na start groente wanneer fruit beginnen.

Discussie in 'Voeding' gestart door Dani84, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi dames

haha zo dom.. ik weet niet meer wanneer ik bij de oudste naast groente met fruit begonnen ben.. :D

Hoeveel weken moet daar ong tussen zitten en hoeveel groente moet hij dan al eten?

schema nu is
    7:30 210 /7
    11:30 180/6
    15:30 180/6
    daarna groente zo`n 1/2 potje
    19:30 210/7 + rijstebloem.

(p.s. we zijn van 210 aant afbouwen na 180) hongerlapje had eerst niet genoeg..

Hij krijgt nu ruim anderhalve wk groente..

Alvast bedankt.

Groetjes, Dani

2. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Bij de oudste heeft er een maand tussen gezeten. Bij de jongste maar 2 weken. Ik vond dat het goed ging. Bij de oudste heb ik het advies van het cb opgevolgd, bij de 2e heb ik gewoon gekeken naar hoe hij het deed.

3. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Met 5,5 maand kreeg ze groente en op advies van cb 2 weken later met fruit begonnen.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier kregen ze iets na 6 maanden groente en toen ze 4 groentes probleemloos aten begon ik met fruit, toen liepen ze tegen de 8 maanden.

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Bedankt!
    Hij heeft af en toe wel wat krampjes nog.. dus misschien nog heel ff wachten en dan langzaam beginnen met een paar hapjes..
    Heeft al wel 4 groentes gehad.. de ene meer "last"als bij de andere maar das ook logisch ;)

Groetjes!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou als hij nog krampjes heeft erg voorzichtig zijn met iets anders dan melk, en liever weer op gewoon alleen flessen overgaan. Uiteindelijk, op deze leeftijd hoeft iets anders dan melk nog niet echt.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als hij nu krampjes heeft zou ik even wachten met fruit. Dat wil soms wel heftiger reageren dan die 4-maanden potjes.

Qua hoeveelheden maakt het niet zoveel uit. Zolang ze maar 800cc melkvoedingen blijven drinken tot 6 maand. Daarna mag de bijvoeding omhoog.

Wij zijn met 5,5 maand begonnen, steeds 3 dagen dezelfde groente. En na 4 groentes zonder reactie (geld ook voor kramp) zijn we met fruit begonnen.

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hij krijgt 2x 210 en 2x 180 zijn aant afbouwen na 180 ipv 210
    wij geven ook elke groente een aantal dagen.
    alleen op doperwtjes reageert hij met echt kramp.

het is een kind wat vanaf de geboorte al lastiger poept hebben we ook voeding voor en is dus erg kramperig aangelegd.
    volgens CB was het verstandig om te beginnen.
    Ook omdat hij flink signalen afgaf dat hij er wel aan toe was..

Ik blijf nog ff bij alleen groente.
    thnx

9. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik ben met bijna 6 maanden met allebei begonnnen, nou ja ik geloof twee dagen alleen groente. Had eerst wat potjes om te wennen aan de lepel, later vers. Het CB zei trouwens niks over wat eerste en laatst moet, na 6 maanden mag het gewoon allebei he.

Deel Deze Pagina