Hallo, Onze dochter van nu 5 weken oud maakt knorrende geluiden als ze op haar rug ligt. Nu is dat niet zo erg, maar ze klinkt ook erg benauwd. En ik krijg het gevoel of ze niet genoeg lucht binnen krijgt. Ze is ook erg druk met haar armen en benen. Dit is voornamelijk als ze op haar rug ligt. Maar heb nu ook het idee dat het overdag steeds vaker gebeurt. Ze slaapt hierdoor ook niet goed en lang. Als ik haar vasthoudt, met haar buik tegen mij aan, dan slaapt ze wel door en gaat het ademen ook goed. Als ze dan diep slaapt en ik leg haar dan op haar rug te slapen, wordt ze of gelijk wakker of ietsjes later. De huisarts heeft naar haar longen geluisterd en die waren goed. Nu heb ik alleen niet het idee dat het bij haar longen zit maar echt meer bij haar neusje. Tevens gebeurd het dat ze na een voeding moet spugen, dat komt vaker voor bij baby's, maar dit gebeurd alleen als ik haar ( na haar al vaak een hele tijd rechtop vast te hebben gehouden) na een tijdje haar rug leg. Ik heb haar me slapen dus nog vrij veel bij ons omdat ze dan wel zonder problemen slaapt ( maar ik niet zoveel). Het is een heel verhaal en hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel. Alvast bedankt voor jullie reactie. Vriendelijke groet, Lisa
Hoi hoi, Ik zou er toch even mee terug naar de arts gaan hoor, het kan wel verborgen reflux zijn en dan zijn er goede medicijnen voor. Groetjes Adrienne