baby wil niet meer in wieg slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Nonnos, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonnos

Nonnos Lid

22 mrt 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter is nu bijna 4 weken. Ze wil niet meer in haar wiegje slapen, terwijl ze hier heerlijk in sliep! Bij ons in bed slaapt mevrouw wel, en op de arm. Vooral 's avonds is het bal. Ze ligt alleen maar wakker in de wieg. Huilt, valt niet in slaap, blijft uren wakker.
    Ben er zelf erg onrustig van. Ik weet het niet meer. Ik wil niet de hele avond met haar op de arm zitten. Ze is zo lang wakker... echt uren.
    Hoe moet ik hier mee om gaan? Heb het idee dat het steeds erger wordt.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Erg lastig is het hè, die avonden. Doet ze het verder wel goed op de dag? Hebben jullie ook een ledikantje?

Het kan zijn dat ze overprikkeld is, dan is er teveel lawaai, of ze gaat van arm naar arm. Je doet er dan goed aan, om haar bij het minste of geringste dat ze aangeeft moe te zijn, huilen, gapen, in ogen wrijven, haar meteen naar bed te doen. In eigen bedje, niet in de box en ook niet op de arm. Ze zal dan wel even huilen, maar laat haar maar even. Ga na een minuut of tien even kijken, en stel gerust met lage stem. Niet met hoge stem, en geen vragen stellen. Maak geen oogcontact, ze denken dan meteen dat ze iets moeten, en worden alert. Ga dan gewoon weer weg, en begin opnieuw te tellen. Ze is moe van de dag, en wil dat 's avonds verwerken, waardoor ze dus huilt.

Als je dit overdag doet, is er een kans dat ze de avonden beter door komt.

Als ze het de rest van de dag goed doet, en alleen maar 's avonds huilt, kan het ook wel zijn dat ze mamahonger heeft, of echt honger. Wat voor voeding krijgt ze?

Groetjes Adrienne

3. Nonnos

Nonnos Lid

22 mrt 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Adrienne,

Zeker lastig ja. Overdag ging het altijd wel goed, tot twee dagen geleden. Ze protesteert nu overdag ook in wieg. Ze is dan erg onrustig. Heb ook het idee dat ze best last van krampen heeft, mijn man gaat daar morgen wat voor halen.
    In de box liggen wil ze trouwens ook niet, alleen maar bij je zijn. Een ledikantje hebben we ook, op haar eigen kamer. Maar ze slaapt nog bij ons op de kamer, in een wiegje dus.

Je schrijft dat ze dan wel even zal huilen, maar ze houdt het in de wieg zo anderhalf uur vol. ( huilt niet constant, maar best veel) En ze ziet er dan ook echt niet moe uit... Ze lijkt klaarwakker...
    Dus eigenlijk moet ik haar proberen in haar wiegje laten liggen?

Ze krijgt om de 3 a 4 uur borstvoeding. Ze is wel snel klaar met de eerste borst, zo'n 10 min. Maar ze groeit goed en heeft goede plas en poepluiers.

Alvast bedankt voor je reactie!

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het is lastig, aan de ene kant hebben ze die liefde en aandacht van de ouders zo hard nodig, aan de andere kant, ze zijn er zo snel aan gewend, voor je het weet willen ze helemaal niets anders meer dan op de arm. Dus vanuit die filosofie is het handig om de wieg te proberen.

Je kunt natuurlijk altijd proberen om haar in het ledikantje te laten slapen. Probeer dat dan wel voor het eerst overdag. Misschien vindt ze daar wel rust.

Je kunt het beste infacol gebruiken voor de darmkrampen. Dat helpt goed. Als ze goed groeit, plast en poept hoef je je over de voeding geen zorgen te maken. Das wel heel fijn!

Als een baby vier weken is, mogen ze dan de voeding ook even in de box, maar niet de hele dag, dat is te vermoeiend.

Hopelijk brengt de infacol verlichting. Je kunt ook altijd even aanleggen als ze zo huilt in de avond. Of het bad verschuiven naar de avond kan ook helpen.

Groetjes Adrienne

5. Nonnos

Nonnos Lid

22 mrt 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Adrienne,

Badje doen we inderdaad al 's avonds. Infacol heb ik vandaag gehaald.
    Bedankt voor je advies, hopelijk gaat het nu snel beter.

6. Nonnos

Nonnos Lid

22 mrt 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even over de infacol, ik moet de vitamine D e K druppels voor de voeding geven, maar nu ook de infacol. Kan ik dit tegelijk geven voor de voeding?

7. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ja hoor, kan tegelijk.

Je zou ook nog eens kunne nadenken of inbakeren iets zou zijn. Info hierover is te krijgen bij het CB, die doen het je dan voor. Op youtube staan ook wel filmpjes.

Groetjes Adrienne

8. Nonnos

Nonnos Lid

22 mrt 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel!

Deel Deze Pagina