baby wil niet weggelegd worden!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beebje2012, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Hier ook een kindje met reflux dat niet op zijn rugje wil liggen. Ik heb hem of bij mij in de draagdoek of ik leg hem op zijn buikje, als hij op zijn buikje ligt slaapt hij heel goed. Dat zou ik wel alleen doen als je er bij in de buurt bent.

Maar verder heel normaal hoor, je kindje is pas twee weken en hoort bij zijn moeder in de buurt. Snap dat het af en toe lastig is, maar dan zou ik je toch een draagdoek willen aanraden of probeer het buikslapen (onder toezicht, dus in de box oid) eens.

2. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Oh zo herkenbaar... maar echt, het wordt beter!
    Mijn zoontje heeft twee maanden 's nachts op mijn borst geslapen, ik "zat" half rechtop in bed, mezelf helemaal ingebouwd tussen (voedings)kussens enzo. Overdag lag hij ook zo'n beetje de hele dag bij mij op de arm of op mijn borst. Een heel groot deel van mijn zwangerschapsverlof heb ik met baby op de bank gezeten.. stiekem heel gezellig natuurlijk, maar inderdaad, je hebt ook tijd voor jezelf nodig. (plus ik voelde me op een gegeven moment echt een dweil.. had door al het bankhangen nergens meer energie voor.)
    Na een maand of twee ging het ineens beter. Ik weet niet eens meer hoe het precies ging (raar, dat je dat vergeet...??) maar we kwamen erachter dat hij best wel in zijn bedje wilde slapen, maar gewoon eventjes tijd nodig had om zichzelf in slaap te jengelen. Niet huilen, niet krijsen, maar gewoon een beetje jengelen. Dat lieten we hem dus een minuut of tien doen. Toen sliep hij, 90% van de tijd! Ging hij langer door, of begon hij echt te huilen, gingen we naar hem toe om te troosten. Zo doen we het nu nog, hij jengelt steeds minder en gaat nu meestal gewoon meteen slapen of ligt nog even te brabbelen. Nu slaapt hij sochtends gemiddeld 2 uur, smiddags 2 uur, in de namiddag een uurtje (ok, dat is in de kinderwagen meestal) en in de nacht van 20.00 tot 07.00 gemiddeld!
    Even doorbikkelen joh, het komt echt goed! Gun je kleintje nu nog zijn mama-tijd, hij is nog zo klein....ik was ook echt bang dat ik mijn zoontje zou verwennen, maar hij slaapt dus prima nu.

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Hier ook zo, ik leg een knuffeltje bij haar in bed en ze brabbelt er even tegen en dan valt ze direct in slaap. Het is echt pittig in het begin en ik dacht ook dat er geen eind aan kwam. Maar het is goed gekomen.

4. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

15 dec 2011
    173
    0
    0
    hier helpt een draagzak heel erg goed. baby is lekker dicht bij mama en mama heeft toch nog een beetje bewegingsvrijheid :)

5. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Erg herkenbaar, hier wou hij ook alleen op de arm slapen. Ik kreeg ook als tip een draagzak maar dat zag ik echt niet zitten. Wij hebben toen regelmaat ingevoerd en zijn gaan inbakeren bij elk slaapje. Op een terugval van 2 dagen na ging dat erg goed. Na 3, 5 maand het inbakeren afgebouwd.

Liam blijft vaak een klein jengeltje nodig houden om in slaap te komen. Tegenwoordig is het meer brabbelen erg lief. We hebben geleerd om Liam 10 minuutjes alleen te laten,.even alles van zich af zetten. Dat werkt voor hem en ons.

Trouwens pas na 2, 5 maand kon Liam zich een beetj zelf vermaken in de box.

6. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Hier ook een baby die ik de eerste weken amper kon wegleggen. Ik moest hem ook constant dragen en dan ging hij in me armen slapen maar zodra ik hem weg legde was het raak. Ook ons ventje moet ik na de voeding altijd een tijdje omhoog houden omdat hij anders gaat spugen. Ook dan altijd gelijk in slaap vallen(dat heeft hij nog steeds) en als je hem weg legde was het gelijk krijsen. Ik heb hem toen snachts in een puckababy gelegt en overdag vaak in de hangmat in de box, die hangmat was echt een succes!! Als hij dan wel wakker werd dan kon ik hem gewoon een beetje wiegen in de hangmat en sliep hij zo weer verder!
    Nu gaat het slapen overdag al een stuk beter, hij slaapt ook overdag gewoon in zijn eigen bedje op zijn kamertje, wel nog steeds in de puckababy omdat hij anders zichzelf wakker houdt door met ze armen te slaan. Ik dacht de eerste weken ook dat er geen einde aan zou komen maar het gaat echt over! Ik heb hem nooit lang laten huilen en nog steeds doe ik dat niet, meestal met wat troost en een speentje slaapt hij snel weer verder.

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    misssol: weer iemand bij wie de hangmat een succes was.
    Laatst was ik bij Babydump om iets te halen, kwam er ook een vrouw binnen die vroeg waar de hangmatjes lagen. Ze had namelijk van de ha het advies gekregen om haar baby daar in te leggen omdat die nergens wou liggen en slapen overdag.

Deel Deze Pagina