Scherpe nageltjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissT, 27 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Ha Meiden,

Mijn kleine meisje is morgen 4 weekjes maar heeft nogal wat scherpe stukjes zitten op haar nageltjes. Nu vroeg ik me af hoe ik dit het beste minder kan maken... zachtjes vijlen? want knippen mag volgens mij nog niet hé?

Thanks alvast!

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Als je kartonnen vijltjes in huis hebt, gaat het daarmee het beste. Als ze nog zo klein zijn laten ze dat vaak nog wel toe :)
    Anders kun je ook proberen (als je durft en heeeeeel voorzichtig) om de scherpe stukjes er met je tanden af te halen...? Dat deed ik altijd, omdat Sil zijn handen nooit stil hield als ik wilde vijlen, maar goed, dat moet je dus wel durven.

3. MissT

MissT Niet meer actief

Hihi, maar heb je dan niet meer kans dat het nageltje kan scheuren?

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Daarom moet je t ook zo voorzichtig doen ;)
    Het nageltje scheurt wel, maar je kunt (omdat de nagels nog zo zacht zijn) wel goed 'sturen' waarnaartoe het scheurt, als je begrijpt wat ik bedoel.
    Ik kan het niet zo goed uitleggen, dus als je ook maar enig moment twijfelt: niet doen en gewoon kartonnen vijltjes zien te regelen :)

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik beet het in het begin ook voorzichtig af. Vijlen werkte hier niet goed.

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb het vanaf de allereerste keer met een nagelknippertje gedaan en doe dat na bijna 2 jaar nog steeds. Toen ze heel klein was gewoon als ze bij mij op schoot sliep, daarna altijd na het badderen. Vijltjes heb ik nooit gebruikt en kan me voorstellen dat je met afbijten ook nog scherpe randjes hebt??

7. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik durf het zelf niet goed, dus ik laat het mijn man altijd doen. Hij knipt zijn nageltjes al vanaf dat de kleine een week of 3 is altijd bij.

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Maar je mag in het begin toch niet knippen?

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.842
    3.359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dan heb je inderdaad meer kans dat de nageltjes scheuren, omdat de nageltjes nog zo zacht zijn.
    Hier dus ook gevijld. Handigste als ze slapen ;) . En dan vanaf 1 kant vijlen en niet op en neer..

10. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    hier ook scherpe nageltjes, heb vanaf het begin al gevijlt. Gewoon na de voeding steeds, hij blijft dan lekker rustig liggen.

11. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ik vijl altijd als hij in diepe slaap is. Gaat prima

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hier in het begin ook gevijlt....

Daarna toen ze wat ouder was met een nagelknippertje maar toen had ik per ongeluk in haar vingertje geknipt :(
    Sindsdien doe ik het altijd met een baby schaartje!

13. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik vijl het ook altijd met een vijl. zo;n kartonnen dingetje.
    Ze is bijna 2 weken te laat geboren en moest dus al vanaf de geboorte haar nageltjes doen. Waren lekker lang;):p

Deel Deze Pagina