Zoontje 7 weken kan NIET inslapen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby01, 1 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby01

baby01 Actief lid

6 dec 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Meiden,

Ik wil graag jullie advies!. Mijn zoontje is 7 weken en een heerlijk ventje:) Maar kan NIET slapen overdag!! Niet in zijn bed, niet in de box, kinderwagen, draagdoek, bakerdoek, wandelen, slapend in bed leggen, stukje rijden met de auto, ik heb ondertussen alles geprobeerd. Hij wil alleen maar slapen op SCHOOT:(. Het maakt mij niet zo veel uit WAAR hij slaapt als hij maar slaapt (zucht) Maar op schoot de hele dag is natuurlijk onmogelijk:$

Ik kan niet eens naar de toilet of hij begint alweer te huilen ik heb ook nog een dochter van 3 jaar en zij wil ook aandacht van haar mama, dus loop ik maar de hele dag met hem op me arm. Zodat hij nog iets kan slapen...anders raakt hij oververmoeid. Ik pas alles al toe met ritme en regelmaat en dat begint hij te herkennen. Maar het slapen tussen de voedingen door doet hij gewoonweg niet! Niet eens 10 minuten! Vandaag heeft hij vanaf 08.00 tot nu 15.40 niet geslapen...ja nu op me schoot;). Maar ik word er erg moe van ik let echt duidelijk op zijn slaapsignalen en dan leg ik heb ook in bed, hij begint dan te jengelen wat over gaat in krijsen:(. Ik wil hem niet laten huilen ja hoog uit 2 minuten en dan haal ik hem er maar weer uit. Ik loop serieus wel 50 keer per dag om zijn speentje er weer in te doen..en steeds spuugt hij de speen er weer uit! Soms zit er een boertje dwars of heeft hij een vieze luier maar verder kan ik niet zien of er echt wat met hem zou kunnen zijn.
    Hij heeft extreme last van darmkrampen gehad maar die zijn nu zo goed als weg heel soms nog. Voeding gaat goed spuugt heel soms.
    Ik ben ook al bij de huisarts geweest en die zegt gewoon het hoort erbij.

Het vreemde is dat hij in de avond na zijn laatste voeding wel slaapt!! diepe slaap. Hij krijgt dan zijn flesje tussen 20.00 en 21.00 en daarna op bed speentje erin en dan meld hij zich weer gewoon om 04.00. Hij kan het dus wel!

Ik heb maar het boek besteld baby in een droomritme , misschien kan ik daar nog wat tips uit halen maar ik weet het even niet meer.
    Of wil ik iets te vroeg en kan ik heb beter maar accepteren en een paar weken wachten..tot hij er wel aan toe is ? Je zou zeggen je hebt al een dochter en veel ervaring. Nou bij mijn zoontje is het allemaal heeeell anders:(

Op het forum staan genoeg topics over het slapen dus mijn verhaal is de zoveelste;) maar misschien heeft iemand advies of tips voor mij hoe jullie mama's dit aanpakken....

Alvast Bedankt!

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier ook alleen maar op/bij mij slapen. Kinderwagen alleen als we gingen wandelen. MC alleen als we auto reden etc etc. Uiteindelijk was buikligging de oplossing. Nog steeds niet geweldig hoor maarja! En in de box deed ik een hoofdkussen en daar lag/zat ze dan op.

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Om te zorgen dat je je handen vrij hebt, zou je voor nu een draagdoek kunnen gebruiken. Dan ben je niet continue aan het tillen en heb je ook nog je handen vrij voor je dochtertje.

4. baby01

baby01 Actief lid

6 dec 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ago,

Heb ik al geprobeerd! Hij blijft huilen.

5. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere

had ze al geprobeerd staat er...

ik denk dat je zou kunnen proberen hem op zn buik of zij te laten slapen..wanneer je de vermoeidheidssignalen ziet...hem in t begin overdag in de box waar jij bent...misschien beginnen met hem op zn buikje neer te leggen..speentje erin..beetje aaien en hopen dat hij dan gaat slapen.

verder weet ik het ool niet...heel veel succes iig...
    en...met de tijd wordt t scht makkelijker en beter.

6. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Was hier precies zeg zo. Wij hebben haar steeds een beetje meer in bed gelegd. Dus eerst als ze echt vast sliep, dan een minuutje of 5 nadat ze in slaap gevallen was. Dan als ze net sliep. En dan als ze in slaap aan het vallen was. en uiteindelijk wakker. Op die manier is het gelukt.
    Succes!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

HOE heb je hem in de draagdoek gehad? Kommahouding, of anders? Kommahouding is namelijk niet zo veilig en kan dus daarom ook reden zijn dat baby's protesteren.
    Buik tegen buik is het veiligste in een rekbare of geweven doek of een ergonomische drager. Welke doek heb je? op youtube kun je allerlei filmpjes vinden hoe je moet knopen.

8. Lot1909

Lot1909 Actief lid

3 nov 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Herkenbaar. Ook zoontje van 7 weken die nauwelijks sliep. Daarbij was hij ook onrustig met z'n armpjes. Is jouw zoontje dat ook??
    Sinds een dag of 10 bakeren we hem in. Bij alle slaapjes. Dat is hier de oplossing. Hij slaapt nu s ochtends na de eerste fles nog zo'n 1,5-2 uur. Na 2e fles zelfs 3-4 uur! Serieus: ik zit me soms gewoon te vervelen!! (heb ook maar 1 kind) Dan eind van de middag weer 2 uur.
    Alleen aan het begin van de avond lukt het nog niet, zo na de fles van 19:00. Dan is het brullen! We houden hem voorlopig dan even bij ons. Hij heeft ook behoefte aan ons (en wij aan hem) lekker knuffelen is ook fijn. ;) bij ons is hij rustig en wij hebben zo ook een rustige avond. Na fles van 23:00 slaapt hij weer redelijk makkelijk in. Soms meldt hij zich pas rond 06:00!
    Belangrijk is ook dat we hem nu wakker in bed kunnen leggen en dat hij zelf in slaap valt. Soms duurt het een uurtje, soms 5 min... Hij huilt dan niet. Soms een klein kort jengeltje. Daarnaast volgen we waar mogelijk de principes van rust en regelmaat: slapen-verschonen-voeding-knuffelen-spelen-en weer in de doeken: dus slapen.

9. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft de huisarts naar zijn oortjes gekeken? Hier veel van diezelfde symptomen en bleek mijn dochtertje een dubbele oorontsteking te hebben. Waarschijnlijk had ze er ook al even last van. En het rare, ook hier gingen de nachten gewoon goed!

10. baby01

baby01 Actief lid

6 dec 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikdus en sarahtj3 : Buikligging heb ik geprobeerd maar dat vind hij ook niet prettig.

LBlue: Hier zijn we al een tijdje mee bezig maar schrikt altijd gauw binnen 10 minuten wakker. Misschien een kwestie van wennen inderdaad.

Rozemarijke : Ik heb een standaard draagdoek. Maar een rekbare of geweven doek zal ik eens naar gaan kijken.

Lot1909: Mijn zoontje is in inderdaad onrustig met zijn armpjes. Hij ligt ook vanaf 3 weken in een Pacco doek en dat geeft iets meer rust. Maar nog niet goed genoeg om zelf te kunnen slapen zelfs niet met zijn speen.

Snoeppie: als hij last van zijn oortjes zou hebben zou hij daar in de avond en nacht ook geen last van moeten hebben ?

11. Dinges1012

2 mrt 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat voor voeding krijgt hij? Hoe vaak en hoeveel?
    Zou hij nog honger kunnen hebben?

Wat vind jij een standaard draagdoek? Want ik vind een geweven draagdoek standaard, maar jij misschien iets anders...?
    In welke houding draag je hem?

De eerste weken sliepen ze hier ook voornamelijk op schoot of in de draagdoek. Dus misschien is het een kwestie van tijd...

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Als je hem direct neerlegt en hij begint te huilen denk ik aan verborgen reflux. Mijn dochter had er ook last van maar vreemd genoeg niet 's nachts. Je kan een comfort/omneo voeding halen en kijken of het verbeterd.

13. baby01

baby01 Actief lid

6 dec 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dinges2012,

Hij krijgt 5x 120 cc en 1x 150cc in totaal 6 voedingen. Meestal om de 3 uur. Heb ik ook aangedacht ...hij weegt bijna 5.5 kilo. Ik heb hem wel is nog een flesje van 120 cc150 gemaakt hij ging wel op.. maar daarna veel spugen en krampen.

Ik heb een draagdoek van minimonkey en draag hem in een boog zeg maar.

14. Dinges1012

2 mrt 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Aha! Ik snap em nu. Die minimonkey is ook absoluut niet fijn voor baby's en zelfs gevaarlijk. Ze liggen vaak helemaal krom met hun kin op de borst en er zijn zelfs al wat baby's gestikt in zo'n zak.....

Ik zou eens kijken voor een ergonomische drager. Dus een geweven draagdoek die je zelf knoopt. (oefening vereist!)
    ook heb je een hoop ergonomische dragers die je niet hoeft te knopen. b.v. een marsupi (heel fijn om gelijk vanaf de geboorte te gebruiken), bondolino (ook fijn vanaf geboorte en kun je erg lang mee doordragen. Ook op rug en zij.) Je hebt er nog heel wat meer maar deze staan bekend om gelijk te gebruiken vanaf geboorte.

Kijk eens op babybij.nl....

15. raspberry

Kommahouding is dat. De minimonkey is voor baby's niet heel erg fijn en zo te lezen heeft je zoontje gemakkelijk last van opkomende voeding. Kommahouding is dan juist heeeeel erg onprettig, (plus gevaarlijk! Kinnetje kan teveel op de borstkas zakken en dan stikt je kind!).
    Ik zou even voor een rekbare of geweven draagdoek gaan en dan 'm buik-tegen-buik dragen. Voeding komt dan nauwelijks nog omhoog, baby heeft een fijne houding en ws slaapt ie dan wel!

16. baby01

baby01 Actief lid

6 dec 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dinges2012 en Rozemarijke bedankt voor de goede uileg! Ik ga er zeker even naar kijken.

Kwebbel86: ja ook aan gedacht! Maar de huisarts vond van niet..ik heb de voeding ingedikt met nutriton resultaat naar bijna 1 week heftige krampen .Gelijk gestopt hij was er namelijk net van af ( gebruik orthiflor) en dat helpt super! Ik heb ook jbpm besteld van natufood misschien dat eens proberen ? Ik kan altijd nog over op de comfort. Bed staat al schuin goed boeren half uur recht op..en dat werkt aardig spuugt alleen een mondje zou hij dan toch verborgen reflux kunnen hebben ?

17. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mijn dochter spuugde nooit een mondje terug. Op zich een mondje terug spugen is niet erg, is mij verteld. Ik denk dat je eerst de tips met de draagdoek even kan nakijken en daarna pas het andere aanpakken als het bijv. echt niet werkt. Op zo'n manier weet je uiteindelijk wel wat de 'boosdoender' is. Als je tegelijk alles aanpakt weet je niet wat is het is/was/is geweest

18. raspberry

@baby01: mocht je in de buurt wonen, dan mag je van mij ook een combi cotti lenen om eens uit te proberen? Mijn meiden hebben er beiden de eerste 3 maanden zo'n beetje in gewoond... :)

19. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier was het dan wel overdag een flinke huilbui en 's avonds, maar 's nachts gaf ze geen kick! Waarschijnlijk moe van het huilen overdag. Plat liggen vinden ze dan ook niet fijn omdat de druk op de oortjes dan toeneemt. Misschien de huisarts gewoon laten controleren, om het uit te laten sluiten.

20. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    waylt betreft doeken..
    ik heb een mei tai...babydanii.nl zijn niet eens zo duur..
    volgens mij alvanaf 37.95..is een ergonomische doek..makkelijk te hanteren..dus geen ingewikkelde knooptechnieken...

Deel Deze Pagina