Bambix heb ik in huis. s'ochtends krijgt hij daar zijn papje mee ( met moeite ) Ik heb ook nestle in huis, waar je alleen water aan toe moet voegen. Ik ben erg blij dat ik a.s dinsdag al terecht kan bij de kno arts. Ik zat zojuist te denken: misschien zijn het wel zijn amandelen? De huisarts kon niet in zijn keel kijken, mijn zoontje werd erg boos, moest erg hard huilen ( ja vind je het gek als er een houten spatel in je keel wordt gestoken, vind ik zelf ook nooit fijn ) en toen in plaats van Aaaaaa zeggen zei hij: Rrrrrrrr Maar het slapen is ook een probleem, hij ligt nu al ruim een uur wakker in zijn bed, en dit blijft wel tot 22:30 om vervolgens weer rond 07:30 klaar wakker te zijn en s'ochtends dan nog een klein uurtje slapen en daarna niet meer, ik vind het niet normaal dat een 10 maanden oude baby maar 9 uur slaapt per 24 uur.
Ja hoofdeinde is iets omhoog, maar dat maakt hier niets uit. Ik heb zo'n camera babyfoon en meneer zit op handen en knieƫn met zijn girafje in zijn mond heen en weer te wiegen pal voor de camera. Pffff wat is het soms een opgave om moeder te zijn, ik vind dat het moederschap zwaar onderschat word. Morgen ga ik een meloenen smoothie maken voor hem, in de hoop dat hij dat wel drinkt, hij is dol op meloen maar gepureerd wil hij het ook niet meer en kleine stukjes spuugt hij uit.
Oh god ja herkenbaar. Ooh echt ik voel het meteen weer de wanhoop die je soms kunt voelen. Nu, achteraf, denk ik jeeezus Eef doe niet zo dramatisch. Maarja, dat is met ALLES bij je kindjes. Omdat het je zo veel doet als je kindje niet gezond lijkt. Mijn zoontje had dit dus ook. Heel raar maar het is gewoon over gegaan zonder dat iemand weet waarom. Hij drinkt nu zelfs veel (ook een stresspuntje haha). Maar goed tips ja: Ik deed fruit in de blender en smeerde dat op zijn brood en dat pikte hij. Dus ook meloen enz. Pap inderdaad maar dat was al genoemd. Ik maakte thee met een heel klein beetje suiker en maakte het super super super grappig om te drinken en liet hem dan ook zo mega super grappig (knipoog) drinken. Het was toch 4x per dag weer een grote slok thee. Is ff knoeien op die leeftijd, maar wel het proberen waard. Ik wist dat hij gek werd van mij als ik weer eens met de fles aan kwam lopen, dus ik gebruikte het dochtertje van een bevriend stel als voorbeeld. Oehhhh S. vind dit echt heeeel erg lekker, ik denk dat jij dat niet lust en dan weer een spelletje haha. en last but not least ik zette een flesje in zijn bedje (soms was er sochtends iets uit), ik liet hem ergens in zn eentje zitten en zette er een flesje bij en dan dronk hij soms ineens wel. Heb zelfs de t.v. gebruikt, ik liet hem een tekenfilm zien en ik ging iets anders doen en dan pakte hij af en toe een slokje. Tja... en nu is dit dus compleet verdwenen dit probleem. heel heel veel succes en laat je iets weten na dinsdag?
Ja ik laat zeker iets weten hoor als ik bij de kno arts geweest ben. Kon hij maar praten, maar hij is net 10 maanden......
Nou vandaag bij de kno arts geweest en wat blijkt: 2 ontstoken oortjes waarvan ƩƩntje met pus van binnen. Ik snap het niet, mijn huisarts kon niets zien, en op het consultatie bureau had ik vorige maand wel aangegeven dat hij naar zijn oortje greep maar die arts keek en zei niets. Mijn zoontje heeft nu een antibioticakuur ( augmentin ) het is gelukkig een drankje, ik geef hem na het drankje nog een paar lepeltjes water want ik ben bang voor de verkleuring van zijn tanden ( zo heb ik horen zeggen dus liever het zekere voor het onzekere ) Over 10 dagen, dus volgende week vrijdag moeten we weer terugkomen. Ik hoop dat alles ( het niet willen drinken en slapen aan zijn oortjes legt en niet aan iets anders )
Ik kom even voorbij vliegen hoor, maar als onze kleine niet dronk door de oorontstekingen gaf ik altijd wel voldoende pijnstilling. Nu zal je (neem ik aan?) wel PCM geven, maar er bestaat ook Nurofen (helaas wel drank), dat mogen hele jonge kindjes al hebben. Dat was meestal onze redding (na 1 uurtje begon ze dan voorzichtig weer bij te komen). In de acute fase kan je dat net wat verder helpen, want wat zal dat een pijn geven :s bah!
Hij heeft vandaag weer voor het eerst melk uit zijn fles gedronken!! En meneer at 2 boterhammen! en dronk daarna nog wat melk. Ik wist niet wat hem en mij overkwam. Alleen slapen doet hij nog niet, hij is 15 minuten geleden eindelijk in slaap gevallen ( dus pas om 23:00 ) maar ik ben al zo blij dat hij weer drinkt. Zijn ontlasting is ook niet zo hard meer nu hij weer voldoende vocht binnen krijgt.....ik ben zoooooo blij
mijn zoontje drinkt ook niet. nooit gedaan byna... nu al maanden lang niet hy krijgt 180 pap 200fruit 100 fruitzakje stukje brood 200groente 100 yoghurt groeit goed doet het goed maar elke dag is het een gevecht en frustrerend .. eten is ook drama hoor maar t moet omdat hij vocht binnen moet krijgen.......
Plat liggen doet pijn bij een oorontsteking. Dus het hoofdeinde van zijn bedje flink omhoog doen. Geef je hem ook neusspray? Dat helpt ook bij oorontsteking. Voor de rest super dat hij weer drinkt!
"Fijn" dat er toch iets gevonden is. Niet fijn dat hij oorontsteking heeft natuurlijk, maar wel dat het nu gezien is en hij er wat voor krijgt. Goed om te lezen dat hij nu weer op de goede weg is!
Antibiotica vandaag gelukkig voor het laatst. Nu is het drama met verschonen, hij heeft een hele lelijke schimmel opgelopen en heeft daar nu een zalfje voor gehad, plus dat hij hele dunne ontlasting heeft vanwege die antibiotica. Zijn billen zijn kapot, en tussen de bilspleet bloed het zelfs. ook zijn balletjes zijn vuur en vuurrood. Het begon vrijdagavond, en zaterdagochtend kon ik hem niet meer normaal verschonen. Ik heb de apotheek gebeld, die konden ook weinig doen omdat dit een bijwerking is van de antibiotica. Ik vet alles dubbel dik in met zinkolie zodat zijn huid beschermt is tegen die dunne ontlasting, en met neutral olie en watjes maak ik hem schoon van onder, maar mijn lieve schat trilt van de pijn en moet zo huilen. Ik vind het zo zielig en ik voel me zo machteloos. Stomme antibiotica! Vrijdag moeten we terug naar de kno arts, en ik hoop maar dat die oorontsteking weg is want een nieuwe kuur kan hij echt niet aan
Je kunt bij de apotheek miconazol zalf halen. Daarmee kun je alles insmeren. Dat is speciaal tegen de schimmel. Echt doen hoor, anders gaat het niet over! Fijn dat hij weer drinkt!
Ja die zalf heb ik, ik ben vanmiddag bij de huisarts geweest omdat ik dacht dat alles beneden ontstoken was. Nu 2x per dag met die zalf en de rest van de verschoningen met de zinkolie. Ja drinken gaat super, ben zo blij daar mee.
Fijn dat hij weer drinkt! Minder fijn van de antibiotica en zn nare bijwerking! Onze zoon had ook eens zo'n schimmel en zn hele billen lagen op. Ik douchte hem na elke poepluier (deppen met washandjes enz enz was echt geen optie). En ik liet hem heel vaak in zn blote billen lopen. Niet echt fijn omdat hij natuurlijk alles liet lopen maar beter dat dan elke keer een gillende zoon omdat hij moest poepen/plassen en nog eens extra gillen omdat hij vrschoont moest worden. Hier beneden gelukkig een plavuizen vloer dus opruimen ging wel heel makkelijk. wat je zou kunnen doen is een hydrofiel luier aandoen bij je zoon. Dat ademt wel en houdt wel het een en ander tegen zodat het niet een al te grote bende wordt.