misselijk&aankomende trouwdag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fairytale, 4 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hoi allemaal..

Ik ben vanaf week 6 elke dag misselijk, en het lijkt wel of het echt elke dag erger wordt.. ik hoef niet te overgeven, maar ben gewoon constant misselijk/duizelig/slapjes..
    als ik wat eet gaat het meestal wel goed, voor anderhalf uur, daarna word ik weer misselijk etc..
    Nu eet ik de hele tijd van alles, gezonde tussendoortjes etc, maar ik weet op een duur niet meer wat ik eten moet!
    En alles is opzich best droog, waardoor ik verstopping krijg..(crackers, beschuitjes, sultana)

Nu vroeg ik me af of jullie tips hebben voor verstopping/ of bepaalde tussendoortjes, misselijkheidtips?
    de dokter heb ik al gebeld, en wil me eerst nog niks geven omdat ik niet hoef te braken..

volgende week vrijdag ga ik trouwen, en ben zo bang dat ik dan ook zo misselijk zal zijn, dus ik hoop dat iemand een goeie tip heeft?

en ik ben nu al zenuwachtig voor de bruiloft, weet iemand of dat ook kwaad kan?

sorry voor zoveel vragen!
    :D

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    zenuwachtig zijn voor bruiloft kan geen kwaad :)

ik ben vorig jaar getrouwd, 36 weken zwanger en supermisselijk.. ben dag doorgekomen door steeds kleine slokjes cola te nemen...dat zwakte de misselijkheid iets af..

3. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ik slik gemberpillen en die helpen bij mij zeker wel. Je kan ze gewoon bij de drogist halen. ;) Na 2 dagen slikken, zakte het zo goed als weg.
    Veel plezier op je trouwdag alvast. :)

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    kleine slokjes cola inderdaad, liefst lauw zonder prik.
    Vormt een soort laagje aan je maagwand wat het zuur tegen gaat.

Ik hoop dat je volgende week net zulk mooi weer hebt als nu!

5. Fluffi

Fluffi Niet meer actief

Bij de kruidvat heb je pilletjes voor misselijkheid die je mag gebruiken tijdens zwangerschap. Dat heeft bij mij enigzins wel geholpen.

Ik had precies het zelfde als jij.

Succes ermee

6. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Leg savonds een kracker ofzo iets naast je bed en voor je opstaat in de ochtend eet je dit op. Dat laat je even zakken en dan sta je op.
    Werkte bij mij in elk geval goed!!

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik at vaak vanillevla. dat hielp best goed maar na een tijdje kon ik geen enkele vorm van zuivel meer verdragen dus dat ging er ook niet meer in.
    ben toen overgestapt naar komkommer maar dat kwam ook na een tijdje mijn neusgaten uit.

patat was voor mij mijn medicijn. (erg he) ben best dun dus die kilootjes kon ik wel gebruiken.

8. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik had hetzelfde, na 13 weken werd het minder, ik moest om het uur eten en veel slapen want werd er doodmoe van....

9. Vera79

Vera79 Actief lid

23 dec 2008
    118
    0
    0
    Tegen de opstopping zou je een kiwi kunnen eten en dan een per dag ofzo.

Op de zwanger.pagina.nl kun je lolies bestellen die helpen tegen de misselijkheid. Heb het zelf niet nodig maar hoor wel goede geluiden...

En anders gewoon regelmatig iets blijven eten maar dan af en toe fruit zodat je niet vastroest hihi..

Succes en geniet vooral op de trouwdag... je doet het maar een keer als het goed is!!!!!!

Dikke knuf Vera

10. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    pepermuntjes/smint... ik ben nu de hele dag door misselijk en mij mij werkt t goed tegen de misselijkheid

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik vind het belachelijk dat je huisarts je niks wil geven! Ik heb ook niet hoeven spugen maar was wel steeds kotsmisselijk. Heb gewoon pilletjes gekregen. En helemaal voor je trouwdag.. Kan je dat niet aangeven? Dat je gaat trouwen en toch wel graag wat wil hebben?

Verder is het bij iedereen anders wat helpt. Ik at ook vaak droge crackers, vooral 's ochtends (en 's nachts;)). Voor verstopping zou je misschien iets homeopatisch kunnen proberen? Druppeltjes of pilletjes van VSM ofzo?

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou inderdaad even vragen of hij dan in elk geval niet iets heeft voor op je bruiloft... en ondertussen dit weekend misschien wat van de andere tips proberen.. misschien heb je geen medicatie nodig.

Deel Deze Pagina