Bammetje, dat was op mijn vriendelijkst hoor. Ik wist je naam, de blabla was sarcastisch bedoeld en sloeg op je post. Borstvoedingsmaffia. Don't even go there. En waar ben jij dan lid van? De Ria Blom Brigade? Je hebt gelijk, iedereen moet zelf weten hoe zij haar kind (op)voed. Discussie is zinloos. Ik vind het zielig voor jullie kindjes, maar dat is mijn mening. Ik troost mij met de gedachte dat ik, en gelukkig meerderen met mij ,het anders doe
Lijkt me verstandig niet meer in dit topic te komen. Het klopt dat niet iedereen het op dezelfde manier doet, maar verplaats je eens even in je babietje. Je bent net 5 weken uit de buik en moet ineens in dat koude, stille bedje liggen. Ver weg van je mama. En dan laat je mama je ook nog eens huilen. Wordt je zeker erg gelukkig van? Er worden genoeg adviezen gegeven maar daar wil je niets mee doen zo te zien. Een draagdoek is 't niet, je kindje kan niet beneden slapen ivm lawaai etc etc.. Nouja blijf dan maar aankloten zou ik zeggen...
Meid, ik ben totaal met jou eens over het laten huilen, maar deze zin vind ik wel totaal misplaatst. JIJ zou je ook in haar situatie kunnen verplaatsen. ALS het kindje niet in de lawaai kan slapen, lijkt me wel logisch dat ze de baby niet beneden zal leggen. Of wat moet ze anders? Haar andere kind maar de mond snoeren? Vastbinden? TS: het is echt wel mogelijk om twee kinderen tegelijk te troosten, vast te houden, bezig te houden en NIET te laten huilen. Ik heb mijn kindjes ook niet in een draagdoek gedragen, want mijn babys vonden dat vreselijk, die babys zitten er ook tussen. Maar ik heb ze ook nooit laten huilen, is gewoon kwestie van improviseren, en 'overleven'. Die tropentijd gaat snel voorbij.
hgaai haai lijkt heel erg op mijn verhaal.. heb ook een zoontje van 1.5... en een zoontje van 2 maandjes.... ook met schouders vast gezeten,... niet terug geduwd , wel met grof geweld eruit getrokken... dan geen gebroken sleutelbeentje ,maar wel nog erg last van iets in zn nek en arm.... (zijn we nog niet achter wat) en ook reflux..... Hij was dus ook super onrustig overdag, en snachts slaapt ie als een os. Ik heb ook enorm lopen kwakkelen met hem, in bed, dan weer eruit.... dan weer erin..... tot de kinderarts zei dat ritme echt heel belangrijk is , juist voor deze kindjes. ik haalde hem na 10 minuten huilen ook altijd eruit.... maar nu doe ik het volgende, en dit werkt zooo goed. Hij krijgt de fles, daarna lekker vertroetelen, en met hem spelen.... dan in de box of in zn wipstoel en meestal gaat hij 1 uur en 15 minuten na zijn fles jengelen en wordt hij dus moe Dan breng ik hem meteen naar bed, en ik baker hem in (deed ik eerst alleen snachts) Dan krijst ie echt heel hard, 10 minuten tot 15 minuten, en valt dan als een blok in slaap. Af en toe kom ik terug om een aai over zn bolletje te geven of zn speentje erin te doen. en dit gaat nu al anderhalve week super goed.... Ik heb zon pacco inbaker doek en als ik jou was zou ik die meteen morgen aanschaffen. ik heb die bij mn oudste ook gebruikt, sliep ook slecht, ook snachts.... en met die doek de hele nacht door.. heerlijk! ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt... succes liefs Muis
Nee Adi maar ik vind de manier waarop er gereageert wordt nogal ondankbaar over komen. Vandaar mijn reactie. Tuurlijk snap ik wel dat ze haar kindje niet beneden kan laten als het niet kan slapen door 't geluid maar de manier waarop... Daar gaat het me om. Er wordt gevraagt om tips maar erg ondankbaar geantwoord naar mijn idee. Misschien zie ik het verkeerd en dan mijn excuses, maar zo komt het op mij over.
Misschien moet jij dan idd niet meer reageren!!! En soms misschien wat BETER lezen!!! Ik zeg niet dat hij niet beneden kan slapen......want dat doet hij al 5 weken, maar zeg alleen dat het hier regelmatig veel lawaai is en dat misschien juist onrustig is voor hem!!! Meer niet! MAar best irritant jou reacties en als je je irriteert of wat dan ook reageer dan gewoon niet!! Want jij weet het waarschijnlijk toch het beste!
Ondankbaar geantwoord???? Hoe dat zo dan? Want die begrijp niet helemaal geloof ik... Maar goed ga dr verder niet meer op reageren prima als jij dat vind!
Sorry maar je bent best kinderachtig! Lees eerst je eigen reacties is terug want die zijn niet allemaal even vriendelijk! En dan zeggen dat bedoel ik......
Idd t is even ''overleven'' maar komt wel goed. En idd kan mn andere kindje niet de mond snoeren, maar af en toe zou dat wel lekker rustig zijn... hihi gekkigheid natuurlijk!
Ik vind dat het zo overkomt, ja. En nee ik reageer idd niet erg aardig, want ik vind het gewoon echt niet ok om een kindje te laten huilen en al helemaal niet op die leeftijd. Maargoed ik hoop dat het allemaal goed komt voor je, daar niet van. Het komt alleen op mij erg over alsof je niets wil proberen (je kunt toch niet je kindje de hele dag dragen, hij kan toch niet beneden in 't lawaai etc) maar misschien zie ik dat dan verkeerd.
Klinkt idd hetzelfde! Inbakeren doen we al, en ik probeer zoveel rust en regelmaat tebieden, komt vast vanzelf goed! Bedankt voor je tips!!! En de rest natuurlijk ook bedankt voor de tips!
Je ziet het idd verkeerd! Heb in deze 5 weken zo'n beetje alles al geprobeerd!!!! En hoe vaak moet ik nog zeggen dat hij al 5 weken beneden slaapt! Maar goed ben dr ff klaar mee dat domme over en weer gezeik!