Mijn zoontje van 10 weken heeft vanaf 3 weken overdag altijd erg veel last van darmkrampjes gehad. Cinababy en Infancol geprobeerd maar beiden hielpen niet. Daarom twee weken geleden besloten zijn voeding te veranderen (Nestle HA 1 naar Nutrilon Omneo). Na 2 weken merk ik eigenlijk nauwelijks effect. Verder heeft ie sinds ie op de Omneo zit ontzettend dunne groene ontlasting om de 2-3 dagen ,waarbij die voorheen op zijn oude voeding altijd netjes elke dag een "normale" brijige poepluier had. Daarnaast heb ik het idee dat ie, als ie dan eindelijk gepoept heeft, daarna veel meer last heeft van krampjes. Meer mensen met deze ervaring? Ik overweeg hem daarom weer terug te zetten op zijn oude voeding, maar twijfel nog omdat ik niet weet of dat ik zijn darmen daar weer erg mee belast.Hebben mensen hier ervaring mee?
ik heb nooit omneo gebruikt maar mijn meisje heeft wel heel erg last gehad van krampjes, we stonden op het punt om andere voeding te kopen toen het ineens een stuk minder werd, dat was rond een week of 10 a 11. ik weet wel dat je de voeding tenminste 2 weken moet proberen wil het resultaat duidelijk zijn, als je weer over wilt op gewone voeding dan zou ik dat na een week of 3 doen, dan weet je zeker dat de omneo niet helpt. de overgang kan je wel even merken inderdaad.
Hier ook Omneo en ik herken je verhaal ja! Voor de omneo had hij gelige poep, een beetje brij-ig idd, nu is het wat groener en dunner, maar vaak ook wat "slijmeriger". Moet zeggen dat ik zn poep ook een stuk meer vind stinken,heb jij dat ook? Hier krijgt ie t niet vanwege krampjes, maar spugen, dus daar kan ik je geen antwoord op geven, maar dat van die poep herken ik wel... Hij poept trouwens wel een keer of 3 per dag gemiddeld. Tja, terugzetten, omneo is natuurlijk wel lichter verteerbaar dan de standaard, dus overzetten van standaard naar omneo lijkt me niet zo erg voor de darmen. Andersom daarentegen is misschien wel belastend omdat de standaard zwaarder valt. Maar dat weet ik niet zeker natuurlijk, dat is wat ik er van zou denken
Hier was omneo een ramp. Zuur spugen, krampen, stinkende poep, constant scheetjes laten en een ongelukkig kind. Ik ben toen overgestapt naar friso comfort en dat ging wel goed. Blijven wisselen is natuurlijk niet goed, persoonlijk denk ik dat je beter bij de HA voeding had kunnen blijven, omdat meestal na 3 maanden de krampjes minder worden. Ik zou het nog een weekje de tijd geven en dan teruggaan naar je oude voeding of de standaard van nutrilon. Als je trouwens met een reden Hypoallergene voeding geeft, de HA van Nutrilon, dan blijf je bij het zelfde merk.