Hallo, Ik ben een trotse moeder van een lief zoontje van acht weken oud. hij wilt echter niet slapen overdag. Hij is ingebakerd vanaf vier weken in de hoop dat hij beter zou slapen. dit werkt helaas niet zo goed als we zouden willen.. niet inbakeren is trouwens ook geen oplossing want dan blijft hij zwaaien met zijn armpjes. Als ik hem in bed leg begint hij meestal te huilen of even daarna. Ik heb geprobeerd hem te troosten maar dit is erg moeilijk en hij begint na een paar minuten weer te huilen. ik ben in de kamer gebleven en steeds troosten tot hij slaapt maar ik moet hem echt zo vaak troosten dat ik er meestal wel langer dan een uur zit. en valt hij wel in slaap dan is hij zo weer wakker en huilt weer. omdat ik zoveel geprobeerd heb en het niet werkt heb ik hem laten huilen. waar ik het erg moeilijk mee heb. maar hier geld hetzelfde hij huilt. uiteindelijk is hij stil maar begint steeds weer. dit gaat ook uren door en hij slaapt dan soms helemaal niet. valt hij wel in slaap is hij ook zo weer wakker en huilt. hij is dan echt wel moe. hij krijgt erg weinig slaap overdag. en ik vind het ook best zwaar worden, mijn vriend werkt veel en ik ben meestal alleen. hij krijgt wel verdikte voeding voor verborgen reflux en zijn bedje staat schuin omhoog maar daar lijkt hij verder geen last meer van te hebben. vreemd genoeg slaapt hij savonds rond een uur of tien meestal wel en snachts ook. meestal zon vier a vijf uur. heeft iemand hetzelfde meegemaakt of heb je goed advies dan hoor ik dat graag groetjes
Finley slaapt overdag nu nog veelal in de box bij mij in de buurt. Pas 's avonds rond 21.30 uur gaat hij boven in zijn wiegje slapen. Als hij rond de 12 weken is, wil ik hem (net als toen bij Aiden) zijn middagslaapjes boven laten doen in zijn wiegje. Waarschijnlijk wil je kindje overdag nog gewoon graag bij je zijn.Is een draagdoek wellicht een optie voor je? Of anders overdag nog in de kinderwagen of box laten slapen?
Misschien heeft hij toch nog wel last van de reflux en zodra je hem neerlegt begint het. Ik zou een afspraak maken bij de huisarts misschien heeft hij toch een maagzuurremmer nodig! Hij wil wel slapen maar heeft teveel last. Zo komt het op mij over! Ik herken het van mijn eerste en heb het idee dat het bij mijn 2e ook begint dus ik ga er werk van maken.
Mijn zoontje was ook een hele slechte slaper, en een draagdoek is voor mij toen echt een uitkomst geweest. Hierin viel hij super makkelijk in slaap en had ik toch mijn handen vrij om iets te doen. Sterkte ermee, ik hoop dat het snel beter gaat!
Dit wilde ik ook schrijven. En voor mij ook herkenbaar. Toen hij maagzuurremmers (Ranitidine) kreeg werd het een heel ander kind en kon hij ineens slapen.
Ik zou idd naar de huisarts gaan (niet naar het CB!) en een maagzuurremmer laten voorschrijven. Dat hielp onze dochter ook net even het laatste zetje te geven om rustig te worden. met 8 weken is er ook een sprong dus ik denk dat je net even in de zware weken zit! Hopelijk gaat het snel beter, sterkte. Reflux is niet niks
Naar osteopaat geweest voor eventuele kiss? Hier was ook zo snachts sliep ze als een roosje overdag tussen 09.00 en 21.00 niet of erg weinig. Op schouder stil net leggen in bix of bed gelijk huilen. Combinatie osteopaat en rust en regelmaat hier andere baby hebben van gemaakt. Succes!
Wij hadden hetzelfde en de chiropractor heeft ons erg geholpen. Daarnaast lag ons zoontje ook ingebakerd alleen moet hij altijd even (alleen) huilen. Als ik erbij blijf gaat het maar door....laat ik hem alleen huilen dan is hij een stuk sneller stil. In het begin hebben we hem ook wel echt een tijdje laten huilen (toen was hij ook rond 8 weken ) bleek hij nodig te hebben om alles te verwerken + was door weinig slapen oververmoeid geworden....dit huilen ging van 30min in het begin, naar ongeveer 10 minuten tot ongeveer 4 maanden, toen stopte het. Nu als hij druk of chagerijnig is huilt hij nog wel eens voor het slapen, soms denk ik laat ik maar bij hem blijven, maar dit blijkt toch keer op keer niet te werken voor hem...
Herkenbaar! Mijn dochter doe (en deed) ik altijd na het flesje naar bed, veel regelmaat dus. vaak sliep ze maar 3 kwartier, en dan huilen, maar beneden huilde ze ook dus ik wist ook niet meer wat te doen. Ik werd er moedeloos van, en zo ineens bij een week of 11-12 was het over en sliep ze tussen de flesjes door 2 uur, soms zelfs langer. Ik weet dus niet wat het geweest is, maar ineens ging ze het doen. Ik merk aan alles dat de eerste 12 weken toch lastig zijn, ze moeten hun weg vinden op deze wereld, wennen, een ritme oppakken....ook krampjes enzp dat verdween allemaal rond die termijn. Wat wij wel snel zijn gaan doen is haar veel regelmaat en rust bieden. Na elke fles naar bed, een hele tijd huilde ze dan hoor maar we ontdekten dat ze het nodig had om in slaap te vallen. Haar eruit halen gaf veel prikkels waardoor ze nog meer over de zeik raakte. Ik moest soms wel 5x naar boven voor het speentje, muziekje en aai over de bol...maar het werkte uiteindelijk wel. Ze kreeg structuur. Voor haar werkte het in ieder geval niet om haar beneden te houden in de wandelwagen of box, want dan raakte ze te overpikkeld. Ik heb ook altijd haar kamertje donker gehouden met slapen, ook overdag. En ze heeft een heel goed dag en nachtritme, dat had ze al heel snel dus het is niet zo dat je het overdag licht moet houden zodat ze het dag en nachtrimte leren. Wat ik uiteindelijk geleerd heb, is dat het dus rond de 3 maanden veel beter wordt. Het lijkt alsof ze dan 'klaar' zijn, echt volgroeid. Ik heb een arts laatst op tv horen zeggen dat baby's eigenlijk 3 maanden te vroeg geboren worden, en dat kan ik alleen maar beamen. Tot die tijd is het gewoon uitzitten, veel liefde geven en ze veel rust en regelmaat bieden. Dan komt het allemaal goed, ze gaan het dan ineens oppakken!
De osteopaat heeft hier trouwens heel veel goeds gedaan. Mijn dochter had in haar nek en schedeltje iets vast zitten waardoor ze ook veel huilde en snel van slag was. Na 3 behandelingen had ik bijna een ander kind, en het zijn zeer zachte bijna liefdevolle behandelingen. Ik zou het met een volgend kind (als dat nodig is) weer doen!
Hier was het slapen overdag ook een probleem maar wat ben ik blij dat ik hem gewoon lekker bij me heb laten slapen.. Nu is hij 4 maanden en wil hij soms liever in z'n eigen bedje slapen. Is hier helemaal goed gekomen en ik heb enorm henoten an de tijd dat ie lekker bij me lag te slapen.. ik installeerde me met eten en drinken lekker op de bank en lekker genieten van een slapend mannetje.. ik had niet voor niets verlof . en huishouden deed ik wel weer beetje als man thuis kwam..
super bedankt voor alle reacties! Hij wilt trouwens niet in de box of kinderwagen slapen en als ik hem lekker bij me neem is hij ook niet stil. ik krijg deze week een draagdoek dus ik hoop dst hij dat fijn vind. ik heb deze week donderdag ook een afspraak bij een osteopaat. komt er niets uit bij de behandeling van de osteopaat dan ga ik wel terug naar de huisarts voor zuurremmers. ik hoop dat hij snel lekker gaat slapen, nogmaals bedankt. groetjes
Succes en een baby van 8 weken wil wel slapen maar het lukt hem niet.... als dat lang genoeg duurt heb je straks een overprikkeld kindje die heel onrustig is dus ik zou niet te lang wachten met actie..
Ik heb vandaag de huisarts gebeld, het verhaal uitgelegd. en ze zouden me smiddags terug bellen. Ik heb net met de assistente gesproken en zij zei dat de dokter aanraadde om te stoppen met de voeding in te dikken omdat dat op zon jonge leeftijd moeilijk te verwerken is voor het maagje. dit snap ik niet. hij heeft geobserveerd gelegen in het ziekenhuis en daar hebben ze nutriton aan zijn voeding toegevoegd omdat het omhoog kwam. nu raad de dokter dus aan om te stoppen daarmee maar dan word het toch alleen maar erger voor hem? ik snap er niks van. Ik zou graag de mening van anderen hierover willen horen. groetjes
Raar advies! In het zh neem ik aan dat dit op advies van de kinderarts is geweest.. Bel anders het ziekenhuis eens onze kinderarts adviseerde het mij ook.
Ik zou niet stoppen als ziekenhuis dit aanraad. Eerst maar eens face to face met huisarts praten of idd kinderarts raadplegen. Echter zou ik het niet meteen in het medische zoeken, die neiging had ik ook, maar door misschien gedragsmatig e.e.a. Te veranderen kom je ook een eind. Je baby kan uren doorslapen en heeft dan geen pijn aan zijn reflux...waarom overdag dan wel....
Omdat ze op een gegeven moment zo oververmoeid zijn dat ze dan uiteindelijk wel in slaap vallen. Dat had ik hier...
Ja ik snap zelf ook niet waarom savonds en snacht wel en overdag niet. Het kan natuurlijk zijn omdat hij van vermoeidheid in slaap valt. maar kan hij ook niet van vermoeidheid in slaap vallen ook al heeft hij er wel last van? waarom ik ook denk dat hij er toch meer last van heeft is omdat hij nogal raar tijdens de flesjes doet. Hij is super onrustig en beweegt wat krampachtig alsof hij ergens last van heeft. Hij hapt op het flesje en laat weer los en dan pakt hij hem weer en drinkt even door en dan doet hij dit weer. na de voeding zie je ook duidelijk dat hij ergens last van heeft. hij is wat kokhalzerig, gooit zijn tong steeds naar buiten en ja beweegt wat krampachtig. ik heb hem nu een paar keer wat zien weg slikken. en er komt af en toe wat voeding omhoog terwijl het dus best dik is. daarom belde ik ook de huisarts. Wat ik ook even had gedacht was dat hij mischien wel allergisch was voor bijvoorbeeld koemelk omdat hij al een tijdje een opgewollen ooglidje heeft en diarree de ene keer wat dikker de andere keer zo dun als plas. en vanwege het rare drinken. maar omdat hij wel genoeg drinkt was er volgens de huisarts geen reden om me zorgen te maken. dus ik weet het ook niet zo goed meer. groetjes
Bij reflux zou ik niet stoppen met indikken, maar het kan zijn dat de voeding alsnog omhoog komt (dan spuugt hij niet), en dat doet natuurlijk enorme pijn! Ik zou me door laten verwijzen naar een KA voor medicatie.