Ik legde mijn dochter op haar buik in bed 2x vandaag en ze ging heerlijk slapen, nog sneller inslapen dan als ze op haar buik ligt. Ik ging vanmorgen bij het 2e slaapje ff kijken. Ze draaide haar hoofd om met neus in matras en bleef liggen ik heb haar direct omgedraaid!!! Ze rolt van rug naar buik, nog niet terug. Ik stop het deken vrij strak in omdat ze beweeglijk kan zijn. Met name haar neus in het matras ben ik bezorgd om... ik ben blij dat ik ff ben gaan kijken. Wie heeft er ervaring met buikslapertjes en hoe weet je of ze niet met het neusje in het matras gaan duwen? En is dat te voorkomen?
Misschien een aerosleep matras aanschaffen? Daar stikken ze minder snel in. Je houdt het omdraaien niet tegen...
Ik heb een aerosleep matras Het omdraaien vind ik niet erg, ik vind het zo eng dat haar neus in het matras steekt.
Mijn zoon (oudste) is ook een buikslaper geworden sinds hij kon omdraaien. Tegen die tijd zijn ze inprincipe sterk genoeg om hun hoofdje op te tillen. Ookal ligt het gezichtje in het matras, meestal kunnen ze goed blijven ademen. (Probeer het zelf maar) Het enige andere is een nanny care, die waarschuwt als je kindje stopt met ademen. Of toch op de rug blijven leggen, maar bij ons lukte dat echt niet!
Ik had haar op de buik gelegd (ze is dus niet zelf zo gaan liggen) maar ze kan zich nog niet terugrollen. Als ik de dekens ook niet strak instop dan ligt ze zo ondersteboven () Op zich vind ik dat ook niet erg,dat is zo opgelost maar ik vroeg me af of het gevaar kon dat ze met haar neus in het matras lag. Vond het er nogal eng uitzien,dochterlief had zoiets van: waarom moet ik anders liggen?
Als ze zo bewegelijk is, kan je misschien beter een slaapzakje aan doen. Hier ook een buikslapertje sinds hij niet meer ingebakerd ligt. Ik had al een aerosleep matrasje, dat geeft mij wel een veilig gevoel.
De dekentjes uit bed halen. Alleen in slaapzak laten. Mijn dochter slaapt sinds het begin op haar buik. Sms ook wel met neus in matras, blijkbaar vond ze dat fijn. Als je je echt zorgen maakt kun je inderdaad voor die nannycare gaan. De dekentjes er dus wel uit halen, dat is nog veel gevaarlijker.
Mijn zoontje sliep al met 1,5 maand op zijn buik. Op zijn rug sliep hij niet en toen ik hem eens op zijn buik in de box legde was hij binnen een vloek en een zucht vertrokken. Ik heb hem eerst een paar keer geobserveerd toen hij in de box op zijn buik sliep en toen ik zag dat hij prima zijn hoofdje kon draaien heb ik hem ook in zijn bed op zijn buik gelegd. Ik denk dat je er best op kunt vertrouwen dat je kindje echt haar hoofdje wel draait als ze het benauwd dreigt te krijgen. Zorg verder dat je aan alle voorwaarden voor veilig slapen voldoet (niet roken in bijzijn van je kind, de slaapkamer 24/7 van frisse lucht voorzien en je kind niet te warm aankleden in bed) en dan zal het vast allemaal wel goed komen.
Als ze geen adem zouden krijgen draaien ze echt hun hoofd wel hoor.. Maar meestal is er gewoon een klein haatje waardoor ze kunnen ademen.. En met een aerosleep matras hoef je je echt geen zorgen te maken.. Ga er zelf maar eens met je neus in liggen.. Maar idd wel de dekens enzo eruit halen
hier ook buikslaper vanaf week twee. ze sliep echt niet op haar rug... dat was twee weken drama.. wat ze zeggen slaapzakje ..geen dekens en bb snachts naast je bed...hoofdje draaien ze vanzelf wel. . maar niet strak instoppen hoor is gevaarlijk op de buik.
Met een aerosleep kunnen ze door blijven ademen als ze hun neusje in het matras duwen. Hier ook een buikslaper en een aerosleep.