slaan met een hand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dds, 21 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi,

Mijn meisje (bijna 9 maanden) slaat altijd met haar linkerhand. Op de tafel, in het water, op de grond enz. Baby's mogen toch nog geen voorkeur hebben?
    Af en toe help ik haar met haar rechterhand, maar dan gaat het echt niet soepel. Ze gebruikt overigens wel haar rechterhand....maar hier slaat ze niet mee.

Herkennen jullie dit?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Mijn ventje is ook al een tijdje vrij consequent linkshandig. Zijn fijne motoriek is links ook beduidend beter dan rechts. Tja, als ze beide handen maar gebruiken, vind ik het wel prima. Wie weet verandert het nog (dat kan idd heel regelmatig bij baby's/peuters), en zo niet, dan maar niet! Dan is ons zoontje gewoon linkshandig!

Ik probeer hem in ieder geval wel aan beide zijden evenveel te stimuleren en bijv. zijn eten altijd vanuit het midden aan te bieden en tja.... als hij het dan altijd met links pakt dan doe je daar niks aan!

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ook onze dochter doet dat hoor en zij is nu 1,5 geweest.
    Vaak links, daar kan ze ook veel beter een lepel mee vasthouden dan met rechts. Ze doet het wel, maar het gaat veel moeilijker.

Gewoon blijven stimuleren, niet dwingen. En wat dan nog? Linkshandig zijn is niet erg toch?

4. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Nee, linkshandig zijn is zeker niet erg, dat is mijn insteek ook niet. Ik vind het gewoon een beetje raar, denk dat ze misschien iets met de spieren/pezen heeft.

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik denk niet dat je je daar erge zorgen over hoeft te maken hoor, ik denk dat zoiets bij elke moeder wel eens door het hoofd schiet als je iets opvalt aan je kindje. Meestal is er helemaal niks aan de hand en hoort het gewoon bij je kindje. Mocht het je toch niet lekker zitten, kun je altijd even overleggen als je weer op het cb bent!

Voel je ajb vooral niet aangevallen door onze reacties, ze zijn relativerend bedoeld :)

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier net zo

Deel Deze Pagina