Baby op de kamer of gelijk in ledikantje

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Peppa83, 20 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peppa83

    Peppa83 Lid

    19 sep 2018
    28
    8
    3
    Vrouw
    In mei verwachten we ons eerste kindje. Mn partner en ik waren het er over eens om het kindje gelijk in het ledikantje te leggen... De kamer grenst aan onze kamer.

    Nu kwam de consulent van de kraamzorg vanmorgen en die reageerde dat ze liever zagen dat het kindje in het begin bij ons op de kamer lag. Ik was een beetje overdonderd eigenlijk.

    Wat is de juiste keuze? Ik ben bang dat mijn onrustig slapen (door ptss) de baby onrustig maakt of dat ik zelf onvoldoende aan mn rust toe kom doordat ik toch al erg snel wakker wordt.
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hallo,

    Het is inderdaad fijner om je kindje bij je in de buurt te hebben, zeker voor de baby. Het geeft een veilig gevoel om dichtbij mama en papa te zijn, en vindt het juist fijn om jullie te horen. Nu schrik je er van, maar als je kleine er eenmaal is wil je waarschijnlijk niet anders! Je kunt hiervoor de kinderwagenbak gebruiken als je geen wieg hebt of eventueel het ledikant tijdelijk verzetten! Zeker de eerste week. Uiteraard is de keuze aan jullie! Als blijkt dat het niet werkt, dan kun je altijd nog besluiten om het anders te doen. Overdag, na de kraamtijd, kun je besluiten om te laten wennen aan eigen bed, bijvoorbeeld overdag.

    Succes en het komt vast goed!!

    Groet Adrienne
     

Deel Deze Pagina