Wanneer baby zelf eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door rijo, 5 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Mijn zoontje van net tien maanden eet zijn eigen brood, cracottes e.d. en fruit- en groentestukjes met zijn handjes, van de tafel. Wanneer kan ik hem laten oefenen met babybestek en hoe pak ik dit aan?

2. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vraag ik me ook af, hier gaat het met 11 maanden namelijk nog net zo. Alleen vind ik het met sommige maaltijden lastig om op te tafel te serveren. Ik zag laatst (weet niet meer waar) een bakje met zuignap, zou dat handig zijn? Mijn dochter krijgt al wel af en toe een lepel in haar handen maar ziet dat echt nog als speelgoed, ik ben bang dat het nog wel even duurt voor ze dat snapt...

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik lees even mee, hier hetzelfde.
    Zoontje vind de lepel en vork erg interessant om mee op de kinderstoel te slaan, maar daar houdt het ook mee op :p

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vanaf een jaar ongeveer kreeg ze zelf een lepel. Het is oefenen, maar ze moeten het toch ooit leren.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Hier kan ze het vanaf 18maanden ongeveer met bestek eten. Soms dan....

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ben niet de enige zo te lezen :) Wat wij nu wel doen is bv. een stukje banaan op een babyvorkje prikken en dan mijn zoontje het vorkje vast laten pakken. Hij brengt deze dan zelf naar zijn mond. Als we hem de vrije hand geven, dan wordt hier ook flink op de tafel en op de kinderstoel gehamerd :D Maar als ik het goed begrijp is hij nu nog te jong? Ik ga er zeker niet vanuit dat na een dag klaar is hoor :p

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Als jij een stuk eten voor je krijgt en je weet verstandelijk niet wat het is wat ga je dan doen ?

Juist, voelen en ruiken en dat is precies wat kinderen doen. �� lekker laten gaan. Van vork af happen gaat makkelijker als er ergens netjes gegeten moet worden naar laat ze vooral eten ontdekken.

Met bestek eten lukt meestal rond de 2 jaar een beetje, knap eten duurt nog wat langer ��. Vraag naar aan mijn 6 jarige �� als hij geen zin heeft.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier aten ze met vingers. Bestek kregen ze ook, ze mochten zelf weten of ze ons probeerden na te doen (wij eten niet altijd met onze vingers, maar soms wel :) ) of dat ze hun handen wilden gebruiken.

Deel Deze Pagina