen al heel lang en anders krijgt hij te weinig, dan redt hij 4 waarsch niet eens. Bij cb zei de arts dat 10uur al veel is maar 12 echt de max. Jammer hè dat er geen duidelijke richtlijnen zijn!!?

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het ligt denk ik ook aan de bouw van je kindje. Lisa heeft de nodige reserves zeg maar ;) en de kinderarts zei dat ze genoeg reserves had zodat de bloedsuikerspiegel niet teveel zou dalen, ze kan het gewoon uit die reserves halen. Hier soms ook op 4 voedingen, maar dan de dag erna wel 6. Verder eigenlijk altijd 5 voedingen. En Lisa groeit prima (ondanks reflux)

17. Elke1984

Nu is hij de voorbije 2 nachten om half 9 wakker geworden dus dan heeft hij een goeie 10u geslapen. Prima! Kunnen m'n borsten net 'trekken'. :D
    Ik hoef me eigenlijk niet zoveel zorgen te maken voor m'n productie, denk ik, want ik heb héél veel melk maar toch...
    Weet ook niet HOE snel dat allemaal kan teruglopen ofzo..dus...

Snoopy, hoe gaat het met Lisa? Zijn de klachten van de reflux al minder? Arme meid!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het kan beter helaas.... zometeen maar gaan bijtanken voor een nieuwe dag morgen ;). Lisa heeft rond 21:30 voor het laatst gedronken, dus hopelijk slaapt ze tot 7:30! (ze slaapt meestal wel 10 uur)

Deel Deze Pagina