Vannacht schrokken mijn vriend en ik ons weer kapot. Af en toe doet onze baby van 2 maanden iets waardoor het lijkt alsof ze stikt. Het begint met een kolhalzend geluid (daar werden wij wakker van). Dat geluid wordt steeds minder en uiteindelijk heeft ze haar mondje wijd open terwijl er geen geluid meer uitkomt en ze ademt dan ook niet. Na een aantal seconden, wat als minuten aanvoelt, neem ze een hele grote hap lucht. Daarna is het over. Ze huilt dan ook niet, het is dan net alsof er niks is gebeurt. Als ze begint met kolhalzen pakken we haar op en houden haar rechtop. Volgens mij gebeurt dit zo'n 5x per week, ik weet het niet precies. Als dit vlak na een voeding gebeurt dan komt ook alle melk er weer uit, met kracht. Herkent iemand dit?
Daar heb ik ook aan zitten denken. Ze heeft wel vaak de hik na het drinken. Als ze op haar speelkleed ligt zie ik haar ook soms wat wegslikken. Maar ze lijkt hier allemaal geen last van te hebben. Reflux doet normaal toch pijn?
Klinkt als slaapapneu, al heb ik nog nooit gehoord dat een baby dat ook kan hebben. Ik zou sowieso naar de dokter gaan hiermee. Het klinkt best eng
Ik herken dit ook van reflux, bij mijn oudste verborgen reflux en de kokhalsde ook zo met open mondje.
Ik herken dat ook van mijn baby, die even oud is. Bij hem komt heel vaak melk terug, en soms klinkt het even alsof hij er bijna in blijft. Ik zou me er denk ik niet per se zorgen om maken, maar wel inderdaad zoals je al doet meteen ingrijpen.
Als je je er zorgen over maakt, is het ook goed het met je huisarts te bespreken, zeker als je verder bv niks merkt qua reflux - toch goed om bv apneu uit te sluiten.
Ik ben absoluut geen dokter loper maar voor dit zou ik zeker naar de HA gaan! En nog een tip film het een keer als het gebeurd dan zien ze wat er gebeurd. Mijn eerste gedachte is (verborgen) reflux
Ik dacht ook aan (verborgen) reflux bij het lezen van jouw bericht. Maar ik zou er toch zeker even mee naar de huisarts gaan, al is het maar om dingen uit te sluiten.
Verborgen reflux is in t begin nog niet pijnlijk, als je geen maatregelen neemt door bijv leefregels van reflux op te volgen dan bestaat er de kans dat de slokdarm geirriteerd wordt en uit eigen ervaring weet ik dat dat heel naar voelt. Het happen naar lucht herken ik alleen van slaapapneu, verborgen reflux ging hier gepaard met slikken, hikken en continue willen drinken verder weinig aanwijzingen. Zou t idd ff filmen en naar de huisarts/kinderarts stappen gewoon om dingen uit te sluiten.
Mijn tweede heeft met die reden tot een maand of 3 op zijn zij geslapen. Ik durfde het niet aan met al dat "gestik". Hij is nu 6mnd en het gaat veel beter!