[miss dat dit topic al keer is geweest, maar iik kon het ff zo niet vinden .] ik vroeg mij af waneer jullie zijn gaan baby zwemmen? in een groep met begeleiding of gewoon samen met je man en de baby . ik heb er best wel zin in, maar heb net het zwembad gebeld, vanaf 6 mnd is het babyzwemmen . ik dacht dat ik ergens gelezen had , dat je met 3 mnd al kan gaan zwemmen . ?
Wij zijn met ons zoontje ongeveer bij 3/4 maand gaan zwemmen Wij gingen gewoon met zn 3tjes zwemmen..
Ik ben ook met me zoontje gaan zwemmen toen hij 3 maandjes was. Lekker onder etenstijd en we waren samen met nog een gezin de enige in het zwembad heerlijk rustig dus En sinds 4 maanden zitten we samen op babyzwemmen,super leuk!
Het is verschillend per zwembad. Er zijn baden waar je al vanaf 6 weken terecht kan en andere pas vanaf 6 maanden. Veel hebben de middenweg: 3 maanden. De reden is vaak ook de temperatuur van het water. Als ze het op kunnen warmen tot 35/36 graden, dan kun je al vanaf een week of 6/8 . Is het echter 'maar' 30 graden dan is het met 6 maanden nog aardig fris voor je kleintje. Meestal houden ze als richtlijn aan voor je kindje 'vanaf de 1e inenting. Omdat ze zich vanaf die leeftijd redelijk warm kunnen houden. Maar het hangt dus heel erg af van de watertemperatuur en ook is het per kindje wel verschillend natuurlijk. Wij zijn vanaf 10 weken gegaan, naar les, daar was de temp 32 graden -vrijzwemmen is in een bad van 30 graden. Maar m'n dochter hield het toen nog maar 15 minuutjes vol. Pas 4 weken later kon ze het een half uur volhouden en inmiddels heb ik een ontzettende waterrat, die niets leuker vind, dan lekker van de mat af te duiken en onder water te gaan . Mama moet erg goed opletten en erg snel zijn met vangen, want ze denkt zelf simpelweg van 'mama vangt wel' .... want verder is ze heel voorzichtig
Ik ben voor het eerst naar babyzwemles geweest toen hij 10 weken was. Dit was wel in een speciaal extra verwarmd bad. De les duurde een half uur, en hij heeft alleen maar om zich heen zitten kijken. De tweede les (met 11 weken) was hij al met zijn benen aan het spartelen in het water. Ook kopje onder geweest gelijk al met 10 weken en dat vond hij ook niet erg. Iedere week zie ik dat hij niuewe dingen ziet en doet, erg leuk om samen te doen (vind ik).
wij gaan in jan. een weekje weg en willen dan met ons meisje ook het babybadje in (center parcs) en zit er ook aan te denken als dat goed gaat om met haar op babyzwemmen te gaan. ze is dan zo'n 4 maanden dat is toch wel een mooie leeftijd ervoor?
hahah ik ben vandaag geweest... josefien vond er geen bal aan.... zat eerst met grote ogen nog een beetje om zich heen te kijken en zette het daarna op een brullen.. besloten haar niet langer te pesten en er maar gewoon mee op te houden.. ze was er duidelijk nog niet aan toe... ze viel daarna als een blok in slaap en heeft daaran de hele middag geslapen... we zijn denk ik 15 min in het water geweest en dat was dus al super vermoeiend voor haar... over een week of 4 zullen we het nog eens proberen.. gr Jose