nachtvoeding overslaan, maar hoe???

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door nana33, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi meiden,

Help, ik heb een voedings/slaapvraagje? Ons meisje is zes weken en ze is een hele stevige drinker :p. Ze krijgt nu zes flessen per dag (om de 4 uur) en drinkt op het nachtflesje na het liefst altijd 150 ml of zelfs meer. Dit natuurlijk niet omdat dit teveel is voor haar gewicht (5 kilo). Omdat ze nogal snel aankomt raadde het CB ons daarom aan geen nachtvoeding meer te geven en het schema zo aan te passen dat ze het laatste flesje om 24 uur krijgt en dan pas weer om 6 uur. Nu hebben we dit een paar dagen geprobeerd en qua honger lijkt het prima te gaan, want ze is niet extra hongerig om 6 uur. Maar helaas wordt ze steevast rond een uur of 3 wakker en weigert dan verder te slapen. We komen daardoor bijna in de verleiding haar maar weer een klein nachtflesje te geven als vorm van troost, maar dan leert ze het natuurlijk nooit. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe krijgen we dat wakker worden en willen drinken uit haar systeem?
    En voor de meiden wiens jonge baby's doorslapen, hoe krijg je dit voor elkaar? Hou je je kindje tot het avondflesje wakker of probeer je hem/haar overdag extra wakker te houden?
    Alvast bedankt!

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey nana ik weet niet of jij al voeding voor hongerige baby`s geeft maar anders zal ik dat eens proberen:) zitten meer eiwitten in en heeft ze een langer verzadigd gevoel,

3. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Wij gaven hem gewoon zijn speentje als hij 's nachts wakker werd. Hij moest even wennen dat hij geen nachtvoeding meer kreeg. Na paar dagen sliep hij gewoon lekker door. Hij kreeg ook voeding voor hongerige baby's, want hij at ook zoveel bij 6 weken.

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier altijd tussen 22.00 en 23.00 uur laatste flesje. Voorheen kwam ze dan tussen 03.00 en 04.00 uur. Dit is ze zelf gaan opschuiven. Nu nog erg wisselend, maar zeker altijd na 05.00 uur. Soms zelfs pas 07.00 uur.
    Ze krijgt zes flessen van 120/4cc met schepje nutriton.
    Misschien de laatste fles in tweeën splitsen. 23.00 uur de helft en 00.00 uur de andere helft. Dat heb ik weleens ergens gelezen als tip.

5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Onze dochter van 16 weken komt ook nog geregeld rond 04:00/05:00 's nachts.
    We hebben veel gepuzzeld, laatste fles om 22:00 of pas om 00:00, maar altijd werd ze rond 5 uur wakker.
    Nu heeft ze een tutknuffeltje en ik laat haar gewoon jengelen met tussendoor instoppen en dan na een half uurtje valt ze weer in slaap.
    Als ze echt gaat huilen/krijsen dan krijgt ze een miniflesje, 90+3.

Maar het zit bij haar nu een beetje in haar ritme. Ze heeft nu alweer 4 nachten doorgeslapen maar rond 4 uur hoor je haar wel eventjes piepen. Maar niet van de honger!

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Bedankt voor alle tips! :)

@Babyhopes: We zijn inderdaad ook nutrilon voor hongerige baby's gaan gebruiken en dat helpt wel iets, maar helaas nog niet genoeg (ons eetmachinetje kan hiervan ook moeiteloos een fles van 170 ml binnen 10 minuten wegzetten, zelfs met een speen met het allerkleinste gaatje)

@Tinkerbell: Een speentje geven hebben we ook geprobeerd, maar die verliest ze altijd al heel snel. Dus dan moet ik om de 5 minuten mn bed uit om haar haar speentje terug te geven ;)

@Zeehondje: Nutriton hebben we nog niet geprobeerd, omdat we eerst melk voor hongerige baby's wilde proberen. Ik zal bij haar laatste flesje eens wat nutriton doen, wie weet slaapt ze dan inderdaad langer! Het laatste flesje in tweeen geven doen we al een soort van, want ik zorg altijd dat ze er extra lang over doet door veel kleine pauzes in te lassen.

@Blondi: Ik zat inderdaad ook al te denken aan een miniflesje geven wanneer ze gaat jengelen en dat dan misschien geleidelijk aan steeds kleiner maken of misschien aanvullen met water. Maar ik ben bang dat ze hier dan weer aan gaat wennen. Laten huilen is niet echt een optie, want haar bed syaat nog geen halve meter van m'n hoofd ;) en ik vind het sowieso nog moeilijk om haar te horen huilen nu ze nog zo'n ukkepukkie is.

Ik denk dat haar "probleem" 's nachts misschien ook niet zozeer is dat ze honger heeft, maar meer dat ze er even uit wil en misschien wil zuigen of e.d.

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Wij hebben ons meisje altijd rond 3 uur een speentje gegeven ( krijgt de laatste fles rond 21.00) en rond 5 uur een voeding.
    Nu wordt ze niet meer om 3 uur wakker maar vaak rond 5 uur a 6 uur voor een voeding.
    Als het speentje niet werkte namen we der bij ons in bed, wachten tot ze sliep en legde haar in een voorverwarmt bedje ( door kruikje) weer terug.

8. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is toch heel normaal als kindjes van 6 weken ook nog een nachtvoeding willen?
    Blijkbaar is ze er nog niet aan toe om hem over te slaan denk ik dan...

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Het is idd normaal dat jou kindje nog een nachtvoeding krijgt, maar ik denk dat jij met je vraag bedoelt dat ze dan teveel voeding krijgt ( teveel flessen) wij hebben tot tien weken denk ik ons zoontje savonds niet wakker gemaakt, kwam dan ooks nachts 1x. Als wij hem wel wakker maaktte kwam hij snachts precies om dezelfde tijd!
    En op een gegvende moment na 10 weken wel savonds wakker gemaakt en toen sliep hij door!

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik vind haar nog wel wat jong maar je hebt natuurlijk aan haar schema/ritme gezeten dus daar zal ze even aan moeten wennen. Ik zou haar geen flesje gaan geven maar even een paar nachten investeren in de speen er terug in te doen en haar er natuurlijk niet uit te halen.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind zes weken erg jong om te moeten doorslapen. Ze wordt wakker dus ze heeft die nachtvoeding gewoon nodig. Ik zou gewoon 7 wat kleinere flessen gaan geven, en dan haar laten aangeven wanneer ze die wil. Dus niet op de klok kijken, maar naar je kind kijken. En dan kan er de ene keer 3 uur, 4 uur of 5 uur tussen zitten, niet erg, dat mag, zelf eet je ook niet precies om de zoveel uur en precies evenveel. En geloof me, op dat punt zijn babies net echte mensen...

12. adi

adi Niet meer actief

Wil CB een baby van 6 weken op 5 voedingen zetten??? Ik begrijp werkelijk niet dat iemand daar al aan denkt.

Voor haar leeftijd is het echt volkomen normaal dat ze s nachts nog wakker wordt, en nog wil drinken.

Deel Deze Pagina