Hoe lang slapen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door IngeM, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Hallo!

Mijn baby is nu ruim 4 weken (4 weken en 3 dagen om precies te zijn) en hij is een behoorlijke slaapkop. Ik geef bv op verzoek. Hij krijgt meestal rond 22.30 zijn laatste voeding. Hij doet meestal wel lang over die laatste voeding en hij wil dan ook lang aan beide borsten drinken. Daarna valt hij in slaap. Hij slaapt de laatste tijd erg goed en wordt halverwege de niet altijd echt uit zichzelf wakker, ik word meestal rond 3/4 uur wakker en maak hem dan wakker voor een voeding omdat ik niet precies weet hoe lang er tussen de voedingen mag zitten 's nachtslot. Ik denk dat hij wel door zou slapen als ik hem niet wakker maak. Mag een baby van deze leeftijd al doorslapen of moet ik hem inderdaad een keer wakker maken voor een nachtvoeding? Hij weegt trouwens rond de 4150gr.

Oh en hoe zit het dan met mijn borstvoeding, loopt de productie terug als ik hem 's nachts niet meer zou voeden? Nu zitten m'n borsten erg vol als ik hem 's nachts wakker maak, maar als hij drinkt als ik hem wakker heb gemaakt, drinkt hij maar uit 1 borst en valt dan weer als een blok in slaap.

Alvast bedankt!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Meid, wat heerlijk dat hij zo snel al doorslaapt. Laat de natuur zijn gang maar gaan en voedt maar op verzoek. Als hij slaapt, lekker laten slapen. Uurtje of 7 er tussen mag gerust. Voor de productie kan het geen kwaad, die stelt zich immers in op de vraag.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina