Stukjes drama

Discussie in 'Voeding' gestart door Racegirl, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Hoi meiden,

Mijn zoontje van 8 maanden krijgt nu fruit en groente met stukjes. Soms uit een potje en soms vers (net hoe het uitkomt) maar hij moet die stukjes niet. Hij werkt ze eruit of begint te kokhalzen. Hij gaat in z'n ogen wrijven en draait z'n hoofd weg. Met andere woorden weg met die meuk....
    Is dit een kwestie van wennen en oefenen? Moet ik doorzetten of juist stoppen...? Ik wil het niet forceren maar hij moet het wel leren toch? Zijn er meer moeders die hier last van hebben of gehad? En hoe hebben jullie het aangepakt? Brood gaat trouwens wel goed, geen probleem. Hij kauwt er op en slikt het door zonder te kokken. Hij heeft altijd veel uit potjes gehad en dat is tot de 6 maanden helemaal glad gepureerd nu heb ik spijt dat ik niet eerder geprakt fruit heb gegeven. Iemand tips?

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Echt kwestie van wennen aan de nieuwe structuur, dus blijven aanbieden :) Je kunt 'm ook eens zelf laten eten, bv paar (halve) druifjes geven ofzo, dan heeft hij meer controle en kan hij voorzichtiger de structuur 'bevoelen'.

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

4. Racegirl

Dankjewel Andrea, gewoon blijven proberen dus. Hopelijk vind tie het snel lekker.

5. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hier zelfde probleem gehad, was hier gewoon wennen en toen ging het goed, behalve bij macaroni krijg ik er echt niet in. Maar verder alle stukjes geen probleem meer. Succes

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Geef je stukken die hij zelf kan pakken en proeven of geef net iets minder gepureerd? Ik lees vaker dat kindjes bijvoorbeeld potjes vanaf 8 maandne niet snappen omdat dat deels zuigbaar en deels kauwbaar is. Wellicht kun je helemaal stukken geven of gewoon grof prakken (als je dit al niet deed). En zelf eten kan ook helpen.

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Maak je niet druk, komt vanzelf goed.
    Die potjes van 8 maanden zijn berucht. Vloeibaar met stukjes vinden baby's vaak raar.

Bij onze oudste gaven we dus of een 6-maanden potje of vers in stukjes/geprakt. Wilde ze de stukjes niet, dan pureerden we het gewoon en boden we het nogmaals aan.

Hoe ouder ze werd, hoe beter het ging en al vrij vlot at ze gewoon stukjes zonder problemen. Iets langer gepureerd eten geven is helemaal niet erg! Zolang je de stukjes maar blijft aanbieden. Over 4 maanden zal hij waarschijnlijk gewoon met de pot kunnen mee eten hoor.

8. Racegirl

Aaah fijn om te horen meiden! Bedankt voor jullie reacties. Goede tip om idd eerst stukjes aan te bieden en als dat niet lukt alsnog pureren. Nu ik het zo lees snap ik de verwarring van mijn mannetje ook wel. Idd glad gepureerd met van die hele kleine klontjes erin hij denkt waarschijnlijk wat moet ik daar nou mee...
    Thans meiden

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier eet ie echt pas stukjes sinds anderhalve maand ofzo..
    Of kokhalzen,spugen of gewoon niet eten

Ben snel getopt met die 8 maanden potjes
    En geef nu 12 maanden potjes(avondeten) als ie niet mee eet
    En fruit uit potjes heb je ook nog glad vanaf 12 maanden..
    Die krijgt ie als t verse fruit wel eens op is..
    Hij moet die 8 maanden dingen nog steeds niet ;)

10. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Haha die 8 maanden waren hier in het begin ook een ramp. Hij is altijd een goeie eter geweest. Alles gaat erin. Maar de eerste keer 8 maanden potje wist hij niet hoe snel hij het weer naar buiten moest duwen met zijn tong. We zijn het blijven geven, maar de eerste tijd was het blad van zijn kinderstoel een groot kunstwerk :)

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Onze dochter heeft altijd heel veel moeite gehad met stukjes in pot. Het was of glad gepureerd, of stukjes. Combinatie ervan vond ze erg lastig om te eten.

Verder is het vaak een kwestie van wennen. Rustig aan blijven proberen, dan komt het vanzelf.

Deel Deze Pagina