Help! Mijn dochtertje huilt altijd voor het slapen gaan.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Leila W, Oct 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leila W

Leila W Lid

Mar 23, 2009
    26
    0
    0
    Wie kan mij helpen.

Mijn dochtertje is nu 5 weken. Iedere keer als ze moet slapen dan huilt ze een hele poos. Het wordt niet minder maar meer. Het lijkt wel of ze niet gelukkig is. Ik maak me echt zorgen. op het Cb zeiden ze dat sommige kindjes eerst moeten huilen voordat ze in slaap vallen. Klopt dit? Wat kan ik doen zodat ze rustiger in slaap valt? Of wie herkent mijn verhaal. Alle tips zijn welkom.

Groet,

Leila

2. debs

debs Actief lid

Nov 19, 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    Liam heeft ook altijd gehuild voordat hij in slaap viel. Dat was pas met 10 mnd over ofzo. Hij was wel altijd heel vrolijk. Wij zeiden altijd; hij moet alle indrukken van zich afhuilen.

Maar hoe lang huilt ze dan? is dat een uur of 10 minuten.?
    Wij hoorden op een gegeven moment wel of er iets was of dat hij de dag aan het verwerken was. Dat leer je vanzelf herkennen. Wij hoorden in het begin ook het verschil niet hoor...
    Ik denk ook dat sommige kindjes dat nou eenmaal nodig hebben.

3. Leila W

Leila W Lid

Mar 23, 2009
    26
    0
    0
    Dat verschilt per keer. Gemiddeld een kwartier met uitschieters van een half uur.

4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Mijn dochtertje doet dit nog steeds. Heeft dat vanaf de geboorte gedaan en doet het nu steeds. Vaak is het een verwerkingsproces van alle indrukken die ze die dag hebben opgedaan. Ze huilen dan een poos en kunnen daarna slapen. Niks mis mee dus (mits ze hele nachten huilt). Bij mijn dochtertje hielp het om haar lekker bij me te nemen en te wiegen. Daarnaast hield ik haar echt dicht tegen me aan (beetje zoals bakeren), zodat ze niet teveel kon tegenstribbelen, want vaak vechten ze ook tegen de slaap. Ze viel dat bij mij lekker in slaap en dan kon ik haar zo wegleggen. Nu is ze bijna 4 maanden en heeft ze het wiegen niet meer nodig. Huilen doet ze nog wel, maar dat is niet langer dan een kwartier a 20 min. en soms 30 min. en dan valt ze in slaap.

Ik zou me er dus niet al teveel zorgen om maken. Zo te lezen is het heel normaal wat jouw kindje doet.

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Is heel normaal. Thijs huilde altijd 's avonds toen hij in bed lag. Daarna viel hij in slaap, had hij gewoon even nodig. Ik vond het raar en probeerde hem steeds te troosten, hij werd dan wel even rustiger maar begon daarna nog harder te huilen. Toen heb ik hem eens laten huilen en hij viel gewoon in slaap, zonder te troosten, het duurde zelfs korter! Nu huilt hij alleen nog als er veel prikkels zijn geweest: feestje, dierentuin.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ligt er een beetje aan hoe ze huilt, of dat normaal is of niet... Jengelen of een beetje huilen is prima, maar als het echt overstuur raken is, is er wat anders aan de hand.

Gaat ze op tijd weer terug in bed? Voor een rijtje van honger- en vermoeidheidssignalen, kun je kijken op www.inbakeren.nl

Genoeg rust en regelmaat? (Alles steeds in dezelfde volgorde, dus niet perse vaste tijden. Slapen, voeden, verschonen, spelen, slapen, enz).

Medische oorzaken uitgesloten?

Zo even een paar dingen die bij mij opkomen :)

7. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Mijn zoontje doet t nog steeds, niet altijd, maar vaak toch ca 5 minuutjes. Tis denk ik even wat verwerken. Ligt er wel aan hoe het klinkt. Je hoort op een gegeven moment wel of het een vermoeid huiltje is of echt overstuur. In dat laatste geval lukt het waarschijnlijk niet om vanuit die situatie in slaap te vallen en dan zou ik je kindje er gewoon uithalen, even rustig laten worden en het opnieuw proberen. Maar moet er wel bij zeggen dat mijn zoontje soms ook heel overstuur kan klinken hoor. Ik twijfel dan (nog steeds1) of ik m niet te vroeg in bed heb gelegd of wat dan ook. Ik wacht dan 5 minuten en 9 van de 10 keer is hij dan al in slaap. Hiu er voor de grap eens een kookwekker bij. Het klinkt vaak heel lang, maar eigenlijk vakt het meestal wel mee!
    Wat hier helpt (maar misschien is jouw kindje er nog iets te jong voor? maar je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen): een ritueeltje. Dan weet hij al dat ie gaat slapen. Eerst verschonen, knuffeltjes gedag zeggen, knuffelen in bed, speen in de buurt, muziekdoosje aan en licht uit.
    Wat misschien ook nog zou helpen: inbakeren? Al hoeft het misschien helemaal niet zo strak (bv puckababy). Misschien vindt ze het fijn om wat begrenzing te voelen en wordt ze daar rustiger van?

8. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    hier ook een meisje dat zich altijd in slaap moet huilen. Behalve na de laatste fles :( . Dan gaat ze zonder problemen of mopperen slapen.

ik heb het 2 weken terug nog na gevraagd op het CB en de arts zag er geen problemen in.

Het begint met jengelen en als ze bijna in slaap valt gaat ze soms harder huilen.

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier nog eentje die eerst ligt te huilen en jammeren maar valt daarna lekker zelf in slaap. dit duurt hooguit een half uurtje.

gewoon laten liggen tenzij ze echt heel hard huilt/gilt.

10. Jetjuh

Jetjuh Actief lid

Sep 12, 2009
    135
    0
    0
    Mijn dochter huilde ook altijd voor het slapen gaan. Ik had ook weleens het gevoel dat ze zich er tegen verzette....Dan had ik echt zoiets van: geef je nou over....!

In het begin vond ik het heel moeilijk. Ging ik er steeds naar toe om haar te troosten met als gevolg een oververmoeid meisje. Later heb ik geleerd om haar te laten huilen. Soms 10 minuten, soms 20 minuten. Ik ben wel eens buiten gaan staan om het maar niet te horen, vreselijk!

Ze is nu bijna twee jaar oud en slapen is geen enkel probleem meer. Ze gaat 'savonds om 19.00 a 19.30 uur naar bed en slaapt lekker door tot 7.30 's ochtends.

11. Jessie81

Jessie81 Actief lid

Jan 4, 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Rosan huilde de eerste maanden ook wel een kwartiertje tot halfuurtje om in slaap te komen. Als ze echt begon te krijsen dan ging ik haar troosten, maar als ze jengelde viel ze na max een half uurtje wel in slaap.
    Nu jammert ze alleen nog als ze een druk dagje heeft gehad, even de prikkels verwerken en dan lekker slapen.

12. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Mijn dochter huilde altijd voor het slapen gaan. Met 20 minuten was het stil. Dit werd hoe langer hoe minder en uiteindelijk ging ze heerlijk slapen zonder een kik te geven. Sommige kindjes hebbe het huilen nodig om de dag te verwerken.

Share This Page