Sinds maandag is ze verkouden, hoesten etc. Ze krijgt al 'maar' 150 cc maar weegt 6740 gram. Sinds maandag laat ze ongeveer 50 staan. Sinds donderdag is t helemaal ruk. Ze drinkt of 10cc of 50cc. Vanmorgen zijn we naar de huisartspost geweest en heeft ze een bovenste luchtweginfectie. We hebben niets ervoor gehad en moeten thijmsiroop geven. Dat dus gedaan en een zetpil gegeven. Omdat ze naar ons idee pijn heeft met slikken. Ook verdunnen we haar flessen. Maar een fles van 160 met 4 schepjes drinkt ze ook niet leeg. Ze is niet huilerig ofzo alleen tijdens de fles en ze slaapt heel veel. Ik weet even niet meer wat ik eraan moet en kan doen. Iemand misschien tips??
zoutwaterneusdruppels halen en die voor de fles in haar neusje, ui bij bed, en haar wat rechterop de fles geven. je zou haar een half uur voor de fles een zetpil kunnen geven om te kijken of ze van de keelpijn slecht drinkt. of eerst even met haar stomen in de douche om alles los te krijgen. als ze morgen nog zo slecht drinkt zou ik echt de hap weer bellen, babies drogen erg snel uit!
je hebt tegenwoordig van zwitzal een adem vrij badcreme ik gebruik het hier sinds enkele ochtenden en mijn zoon zijn verkoudheid wordt steeds beter met name het 1ste half uur na het badderen/douchen of stomen. misschien dat je kan de douche aan kan zetten met een beetje adem vrij en dan gaat stomen en meteen daarna de fles geven?
Ach wat zielig! Maar eerst: NIET de flessen verdunnen, ze heeft de voedingsstoffen juist hard nodig die slokken die ze drinkt, als je dan te veel water en te weinig voeding geeft komt ze nog te kort. Het enigste wat je eigenlijk kan doen bij verkoudheid is: Neusspray van zout water, adem vrij stoombadje, een ui naast 't bed. Luuf is geloof ik pas vanaf 6 maanden.
Als ze de flessen niet helemaal leegdrinkt kun je ook vaker de fles geven, zodat ze vaker kleine beetjes drinkt, waardoor ze toch voldoende vocht binnen krijgt. Op het moment dat ze weer beter is kun je dan weer overgaan naar grotere flessen. Zoutspray voor de fles wil ook wel even helpen.
Als jij gaat douchen, haar in een wipstoel in de badkamer zetten. Door de stoom krijgt ze meer lucht. Daarna lekker de fles geven. Ik zag op tv dat er nu ook van die soort vicks of luuf plakkers zijn. Die plak je op de pyama en geeft een menthol geur af. Weet trouwens niet vanaf hoe oud dat mag
Alle bovenstaande tips + gewoon vaker de fles aanbieden. Als zij 100cc of 50cc drinkt is het even prima, over 2uur of eerder wil ze misschien nog een beetje. Voor haar is dat ook fijner met een zere keel: vaker drinken. Maak de melk ook iets kouder als normaal.