Beste dames, Ons meisje is bijna 6 maanden. Wanneer ik haar rond 5 uur ophaal van het KDV is ze erg moe. (ze heeft dan al gegeten op het KDV). Daarom leg ik haar meteen in bed. Doe ik dat niet word ze erg vervelend. Maar ze wil dan meteen met de nacht beginnen! Dat is natuurlijk totaal niet handig. Daarom laten we haar een uurtje slapen waarna we haar weer wakker maken. Dan krijgt ze een groente hapje en dan proberen we het slapen tot 8 uur te rekken. Maar eigenlijk wil ze helemaal niet wakker worden. Dus we zitten met een huilerig kind dat erg moe is. Hoe doen jullie dat precies? Op dit moment weet ik namelijk niet wat wijsheid is. Het CB zei dat we op deze weg moesten door gaan, maar ik heb het idee dat er een handiger manier moet zijn. Graag jullie tips!
Ze heeft al gegeten op het kdv zeg je? Dan zou ik niet om 6 uur nog eens groenten gaan geven. Met bijna 6 maanden is bijvoeding maar voor erbij en is het een voorwaarde dat je kindje goed wakker en alert is. Ook zo kort op de nacht nog groente eten kan ook voor veel onrust zorgen. Wakker maken zou ik sowieso niet doen. Je onderbreekt dan haar slaappatroon. En wakker maken voor bijvoeding hoeft echt niet. Slaapt ze op het kdv wel in de middag? Je zou natuurlijk kunnen proberen haar na het kdv te voeden/een flesje te geven en dan zien of ze een beetje tevreden is zodat ze rond 18 uur, 18.30 uur op bed kan. Dat is een prima tijd voor een kindje van bijna 6 maanden. De groenten moeten dan op een ander moment eerder op de dag, maar wat eet ze op het kdv?
Ik ook! Gegeten is gegeten. Laat haar eens liggen. Misschien komt ze toch nog voor een flesje later op de avond of niet dan is het ook goed.
Ik zou d'r ook laten liggen, een dag KDV is erg vermoeiend voor veel kindjes en je hebt dikke kans dat ze dan gewoon wat eerder en langer gaat slapen dus, maar de nacht toch wel doortrekt zoals anders... Groentehap rond 18.00-19.00 lijkt me, zeker na een dag KDV, erg laat. Ik mag toch aannemen dat ze op het KDV gewoon groentehap geven/kunnen geven?
Mijn dochter ging (zonder KDV) op die leeftijd altijd op half 6 naar bed en sliep dan tot 8 uur 's ochtends. Wellicht slaapt jouw kindje ook wel door, vooral na een intensieve dag.
Misschien kunnen ze haar op het KDV aan het einde van de dag nog even naar bed brengen zodat ze thuis wat langer wakker kan blijven?
Dank voor jullie tips! Op het KDV eet ze meestal om 15:00 uur. Ze komt nu nog om de 3 uur voor drinken. Dus dan geef ik haar vandaag om 18:00 uur de fles en dan gaat ze lekker naar bed. Laten we maar kijken hoe dat gaat uitpakken.
Ik zou kunnen vragen of ze haar de groente daar kunnen geven. Maar op het CB adviseerde ze mij om de groente hap te geven rond dezelfde tijd dat wij warm eten. @Carino; hopelijk doet onze meid dat ook! @Eylem; meestal slaapt ze op het KDV ook van 16:00-17:00 uur. Maar schijnbaar maakt het KDV zoveel indruk dat ze toch erg moe is.
Nou, met 6 maanden de groentehap al op de tijd dat je zelf eetm is niet erg haalbaar hoor.... Dat was hier pas met een maand of 10/11, denk ik. Tot die tijd was ze rond onze etenstijd echt al veel te moe om iets anders te eten-drinken dan melk... Dat CB lekker laten kletsen dus, die geven wel vaker van die ongelovelijk niet-praktische en niet-haalbare tips... En volgens mij is het heel normaal dat kids tot een jaar hun warme hap op het KDV eten. Daarna doen KDV's dat meestal niet meer, wat ik zo om me heen hoor, omdat ze vinden dat vanaf dan kids met de pot mee horen te eten.
Onze zoon eet nu nog steeds zijn groentehap om 17 uur. Later lukt echt niet want hij heeft dan echt honger. Ik ben altijd thuis dus ik eet met hem om 17 uur mee als dat kan. Vanaf volgende week heeft mijn vriend een andere baan en is dan voortaan in de avond thuis ipv nu de ochtend. Dan eten we iets later en ik hoop dat het met Thomas ook zal gaan. Denk ook dat je in deze de fles beter om 18 uur kan geven en dan rond 18.30 uur of iets eerder naar bed en niet meer wakker maken.
Wij gaan mee in zijn schema en vaak wil hij om 5 uur of half6 al naar boven. Bij ons krijgt hij op het kdv tussen de middag warm eten en rond 3 uur fruithap. Soms komt hij savonds nog en anders een keer midden in de nacht geen probleem. We hebben geen behoefte aan een schema als dat vreselijk botst met het zijne