Hallo, Mijn zoontje van bijna 5 maanden krijgt het volgende schema: 08.30-09.00 fles 210+7 (=230) 11.30-12.00 fruithapje potje 190 gram 14.00-15.00 fles 210+7 (=230) 18.00-19.00 groentenhapje 190 gram 22.00 fles 210+7 (230) + 3 scheppen rijstebloem Hij doet het verder heel goed, de potjes vind ie geweldig! Alleen nu drinkt hij de flessen niet meer leeg... Van elke fles blijft er denk ik elke keer gemiddeld 40 tot 60 cc staan... Hij spuugt gewoon de fles uit zijn mond, van ik hoef niet meer... Hij is levendig, vrolijk, en ik denk dat ie er genoeg aan heeft.. Ik weet niet precies hoeveel ie weegt, ik heb hem vorige week mee op de weegschaal genomen en ik denk zo een 7 kilo nu... Is dit een goed schema, wat raad je aan, kan het geen kwaad dat hij de flessen niet op drinkt?? Alvast bedankt voor je antwoord! Groetjes Moi78
Hallo, Tot de leeftijd van 6 maanden haalt een baby alle voedingsstoffen uit de flesvoeding. De bijvoeding moet je als extra zien: om te wennen aan een andere smaak en het eten van een lepeltje. De bijvoeding is op deze leeftijd nog geen vervanging van een fles. Het is beter om minimaal 4 flessen zuigelingenvoeding te geven en de bijvoeding wat te minderen. Een paar eetlepels van fruit en groente is op deze leeftijd voldoende. Groetjes, Petra
Hij Drinkt overigens weer goed hoor... Denk dat er een tandje gaat doorkomen, en de warmte hier waar ik woon, maar hij eet nu weer goed!