Welk babyflesje

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door nikkietenhag, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkietenhag

nikkietenhag Nieuw lid

17 dec 2009
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Aangezien ik bijna ga bevallen ben ik druk bezig met kopen van spulletjes voor mijn kindje. Ik zag gister op de ondernemer.nl een persbericht staan over een babyflesje die aangeeft hoe warm de melk is in het flesje doormiddel van een sticker. Ik kwam terecht op hun website en het product lijkt veel belovend. Zijn jullie hier mee bekend? Ik ben wel benieuwd dus wil misschien wel een flesje kopen om te kijken of het werkt. Ik kan alleen geen bestelformulier vinden dus heb ik ze een mailtje gestuurd. Ik hou jullie op de hoogte.

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb t vermoeden dat t geen goedkope fles is..

Ik voel altijd de melk op mn pols.. Dat gaat een enkele keer niet goed, dat ie nog net te warm is, maar meestal geen probleem!

Ik meende dat t advies is om verschillende ( 2 of 3 soorten) flesjes in huis te hebben, stel dat je kindje die ene niet wil..
    Nu wilde die van mij uit alle 3 die ik had wel drinken ( difrax, avent en Tommee tippee)

3. nikkietenhag

nikkietenhag Nieuw lid

17 dec 2009
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor het advies. Misschien niet zo'n gek idee om alle drie de flesjes te kopen die je zegt(difrax, avent en Tommee tippee). Het flesje wat die site aanbied is trouwens 9,95.

Ik laat het jullie nog weten. IK ga nu slapen, weltrusten.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Tefal heeft die flessen al een jaar of 10. Onzinproduct en erg duur!
    De warmte van de fles kun je beter even zelf proeven. Verder raken die temperatuurstickers na een aantal keer steriliseren nogal eens ontregeld. Echt gevaarlijk om alleen daar op te vertrouwen, je eigen tong voelt het veel beter.

Koop niet teveel flessen, 1 of 2 flessen van 125cc is echt al voldoende, je moet ze toch altijd na gebruik meteen schoonspoelen en de voeding per keer klaarmaken. En als je hele ladingen flessen aanschaft van een soort waar je kind niet uit drinken wil dan zit je maar weer met een heleboel dure flessen waar je niets mee doet.
    In die zwangeredozen zitten ook vaak al flesjes, met een beetje geluk heb je zonder iets aan te schaffen al 2 of 3 soorten en je kunt dan later altijd meer aanschaffen van een soort die bevalt.
    Gek genoeg drinkt het merendeel van de kinderen het beste uit de goedkoopste flesjes die je gewoon bij de drogist haalt trouwens...

O ja, en als je gewoon borstvoeding gaat geven heb je natuurlijk nu nog helemaal geen flesjes nodig, en hoef je pas iets te gaan aanschaffen op het moment dat je met flesjes gaat oefenen, zo tussen de 4 en 6 weken.

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    O ja, en als je gewoon borstvoeding gaat geven heb je natuurlijk nu nog helemaal geen flesjes nodig, en hoef je pas iets te gaan aanschaffen op het moment dat je met flesjes gaat oefenen, zo tussen de 4 en 6 weken.[/QUOTE]

Ik dacht ook "gewoon" bv te gaan geven... Maar dat werd helemaal niks.. De tommee tippee's had ik al in huis, de dag dat ik uit zh kwam moest er een kolf komen, daar zaten de aventflessen bij en een kleine van difrax zat in e.o.a. zwangerschapsdoos..

Dat is trouwens niet prettig thuis komen; geen kolf in huis, geen zuigelingenmelk in huis en bv die niet wil..( meneer wilde de borst niet) mijn advies is daarom nu zorg dat je sowieso iets in huis hebt, waarmee je je kindje kunt voeden ( flesje+ voeding.)

Nu heb ik 3 difraxflessen ( die kleine en 2 grote) die bevallen me t beste..

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Ik dacht ook "gewoon" bv te gaan geven... Maar dat werd helemaal niks.. De tommee tippee's had ik al in huis, de dag dat ik uit zh kwam moest er een kolf komen, daar zaten de aventflessen bij en een kleine van difrax zat in e.o.a. zwangerschapsdoos..

Dat is trouwens niet prettig thuis komen; geen kolf in huis, geen zuigelingenmelk in huis en bv die niet wil..( meneer wilde de borst niet) mijn advies is daarom nu zorg dat je sowieso iets in huis hebt, waarmee je je kindje kunt voeden ( flesje+ voeding.)

Nu heb ik 3 difraxflessen ( die kleine en 2 grote) die bevallen me t beste..[/QUOTE]

Hoe hebben ze je dan in vredesnaam uit het ziekenhuis kunnen ontslaan als je kind nog niet goed aan de borst dronk?

Lijkt me inderdaad dat je je dan flink hulpeloos voelt!

Mocht je onverhoopts in zo'n situatie komen: veel verloskundigen en kraamverzorgsters hebben kolven voor noodgevallen bij zich en kleine pakjes kunstvoeding. En elke nachtapotheek heeft kunstvoeding.

7. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ik gaf wel bv.. maar onze zoon moest de 1e dgn extra voeding hebben... in een spuitje en later flesje.

altijd handig om wat in huis te hebben

hier: tommee tippee

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Bij bv is de eerste dagen een spuitje of cup beter dan een flesje. Tip: het dopje van een Aventfles is heel geschikt om als cup te gebruiken voor een pasgeborene die je moet bijvoeden!

9. misa

misa Niet meer actief

Ik zou niet zo snel dat soort dingen kopen. Vaak is het erg duur en niet nodig. Je kunt zelf wel voelen (pols) hoe warm het is. En op een gegeven moment weet je precies hoelang je moet opwarmen voor de juiste warmte.

Ik zou ook wel wat in huis halen, ook al ben je van plan bv te geven. Straks is het weekend en lukt bv niet...!

Deel Deze Pagina