Hier zit ik dan midden in de nacht met mijn 5 dagen oude baby beneden op de bank. Onze dochter heeft een omgekeerd dag-nachtritme en het lukt ons maar niet om haar in haar bedje te krijgen We zijn beide ontzettende moe omdat we dus al 4 nachten geen oog dicht doen, nu hebben we maar even ploegendienst ingesteld. Overdag slaapt ze ontzettend vast en lukt het bedje aardig, maar vanaf een uur of 10 is ze veel wakkerder. Ze valt op zich vaak na de voeding wel in slaap op onze borst, maar wanneer je haar dan in bed legt is ze binnen 10 minuten weer wakker. We warmen het bedje steeds voor met een kruikje, maar ook dit werkt niet...heeft iemand een goede tip? Groet Snoozie
Denk dat, helaas, veel babys dit hebben. Dit gaat vanzelf weer over. Het is heel zwaar allemaal, dat zeker. Maar je kindje moet nog leren dat ze overdag wakker moet zijn en snachts slapen. Houd het zo donker mogelijk en praat niet tegen haar. Dan zal ze, hopelijk, snel snappen dat ze snachts zal moeten slapen ipv wakker zijn. Maar de ene baby heeft het natuurlijk sneller door dan de andere. Voor jullie kun je inderdaad het beste 'ploegendiensten' doen. Zodat jullie nog een beetje slaap krijgen. En smiddags bijslapen als ze slaapt. Heb je het al aan je kraamhulp gevraagt, wat zegt die?
Dat was hier de eerste dagen ook het geval... Mijn man ging dan in de woonkamer in het donker met ons zoontje op zijn buik, lekker rustig (zodat ik kon slapen en bekomen van de bevalling). Hij bracht hem dan voor de voedingen. Net wat Duchess zegt: duidelijk een verschil hanteren in dag en nacht. 's Nachts niet praten tegen je kleintje, lekker donker en rustig,... Overdag licht houden als ze gaat slapen, gewoon je dagelijkse activiteiten blijven doen,... Hier hielp een badje 's avonds ook heel goed! (deden dit eerst 's morgens) Lekker rustig de dag afsluiten met een badje, knuffelen, voeden en dan sliep hij al snel. Zijn er trouwens verschillen in het slapen overdag en 's nachts zoals dat ze overdag meer bij jullie ligt en 's nachts in haar eigen bedje wordt gelegd ofzo? Mijn zoontje heeft de eerste paar nachten ook alleen maar op onze buik geslapen. Is vanzelf overgegaan...hij moest even de overstap maken, denk ik. ff offtopic: is het nu nodig om het bedje voor te verwarmen?? wij hebben dit namelijk nooit gedaan, wordt hier niet over gesproken.
Bedje voorverwarmen is niet nodig maar sommige kindjes vinden dat wel prettiger. Wij deden dit in t begin niet maar ze werd altijd weer wakker als ik haar (halfslapend na de laatste voeding) in bed legde en dan wilde ze niet meer slapen. Daarom hebben wij tot 2 weken geleden nog altijd het bedje voorverwarmt. Nu hoeft het niet meer want nu slaapt ze zelf gewoon heel goed in.
Dat was hier in het begin ook, het dag en nacht ritme daar hebben ze nog geen besef van als ze zo jong zijn, dat komt allemaal wel goed! En ondertussen kun je in het slaapkamertje overdag de gordijnen (of wat je ook hebt hangen) open houden en savonds goed donker maken, zo gaan ze het op den duur leren.
Lijkt me vrij normaal hoor met zo'n kleine Bij mijn dochter duurde dat een week of 3. Toen had ze het wel redelijk door. Sterkte!
mijn dachter wilde de eerste nachten ook niet slapen. Kreeg toen advies van kraamhulp om het verschoonkussen tussen onze hoofdkussens in te leggen en op te maken als bedje. Zo zijn ze dicht bij je en toch veilig. Dit werkte super en na 2 dagen kon ze in haar eigen bedje sterkte!!!
Misschien mist ze dan jullie aanwezigheid? Ik deed een keer een gedragen shirt in zijn bedje en hij leek er rustiger van te worden. ze reageren natuurlijk sterk op geur. misschien is dat wat