Scheve navel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rce86, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Hallo hallo,

Ik ben vorige week bij de vlk geweest en die vertelde mij dat mijn navel 2 cm te hoog zit :rolleyes:? Het maakte niet uit omdat ik ook een lange buik heb dus de verhoudingen waren goed... Ook ligt mijn kindje vooral aan de rechterkant van me buik.
    Vond het allemaal wel goed maar ben wel erg benieuwd wat dit allemaal inhoud?
    Vooral sinds vandaag het me opvalt dat mijn navel helemaal scheef zit!

Kent iemand dit?

Liefs

2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Mijn navel schijnt juist lager dan gemiddeld te liggen waardoor ze dacht dat de baby buitensporig groot was :p

3. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

8 sep 2008
    334
    0
    0
    hier ook een scheve navel:p

4. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    bij het meten van je buik legt de vk een vinger op je schaambot en 1 op het botje midden van je ribben. dan spreid ze de handen over je buik en dan komt ze in het midden je navel tegen, tenminste dit is zo bij de meeste mensen.

dit is voor de vk belangrijk om te weten, omdat ze bij het bevoelen van je buik gaat kijken of de groei goed gaat, en hiervoor de navel als belangrijk meetpunt gebruiken. Als de bovenkant van je baarmoeder bijvoorbeeld tot de onderkant van je navel reikt dan ben je ongever 18 weken zwanger.

Als je navel dus lager of hoger zit kan het lijken of je verder of juist minder ver zwanger bent, terwijl dit niet zo is, vandaar dat de vk altijd de plaats van je navel bepaald!

Hoop dat je wat hebt aan de uitleg? ;)

5. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ja hier heb ik wat aan! Dankje!
    Maar hoef ik me verder dan geen zorgen te maken dat die 2 cm te hoog zit?

6. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    nee hoor! dat maakt helemaal niets uit, als iemand alleen van je navel uit zou gaan om te kijken hoe ver je zwanger bent, zou het dus lijken alsof je korter zwanger bent dan in werkelijkheid het geval is, maar omdat je vk dat weet, maakt dat niets uit hoor! Het is gewoon een soort van gezichtsbedrog zeg maar ;)

Deel Deze Pagina