ik vroeg me even af of ik gek wordt of dat het echt zo is. sinds een paar dagen zegt mijn zoontje papa. en niet als geluidje, maar het gaat als volgt: als hij geconcentreerd en rustig naar mij kijkt zeg ik; zeg maar pa-pa, pa-pa... en dan kijkt ie niet naar mn ogen zoals normaal, maar zie ik hem echt naar mijn mond kijken. vervolgens maakt hij dezelfde beweging en met geluid zegt ie dan papa. en niet papapapapapa maar echt maar 2x de pa achter elkaar. snapt hij echt wat ie doet? of is het toch toeval. het is nu sinds dinsdag ongeveer 4x voorgekomen dat hij dit doet. hij moet wel rustig zijn en niet ergens mee bezig of te vrolijk of moe zijn... kan dit al op deze leeftijd? mijn vriend was in ieder geval erg trots
Of ie het snapt weeti ik niet, maar tis wel super leuk toch!! Ja mama als eerste woordje was beter (haha)!!! Ik ben hier aan het "oefenen" met Milan 9 maanden maar die houdt het nog even bij bebebbebe. Alleen als ie boos is dan komt er wel eens een kreet met mama!! Succes met je kleine, en nu nog mama!!!!
Oh mijn vriend zou ook apietrots zijn! Ik weet niet of dat op deze leeftijd al heel bewust is. Ik merk aan Julie (nu 6,5 maand) dat ze me echt gaat imiteren met geluidjes. Ik "oefen" natuurlijk heel vaak "mama" met haar. Een paar weken geleden had ze als favoriet geluidje ineens "ammmmmmmmm". En als ze dit een paar keer achter elkaar zegt, kom ik algauw op "ammmmmMaaaammmmaaaaa!" Ook een diepe zucht die ik slaakte, deed ze ineens na. En "haaaah" zeggen, het geluid wat ik maak als ik haar wangetje knuffel. Maar ik zou zeggen, of je zoontje het nou bewust of onbewust zegt, lekker van genieten en trots op zijn!
mama zegt ie inderdaad alleen als ie boos is, maar dat doet ie al heel lang, dat is echt huilend: mamamamamamaammaamamaaaaaa maar papa is ook wel leuk stiekum hoor
Kyra zegt hier ook al mama en papa! Ik dacht eerst "das toeval". Maarja, als ze het herhaaldelijk zegt, is het geen toeval meer. Apetrots dus op mijn meisje
Mijn dochter had op die leeftijd ook al de eerste woordjes. Inderdaad papa en 'aai' als ze de poes aan het aaien was... Leuk is dat he?! Snap dat je super trots bent! Mijn dochter is nu nog steeds een spraakwaterval, die kletst de hele dag door en maakt prachtige goedverstaanbare zinnen van wel 6/7 woorden... ben dus nog steeds super trots!
Leukis dat he! Hier zeggen we ''heitie'' is Fries voor papa.. En dat zegt ze al vanaf dikke 7 maanden... Zoo lief! Dacht eerst toeval! Maar ze zegt het echt heeeeel duidelijk..Mensen moeten er altijd erg om lachen als ze dat zegt die kleine spruit!
Ja helemaal leuk he? Mijn zoontje zegt ook papa en af en toe mama. Verder zegt hij bah, habbah habbah en bal. Vorige week zei hij opa, maar dat heb ik niet meer gehoord. Helemaal leuk als ze gaan kletsen, zo gezellig is dat!
Ik denk ook niet dat het al bewust is, al is het natuurlijk superleuk Hier zei hij geloof ik rond die tijd ook PAPA maar absoluut niet doelgericht aangezien er geen papa aanwezig is hier haha
hij snapt sommige makkelijke woorden al wel, als je zegt waar is papa, dan kijkt hij direct naar zn vader. hetzelfde geld voor de kat hond en oma... alleen mama weet ie niet
Eva zei op die manier met 7 maanden mama. Als ik zei, zeg eens 'mama', dan praatte ze me gewoon na. Maar echt snappen deed ze het niet geloof ik. Daarna zei ze het ook een heel tijd niet en totdat ze anderhalf jaar was vertikte ze het te zeggen en was ik dus papa Ze is nog steeds heel erg van het napraten, praat ook erg goed en pikt dingen erg snel op, door het napraten vooral. Ze hoort het 1 keer en dan weet ze het ook. Laatst zat ik tegen mijn vriend te vertellen (terwijl Eva lekker zelf aan het spelen was), dat ze zo bijdehand is. Bijdehand, maar vooral heel lief . Dat kwam Eva me dus ook nog even vertellen
mijn zoontje zegt al vanaf 5 maanden eten, eten haha. hij weet ook wel wat het is want zodra ik er met de fles aan kom of hij iemand ziet eten wordt ie helemaal hyper en roept "eten, eten eten". mensen moeten er wel om lachen. hij brabbelt zowiezo heel de dag maar niks bijzonders verder. zo nu en dan hoor ik er wel wat in maar denk niet dat hij het gericht bedoelt