Hai, Mijn zoon is bijna 9 maanden en ik ben benieuwd of het goed gaat, vooral omdat hij niet zo'n grote drinker is. Dit is zijn schema: 07.15 een fles pap van 180cc opvolgmelk friso 2 standaard met 4 scheppen bambix fijne granen. Meestal laat hij 60 cc staan dus drinkt hij rond de 150cc 10.30 1 tot 1,5 stuk fruit, dit gaat helemaal op 11.30 1 boterham zonder korstjes met boter en soms een beetje appelstroop. Dit gaat niet van harte maar meestal gaat de boterham wel op 12.00 fles van 180cc met opvolgmelk, hiervan laat hij meestal de helft wel staan, drinkt dus 100cc 15.30 een rijstewafeltje met een klein beetje thee of diksap. Op een goede dag drinkt hij 50cc ander drinken dan melk maar op een slechte dag maar 20cc. 17.00 uur warme hap met bakje yoghurt. Ik maak het eten zelf en hij zal ongeveer 3 tot 4 eetlepels eten met ongeveer 100 gram yoghurt. Dit wordt met smaak gegeten. 19.00 fles van 180cc opvolgmelk met 4 scheppen pap. Dit gaat meestal wel helemaal op. Hij krijgt dus 500cc aan vocht binnen op een dag en dat is inclusief melk en thee/diksap. Ik krijg er echt niet meer in. Vanavond was het helemaal drama, hij wilde zijn laatste fles van 19.00 helemaal niet, geen druppel, is dus zonder fles naar bed gegaan. Hij heeft dus maar 300cc gedronken over de hele dag. Dat is toch niet goed?
van het cb kreeg ik het advies me niet druk te maken over de flessen. als ik dit zo lees krijgt hij net zoveel binnen als onze kleine man. als hij blij is en het verder goed doet, geen zorgen maken.
Yoghurt en fruit is ook vocht he Ik verheet dat ook altijd mee te rekenen hoor.. En vandaag is het een beetje weinig ja maar voor een keer kan dt echt geen kwaad hoor
Onze baby heeft de fles van 19:00 altijd geweigerd, dus krijgt ze (nu 9 maanden) nog altijd een fles als wij naar bed gaan. Drinkt ze halfslapend. Dus als je je echt zorgen maakt, kun je zo nog even een flesje proberen. 500ml is verder prima, als je daar de yoghurt en fruit bij op telt en hij verder vrolijk en alert is. Ik herken het probleem. Onze meid drinkt op goede dagen ook 400-500ml. Op slechte dagen (zoals vandaag) 5 slokjes? Sterkte! En let goed op zijn plasluiers.
Ik vind juist dat hij goed drinkt (en eet). Bijna 500cc aan melk (150+100+200cc) en daarnaast nog yoghurt en fruit. Onze oudste at en dronk rond die leeftijd wel wat minder. Onze jongste is een grotere eter, maar zal nu ook niet meer binnenkrijgen dan jouw zoontje.. Als je je zorgen maakt, zou je 's middags ook fruit kunnen geven ipv een rijstewafel. Fruit bestaat bijna alleen uit water. En misschien wil eet hij 's ochtends liever pap met een lepel (ik zeg maar wat..)?
Bedankt voor jullie adviezen. Fruit 's middags ipv een rijstewafel is een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht. Hij heeft ook last van benauwdheid en veel slijm in zijn longetjes. Hij is nu aan de puffer. Melk drinken zorgt natuurlijk voor meer slijm en daar moet hij erg snel van hoesten. Melk drinken vind hij gewoon niet fijn omdat hij daar veel slijm van krijgt. Het valt allemaal wel te verklaren maar lastig is het wel. Vanmorgen ging zijn papfles helemaal leeg omdat hij gisterenavond natuurlijk niks gdronken heeft, pap met een lepel wil hij tot nu toe nog niet, zal het weer eens gaan proberen. Bedankt allemaal en fijne feestdagen.