En oh ja, het cb adviseerde ons ook laat maar huilen. Gelukkig niet gedaan want een paar weken later bleek dat ze gewoon ontzettend veel pijn had al die tijd!!
Mijn dochtertje van bijna 5 weken slaapt sinds 2 weken 's middags in haar eigen bedje. Ik heb geprobeerd haar beneden te laten slapen maar ze wordt dan overprikkeld met als gevolg dat ze erg veel moet huilen. Ze kan ook gigantisch vechten tegen de slaap, ik laat haar daarom wel eens een paar minuutjes huilen. Let wel; ze is dan een beetje aan het drijnen, dus niet aan het krijsen. Ik laat haar echt niet overstuur worden of iets dergelijks, want dan ben ik er meteen @ccwoman; jouw kindje vindt het denk ik niet prettig om in zijn eigen bedje te slapen, in dat geval is het inderdaad fijner om hem lekker beneden te laten slapen overdags.
Het is ook niet zo dat ik perse wil dat hij in zn eigen bedje slaapt, maar het is hier beneden nooit rustig met een jongentje van 16 mnd! Die zit in de fase van gillen en schreeuwen....dus met als gevolg dat de jongste nooit rust heeft zo! hij slaapt ook erg weinig, maar dit komt waarschijnlijk dat ie niet goed in zn vel zit..... hij heeft nu alleen nog maar beneden geslapen in de wipstoel of wagenbak of in mn armen!
Precies, dat doe ik dus ook met mijn dochtertje sinds 2 weken, omdat ze ook overprikkeld raakt als ik haar in de woonkamer probeer te laten slapen. 's Nachts slaapt ze heel goed, komt rond middernacht, rond 3-4 uur, en rond 7 uur voor een voeding en schone luier. Ik vind dat er niets mis is met mijn baby, die duidelijk moe is, te laten jengelen of drijnen. De rust en regelmaat manier werkt voor haar.
Juist met reflux vind je kindje het toch fijn om rechtop gedragen te worden? Zoals al geopperd is, zou een draagdoek ideaal zijn: Je kindje huilt niet, zit rechtop en je hebt je handen vrij. Tuurlijk kun je je kindje wel de hele dag bij je houden, waarom niet? Ik heb mijn meisje 24 uur per dag bij mij, oh ja en nog 5 kinderen dus ook met oudere broertjes/zusjes erbij kan dat. En laten huilen is echt not done, wat de reden ook is.
jeetje gaat het weer over laten huilen...haha ja ik laat mijn kindje ook wel es ff huilen ( lees: jengelen/mopperen)...dit huilen gaat nooit over in overstuur...en vaak is hij na 2/3 min in dromeland...als ik het idee heb dat het erger gaat worden, ben ik er al bij voordat dat gebeurd... Iedereen begrijpt toch dat een kind die overstuur is je nodig heeft...lekekr veilig gevoel voor je kindje, als je altidj pas komt als het al te laat is... mijn zoontje sliep overdag eerst ook heel slecht door de reflux...maar sind shij zich goed voelt...kon ik langzaamaan opbouwen naar telkens een slaapje meer in zn eigen bedje...heb het een tijd gedaan met kinderwagne in woonkamer...daarna, kinderwagen in eigen kamer...end aarna over in ledikant...nu slaapt ie vrijwel direct zodra hij in zn ledikant ligt...(ook nog in kinderwagen , wnat daar slaapt hij in in de nacht)
@fafje: nee, helaas begrijpt niet iedereen dat laten krijsen en brullen not-done is. Thirza was een huilbaby en krijste alles bij elkaar. Achteraf allemaal logisch, toen we respectievelijk kiss-syndroom, eczeem en koemelkallergie en oorontstekingen/chronisch ontstoken neusamandel ontdekten. Hoe vaak wij niet, ook van de professionals, te horen hebben gekregen dat we Thirza gewoon moesten laten brullen, ze zou vanzelf een keer in slaap vallen. Toen ik bij een maand of 2 helemaal kapot was van alle lange dagen huilen en de enorm gebroken nachten, heb ik dat in mijn wanhoop eens geprobeerd. Werkte uiteraard niet. Maar je gaat op een gegeven moment zo aan jezelf twijfelen, als niets wat je doet lijkt te helpen voor je kindje, dat je denkt: Zou het dan misschien toch op die manier moeten? Nou, nee dus. Ik snap overigens niet zo goed waarom binnen dit topic een aantal moeders moeten roepen dat er niets mis is met laten hiulen. Kindje van TS heeft reflux en daar erge last van en JA, dan is er wel degelijk iets mis met laten huilen.
Ik laat uiteraard mn kindje echt niet tot overstuur brullen!!! Maar goed dat begrijpen de meeste vast wel.........! Hoop ik! En sorry maar ik kan mn kindje echt niet 24 uur per dag in een draagdoek nemen, heb er eentje van 16 mnd rond lopen die ook nog graag bij mama wil zitten of getilt wil worden! Maar goed daar zijn de meningen over verdeeld lees ik! ik probeer mn kindje zoveel mogelijk troost te bieden en gelukkig heb ik een lieve man die de kleine vaak overpakt als hij uit zn werk is, maar het is en blijft moeilijk een huilend kindje! En zoals ik al aan gaf dat het erg onrustig is voor mn mannetje om de hele dag beneden te slapen en ik ben alleen bang dat hij daar nog onrustiger van word! omdat het cb aan geeft dat ze door alle geluiden etc etc alleen nog maar onrustiger worden.... @ rozemarijke: Je hebt het over ts als ik t goed lees, maar ik had de vraag gesteld
TS is topicstarter. Maar het advies van het CB is echt niet zaligmakend hoor! Een baby hoort in de buik ook heel veel geluiden van de moeder, daardoor slaapt een baby na de bevalling juist beter bij geluiden. Je kindje heeft het zwaar gehad, en nog! Wat is nou eigenlijk echt je bezwaar om je kindje bij je te houden? Je kindje van 16 maanden kun je op vele manieren aandacht geven, ook als je jullie jongste draagt. Hij is pas 5 weken, ik denk echt dat je teveel van hem verwacht. Hij heeft een zware tijd gehad, heeft pijn en heeft mamahonger, logisch toch?
Je mag trouwens zó een draagdoek van mij lenen als je het wilt proberen! Dragen in draagdoek hoeft echt geen 24 uur per dag, maar misschien helpt het de écht moeilijke tijden te doorbreken voor je zoontje? Misschien dram ik door, maar als ik je zoontje daarmee kan helpen, dan maar even doordrammen
Ahha......dacht al...ts?? Weer wat geleerd thx Nee idd ik wet dat hun adviezen niet altijd de juiste zijn, maar hoor het vaker om me heen dus dan denk ik gelijk dat ik een soort slecht bezig ben met mn kleine mannetje snap je! Maar er is geen bezwaar met kan er moelijk 2 tegelijk tillen.....1 in de draagzak en de andere erboven op??? Maar goed ik ben er voor hem als ie me nodig heeft! Dat wil niet zeggen dat ik de hele dag met hem in een draagzak moet lopen toch.... Hij heeft ook momenten dat hij gewoon zelf slaapt , zoals nu bijv slaapt ie lekker naast me in de wipstoel en zolang ie dat doet ga ik m niet meedragen....
CCwomen gaf aan dat haar kindje medicijnen krijgt voor de reflux en dat dit goed ging. Ze geeft ook aan dat 's nachts slapen geen probleem is, maar overdag wel. Dan ga ik ervan uit dat er een andere reden is voor het niet willen slapen. Om erachter te komen of er uberhaupt een andere reden is, of dat haar kindje het gewoon even nodig heeft om te huilen, zit er in mijn ogen niets anders op dan telkens weer kindje wakker in bed te leggen zodra blijkt dat hij moe is. @CCwomen: Doe vooral waarvan jij denkt dat goed is voor je kindje. Sta open voor de tactieken en tips (al dan niet pedagogisch verantwoord), probeer ze uit, uiteindelijk ken jij hem het beste en leer je wat voor hem werkt. Ik ben heel "fout" bezig, door mijn dochtertje te laten slapen in de houding die ze het fijnst vindt (op haar buik, ze tilde haar hoofdje al goed op toen ze na de bevalling op mijn buik werd gelegd), en door haar even te laten jengelen en pas in te grijpen zodra ik merk dat het te erg wordt. De eerste keren vond ik het vreselijk, maar het werkt wel voor haar.
Maar ik zeg toch ook niet dat je de HELE DAG met hem in een draagdoek moet lopen toch? Maar goed, ik kan al je bezwaren wegnemen, en dan zal je ongetwijfeld weer met andere bezwaren aankomen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat het snel beter gaat met je zoontje, en dat wellicht iemand hier de gouden tip heeft voor je waardoor hij minder huilt. Succes! Bammetjeblabla. Het is niet natuurlijk om je kindje te laten huilen, waarom denk je dat het moeilijk is voor moeders om hun kindje te laten huilen? Juist omdat het onnatuurlijk is om een baby te laten huilen! Er bestaat niet zoiets als "kindje heeft het huilen nodig" sorry, dat is echt hopeloos achterhaald. Okay, dat je dat dan met je eigen kindje doet, tja, dat moet je zelf weten, maar dat je dat dan ook als advies geeft aan anderen ! Ehhhh laten we het houden op jouw onderschrift/handtekening. Tsss, gauw weg hier.
Dank je, idd ik probeer dingen gewoon uit om te kijken wat het beste werkt voor mn mannetje! Vind het alleen soms zo jammer dat als je een situatie uitlegt hier dat je sommige gelijk van t slechtste uit gaan! Niemand laat zn kindje toch huilen tot ie overstuur is, maar goed... Dan maar ''fout'' bezig vind je niet!!!
Ja, sommige reacties doen me denken aan borstvoedingsmaffia @Angelina: De naam is Bammetjebam, en hou het een beetje vriendelijk ok?
Gewoon, hoe fanatiek sommigen hier reageren op moeders die ervoor kiezen om hun kindje even te laten huilen in plaats van gelijk aan de wieg te staan. Het doet me denken aan dezelfde fanatieke houding van sommige pro-borstvoedingsmoeders t.o.v. moeders die kunstvoeding geven, alsof het vergif is. Zoals ik al zei tegen CCwomen, zij maakt haar zoontje elke dag mee en ziet het beste hoe hij reageert op de manieren die ze gebruikt om hem te laten slapen. Als hij bijvoorbeeld beter zal slapen door eerst even een paar minuten te huilen (nee niet krijsen, zoals we allebei al hebben duidelijk gemaakt), dan is dat nou eenmaal zo. Ik vind het jammer dat de tegenstanders dit niet kunnen of willen inzien.