Schema dreumes 13 maanden - wat vinden jullie ervan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cindya1, 21 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindya1

cindya1 Actief lid

19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Hallo dames. Wat vinden jullie van dit schema?

Jongen 13 maanden, 10.5 kilo

07:00 - wakker, borstvoeding
    08:00 - boterham jam
    09:00 - 2 stuks fruit (appel, peer, banaan, mandarijn)
    09:30 - slapen
    11:30 - wakker, 2 boterhammen (smeerkaas en appelstroop)
    14:30 - flesje, 180cc / 6 schepjes
    15:00 - slapen
    16:30 - wakker, stukjes komkommer, soepstengel
    18:00 - warm eten (porties zelfgemaakt uit boek Opperdepop)
    Tussen 19:00 en 20:00 - BV, daarna slapen

Soms wordt hij om 6 uur wakker en dan schuift het allemaal een uurtje eerder.

Soms wordt hij in de nacht nog wakker (ongeveer 1 a 2x per week) zo rond 5 uur. We hebben het idee dat hij dan honger heeft, geven hem borstvoeding en dan slaapt hij weer verder. Soms tot 9 uur.

Hij eet ALLES. We hebben het idee dat hij zelfs nog wel meer opkan als het moet.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Op het flesje om 14.30 na prima..hij kan toch gewone melk oid uit een bekertje drinken?

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zou ook die fles van 14.30 vervangen door een tussendoortje (koekje/fruit/rozijnen/cracker/ontbijtkoekje) met een beker drinken...

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hetzelfde als mijn voorgangers.
    Ik zou ook de fles vervangen door water/thee/diksap met een tussendoortje.

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    #5 Jessi79, 21 feb 2014
    Laatst bewerkt: 21 feb 2014
    Ik vind persoonlijk dat je bij een dreumes niet meer van schema's spreekt. Jij leeft toch ook niet volgens een 'schema'? Gewoon drie maaltijden op een dag, en fruit en tussendoortjes. De tijden daarbij zijn hier variabel, is maar net hoe het uitkomt op een dag. Ik kijk ook niet op de klok als ik geen afspraken heb.

Verder zou ik de fles van 14.30uur laten vervallen, dat vind ik meer iets voor babies tot 8 maand. Je mag ook al over op gewone koemelk (mits geen kma) in plaats van opvolgmelk.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dit

7. adi

adi Niet meer actief

Mee eens.

Ik weet niet of dat de bedoeling is, maar je 'schema' lijkt zo strikt. Krijgt ie elke dag 1 boterham met jam als ontbijt? Geen ander beleg/ soms een cracker met kaas/ meer boterhammen naar behoefte?
    Hetzelfde voor fruit/ lunch enz?

Eten jullie ook die maaltijden uit opperdepop mee? Anders zou ik hem gewoon aan tafel zetten met het gezin en met de pot mee laten eten.

Al met al vind ik het een beetje een 'baby-schema'. Een dreumes kun je prima mee laten draaien met de maaltijden van het gezin. En fles vervangen door een beker.

8. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Waarom krijgt hij 3 boterhammen, persoonlijk vind ik dat echt veel*? Die van 8.00 uur zou je bijvoorbeeld kunnen vervangen door een cracker. Hoe groot is je zoontje als ik vragen mag? Mijn dochter is ook 10,5 kilo maar klein (78 cm). M.a.w. iets aan de zware kant. Waarschijnlijk is jouw jongen wat groter want wij hebben echt een kleintje. En wat is de reden dat je hem een flesje geeft (naast bv)? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. Wij geven bv. een flesje Roosvicee voordat ze 's middags gaat slapen. Misschien doe jij dat wel met een flesje melk.

*Naast dat er veel koolhydraten in zit, bevat het ook zout, suiker en melk. Daar denkt men vaak niet aan.

9. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik vind trouwens dat de ene dreumes van 13 maanden nog echt meer baby is en de ander meer dreumes (hmm, klopt deze zin). Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel ondanks de kromme zin.:D Ons meisje was bij 13 maanden nog meer een baby. Ze zijn dan natuurlijk ook nog maar net baby-af. Ik snap heel goed dat een "schema" daarom nog wat houvast geeft.

Een goede tip: wat ons heel erg geholpen heeft. Wij hebben 2 consulten gehad bij de dietist. Vanwege de koemelkallergie van mijn dochter. We gaan binnenkort weer een afspraak plannen omdat ze iets te dik wordt. Mijn meisje is ook een alleseter en er zit geen rem op. Wij hebben hier destijds veel aan gehad en hopen er nu weer veel aan te hebben.

10. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat ik van je schema vind, is dat hij veel slaapt, haha, dat is hier echt heel anders 12mnd en ook 10,5kg. Verder zou ik me er ook niet zo strikt aan houden als hoe jij het schema nu omschrijft, maar geen gekke dingen hoor. Hier ongeveer hetzelfde (behalve kv, zl drinkt hier bijna alles nog bv).

11. Aylen

Aylen Niet meer actief

Is hier ook zo. Onze zoon slaapt zelfs nog 3x per dag en krijgt het (ondanks heel veel oefenen) ook niet voor elkaar om uit een beker te drinken. Ieder zijn tempo.

OT: dat schema ziet er niet raar uit ofzo. Het lijkt me dat je kind een uitgebalanceerd voedingsschema heeft.

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    net zoals de rest zegt zou ik de fles om half 3 weglaten en bij de boterham gewone melk geven, mits ze dit mag natuurlijk...
    en om half 3 een gewoon tussendoortje...

verder prima hoor!
    mijn zoontje sliep toen nog 2 x 2 uur op een dag, en in de nacht ook minstens 12 uur. de een heeft meer slaap nodig als de ander toch?

en idd proberen mee te laten eten met jullie eten, scheelt je een hoop werk in de keuken!

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Tja, hier ook totaal anders, heb een pittige, beweeglijke dochter. Dit 'schema' hebben we al een maand 0f 4 trouwens.

Wakker om 7.00u ongeveer, 1 snee brood en flesje KV
    tussendoor diksap en ontbijtkoek of liga,
    smiddags fles amandelmelk en 1-2 sneetjes brood
    dan slapen, soms een uur, soms twee uur.
    Daarna weer diksap en een koekje,
    Flinke prak avondeten met fruit na,
    19.15u fles amandelmelk en naar bed.
    (s Nachts nog twee keer wakker en weer amandelmelk)
    Ze eet en drinkt heel veel, houd niet zomaar vanzelf op ;)

14. Alf

Alf Niet meer actief

Ziet er goed uit hoor. Zou misschien iets meer variëren met broodbeleg en dat flesje kv langzaamaan vervangen voor thee ofzo.

Hier krijgt meneer ook drie boterhammen en drinkt alleen nog uit zijn fles.
    Beker vindt hij wel steeds interessanter dus er oefenen veel en bouwen op.

Ik geef hem smorgens en tussen de middag thee mét een scheut volle melk. Zo krijgt ie minder melk maar heeft ie toch die behoefte voldaan.
    Werkt hier super.

15. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ook hetzelfde als voorgangers, opvolgmelk vervangen in gewone koemelk. Ik wissel het beleg iedere dag, niet echt vaste tijden kwa eetmomenten. Mijn dochter slaapt van 13 tot 15uur ongeveer overdag en gaat om +- 1900uur naar bed tot +-0830uur.
    Ze eet hier trouwens met de pot mee, hebben wij een iets pittigs dan heb ik altijd iets wat ik heb ingevroren voor haar.

16. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    R zijn schema is een beetje zoals die van ons. Vind het wel lastig hoor want vind dat het allemaal zo snel gaat, R gaat sneller dan zijn mama ;)
    Drinkt nog uit een fles en vind het ook wel prima. Komt wel.

Maar verder is net het net een groot mensje ;)
    Ook wat betreft porties!

17. Toetie froetie

Toetie froetie Niet meer actief

Wij hebben niet echt een schema, het loopt zoals t loopt.
    Hij slaapt 1x per dag rond half 12 tot ongeveer half 2 en slaapt rond 19.00 uur tot rond 8 uur.

In de ochtend eet hij vaak een broodje zonder korstjes met beleg en drinkt wat thee.
    middag ook 1 broodje en avondeten eet hij met ons mee.
    Fruit/tomaat/water/thee/vruchtensap en een koekje krijgt hij tussendoor.
    En drinkt zo ongeveer 2 flesjes melk van 180ml per dag uit een fles, gewoon omdat hij dat waarschijnlijk lekker vind en ik melk ook belangrijk vind.
    Ik vind het niet erg dat hij uit een flesje drinkt, ik dronk tot 7 jaar minimaal 2x koemelk uit een fles... shocking voor sommige hahaha heb geen scheve tanden of iets en nooit een beugel gehad..

vruchtensap/siroop drinkt hij nauwelijks en als hij het drinkt gaat dat met veel moeite..

Deel Deze Pagina