Onze dochter is al sinds half september aan het kwakkelen, in het kort: - half september zh-opname nierbekkenontsteking, vijf koortsstuipen -twee weken later weer koortsstuip, weer zh-opname, zesde ziekte -half oktober weer blaasontsteking, AB kuur 1 sloeg niet aan dus kuur 2 erachter aan -preventieve AB gestart in november tm begin januari door Kinderarts en ondertussen 2 zware verkoudheden en 2 keer buikgriep. -half januari weer blaasontsteking, AB-kuur slaat niet aan dus maar weer een zwaardere. -Anderhalve week geleden weer preventieve ABkuur gestart -Afgelopen vrijdag koorts en weer verkouden, zaterdag een bijna koortsstuip. Gelukkig weten we inmiddels hoe te handelen en hebben we extra medicijnen. We waren een weekend weg maar zaten daar dus niet op ons gemak dus naar huis gereden. Langs HAP urine was schoon, wel een rood oor en veel snotteren. Conclusie infectie van de bovenste luchtwegen. -Inmiddels dinsdag en nog steeds geen verbetering, zonder de extra medicijnen nog steeds heel hoge koorts. Weer naar de HA, heeft ze dubbele ooronsteking en keelonsteking! Nou preventieve AB stoppen en een nieuwe kuur voor deze problemen.. Steeds weer een zware ab-kuur en steeds zie ik haar weer stilvallen in ontwikkeling, veranderen van een drukke en vrolijke dreumes in een stil vogeltje en dat doet me heel veel pijn als moeder natuurlijk. Ik ben ook echt aan het eind van mijn latijn, houdt dit ooit nog op!??! Misschien heeft iemand tips om haar weerstand te verhogen? Ze krijgt al extra vitaminen, probiotica en eet verder redelijk goed..
Mischien een rare vraag maar gaat je kindje naar een kdv? Mijn zoontje was ook altijd ziek ik heb hem in overleg met kno arts en kinderarts van kdv gehaald en het gaat nu veel beter. Hij is nog wel eens ziek maar niet zo vaak. groetjes kim
Hoi! Vervelend dat ze nu alweer ziek is.... Hier zijn Lotte haar neusamandelen op een gegeven moment verwijderd en afgelopen jaar haar keelamandelen, sindsdien niet meer ziek.... (laten we het afkloppen) op een buikgriepje na en kleine verkoudheidjes. Wij hebben de eerste 2 jaar ook zo met haar getobt, vielen van het ene in het andere. En idd. toen ze naar de peuterspeelzaal ging pikte ze ook alles op dus dat hielp ook al niet. Volgens mij doe je al heel veel qua weerstand, maar als ze iedere keer weer wat anders heeft schiet het niet op. Beterschap voor je meisje hoor!
Hier idem. De eerste veertien maanden was de oudste nooit ziek. Daarna bijna elke twee weken. Telkens hoge koorts. Paar keelontstekingen. Toen de amandelen eruit en sindsdien misschien twee keer ziek geweest de afgelopen veertien maanden
Ja ze gaat naar KDV maarja om haar er nu van af te halen, zie ik niet zo zitten. Heb geen andere oplossing qua oppas en ik moet wel gewoon werken
Ze is wel zo goed als altijd neusverkouden en vaak ook last van de oren.. Ga toch eens bij de kinderarts navragen de volgende keer of dat van de neusamandelen kan komen.
Ik zat er ook niet op te wachten om hem van kdv af te halen en werk nu 's-avonds als mijn man thuis komt ga ik werken. Heel gezellig. Maar ik werd er echt moedeloos van elke keer weer ab en naar de dokter gemiddeld een keer in de week. Ik werd er echt niet vrolijk van. Dus dacht ik ik ga het gewoon proberen hem eraf gehaald voor een termijn van zes weken. En na drie weken had hij geen koorts meer Oh wat was ik blij Misschien kun je overwegen om het voor bijv een periode van zes weken te proberen en kun je daarna beslissen hoe nu verder. groetjes kim
J. was ook heel vaak ziek, maar sinds de echinea force krijgt is het een stuk minder. Geen idee of het toeval is, maar het is wel opvallend. Is in principe pas bedoeld vanaf 2 jaar, maar wij zijn het met 1 jaar en een maand of 8/9 gaan geven.
Dat zijn wel kauwtabletjes toch? Want van VSM Kind heb je ook tabletjes om de weerstand te verhogen maar dat zijn gewone tabletjes die in de mond uiteen moeten valen en dan pas doorslikken. Werkt niet echt bij een dwarse dreumes
Zijn inderdaad kauwtabletjes. Ze zijn wel vrij groot, vind ik. Maar J. ziet ze als 'snoepjes' dus dat werkt goed.