Hallo, Komend weekend gaat de klok weer een uurtje terug. Kan ik me alvast gaan voorbereiden op een tijdlang "vroegertjes" of valt dat mee? Kom maar op met alle postieve verhalen Nee hoor, ben alleen wel heel erg benieuwd hoelang het duurt voordat ze aan de nieuwe tijden gewend raken. Hebben jullie kids er echt last van gehad? Groetjes Mariska
vorig jaar was jinthe 4 maanden,en had ze niks in de gaten.. Ikzou me ook gewoon aan de tijden houden die je nu doet,en dan gaan ze er vanzelf wel gewoon in mee,en hebben ze het ritme ook veel sneller te pakken! Succes!
Esmee had er ook geen moeite mee ! de kleintjes zullen er weinig van merken hoor !!! geen zorgen ... mocht je een strakke (eet)schema hebben , elke x een kwartier uitstellen...zo zit je weer in het nieuwe tijd..
Wij gaan een avondje weg zaterdag dus Tygho word savonds nog een x wakker gemaakt. Ik hoop dat hij dan wakker genoeg is om daarna thuis weer uitgeput in slaap te vallen. Anders zou ik hem een uur later naar bed doen.
ik vroeg mij dit nu ook net af. Heeft er iemand trucjes zodat ze niet om half 7 maar om half 8 gewoon wakker is??? later naar bed werkt hier niet echt, dan is ze zo erg moe en is ze toch om de gewone tijd wakker... alle tips zijn welkom
ik doe dit ook vaker, Jill is dan ff wakker maar zodra ze weer in bed ligt pit ze weer gewoon verder. Heb hier nooit problemen mee gehad eigenlijk. soms brabbelt ze nog even maar gaat dan vanzelf weer pitten. Hopelijk Tygho ook
Ja meestal gaat dat erg goed, dus ik hoop nu met het klok terug zetten ook. Maar als ik Tygho later naar bed doe, verander ik de hele dag indeling. Normaal slaapt hij van 1-3 smiddags. Moet hij savonds later naar bed(of als we zoals gister om 3 uur opt cb moeten zijn), dan leg ik hem van 11-1 en van 4-5 op bed.Dan kan ik hem rustig om 9 uur of nog later naar bed doen.
De kleintjes hebben er geen last van dat is mijn ervaring. Maar nu mijn zoontje een jaartje ouder is inm. zie ik er wel tegen op. Hij is standaard rond 7 uur wakker (opzich een mooie tijd voor zijn leeftijd) maar ben bang dat hij dus strax een tijdje 6 uur wakker wordt... en dat vind ik minder. Zit ook al echt na te denken hoe ik het zal aanpakken. maar ja ik denk mijn moeder heeft zich ook altijd met ons gered vroeger... dus die kleinen komen vanzelf weer in het ritme. Ik zelf ben ook altijd een week van slag, gewoon de biologische klok is dan van slag... dus een mama kan er ook last van hebben haha. Maar we zien wel, ik let goed op mijn zoontje en daar moet ik maar even op inspelen de komende week en zo het ritme wat omgooien dus.
En jahoor, weg ritme, weg structuur :x Ach, neem aan dat dat vanzelf weer komt.. ooit.. Maar vandaag worden het meer flessen want langer dan 06.30 kon ik het echt niet rekken. Heel logisch ook natuurlijk. Ik was altijd blij met de klok die teruggezet werd, maar nu als mama toch ietsje minder Hoe is het bij jullie gegaan?
Vorig jaar toch wel een week van slag geweest.... nu gaat het perfect! Gisteren is ze wat later naar bed gegaan (op visite) en vanochten werd ze gewoon om 7 uur (nieuwe tijd) wakker. Net als anders dus! Fles gegeven en teruggelegd. En ja hoor, gewoon tot 8.45 weer geslapen zoals ze de laatste week ook doet. Ik sta helemaal versteld. Maar ze pakt het vandaag helemaal goed op. Hopelijk blijft dat zo!
.Het gaat tot nu toe goed! was mooi 7.10 uur wakker nieuwe tijd (normaal ook 7 uur) dus erg netjes. Probeer gewoon het oude ritme er in te houden, dus op de normale tijden eten en drinken e.d. (het is zo af en toe ff rekken vooral met zijn slaapje overdag) maar tot nu toe nog geen klagen, hoop dat dit zo door gaat zetten!
Hier was het geen succes... Gisteren later oop bed gelegd, maar vandaag nog eerder dan normaal wakker! 6:45 uur oude tijd ipv 7:30... Nieuwe tijd dus: 5:45!! *slik* Wel terug kunnen leggen en in slaap gevallen. Om 8 uur het nieuwe ritme opgepakt.. merkte wel dat ie om 11:45 enorme honger had, dus het oude ritme zit er wel aardig ingebakken... Hoop dat ie morgenochtend wel een beetje "uitslaapt"!
Ik heb helemaal niks verandert in tijden gister. Om 8 uur naar bed (oude tijd) en half 9 nieuwe tijd meldde mw zich weer. Keurig niet!?
Het was vanmorgen 5 uur ipv 6 uur eerste fles... Dus alles is nu een uurtje eerder. Maar hij heeft net pas ze fles op van 14.00uur deze om 13.30 gegeven want hij werd toen pas wakker... Dus hij zal straks gewoon weer op het oude ritme zitten denk ik ( hoop ik)