Het is de bedoeling dat onze jongste bij zijn broer op de kamer komt te slapen. Sam is nu 1 maand oud en komt snachts nog 2x, plus na zijn voeding slaapt hij echt nig niet gelijk. (bv) Mijn man wil Sam al wel overleggen, maar hoe zou dat al kunnen?? Ik wil het pas doen als Sam doorslaapt. Wat zijn jullie ervaringen en tips?
Geen ervaring maar zou het persoonlijk pas doen als die beter door slaapt voor de rust van je andere kindje. Ik heb met yara tijdelijk bij mijn ouders gelogeerd (muizenplaag in huis) en sliep bij mn zusje op de kamer. Ik werd al niet meer wakker van elk zuchtje maar zij heeft 6 weken slecht geslapen
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt mij ook een beetje samenhangen met hoe een goede slaper je oudste is. Als hij snel wakker wordt dan zou ik je kleintje nog even bij jullie laten...
Ties is eenheel goede slaper! En bij de gastouder slaapt hij altijd met een amder kindje op de kamer, dat gaat goed. Maak me alleen nog zorgen dat hij Sam gaat bedelven on knuffels enzo. Eruit halen is simpel te voorkomen door het ledikantje laag te zetten.
Ik zou bij BV zowizo je kindje bij je laten slapen tot hij beter doorslaapt. Anders moet je nog meerdere keren je bed uit om te voeden ook!
Jayro wilt het ook heel graag, zijn ledikant staat nog op zijn kamer (voor als hij uit zn bed blijft klimmen) maar wordt eigenlijk niet meer gebruikt. Nu wil hij heeeel graag dat Kenji daar komt slapen. Heeft ie ook echt zelf bedacht "mama ik heb een idee!!" Ik twijfel dus ook, maar hier is het andersom, de jongste slaapt alle nachten de klok rond, maar de oudste wil nog wel eens spoken Ik lees dus mee of anderen er ervaring mee hebben En dat onder knuffels bedelven weet jij zelf het beste, ik zou daar bij Jayro niet bang voor zijn, maar ja die is natuurlijk weer ff ouder. Ik vind een baby van 1 maand denk ik nog wel klein hoor.
Tuurlijk kan dat, als jullie dat willen. Maar je hebt wel de kans dat je oudste dan wakker gaat worden. Persoonlijk zou ik er nog even mee wachten. Maar ja, als het goed voelt, je kunt het altijd proberen!
Jorja heeft eerst bij Yosyp op de kamer geslapen, maar hij werd wakker als we haar een nachtvoeding gaven. Vervolgens hebben we haar bij Lianna gelegd en die sliep gewoon door. Hier geen last gehad van knuffels die in het bedje gelegd werden.
Ik kan me voorstellen dat je bang bent voor knuffels in het bed, of andere lief bedoelde akties... Maar de zekerheid dat dit nooit gaat gebeuren heb je eigenlijk nooit....Maar aan de andere kant waarom zou hij dit doen? Hij doet dat bij de gastouder toch ook niet. Wat heerlijk dat de oudste zo'n goed slaper is zeg! Dat maakt het samen slapen straks een stuk makkelijker!
Dat is zeker fijn! Maar hebben we hard voor gewerkt.. Tot 10 maanden geen nacht doorgeslapen en hem toen gecontrolee laten huilen omdat het alleen gewenning was. Sindsdien slaapt hij 13 aaneengesloten uren. Bij de gastouder slaapt hij in een ledikant dus kan hij niets in het andere bedje gooien, thuis slaapt hij in een peuterbed. Maar vroeger sliepen baby's toch ook bij andere kinderen op een kamer?
Misschien ben ik een overbezorgde mama hoor maar ik zou het nog even niet doen En niet eens om de kleinste maar meer om je peuter Je weet nooit wat voor dingen hij doet als hij ineens wakker word. Kinderen kunnen de raarste dingen uithalen en niet bewust maar ze zien geen gevaar of kwaad. En een baby is toch hulpeloos. Ik zou het iig niet doen. Hier is er op het moment ook nog maar 1 kinderkamer en die zal later ook gedeelt moeten worden maar ik zou denk ik dan toch de jongeste bij ons op de kamer later tot die ook een groot bed krijgt . Ik werk zelf met peuters misschien dat ik daarom iets voorzichter ben
heb hier de jongste bij haar zusje op de kamer gelegd een maand geleden.. ze sliep nog bij ons maar werd van ons wakker... nu liggen ze samen en dat gaat goed. hebben beide een ledikantje dat laag staat.. en eigenlijk vinden ze het beregezellig.. maar heb wel gewacht tot jongste ook niet meer snachts paar keer wakker werd.
Ja dat zeggen er meer, maar als sam laag slaapt en we alle dekens en kussens weghaleb, wat kan er dan in godsnaam gebeuren??je kunt ook te voorzichtig willen zijb vind ik.