Hoi Dames, Ik steriliseer nu mijn flessen en spenen nog na elk gebruik! Maar is dat nog echt nodig? Van de spenen weet ik dat het nog nodig is! Maar de flessen?
Ben ik ook erg benieuwd naar... Ik sterliseer ze 1x per dag in de ochtend dan gaan de spenen en de flessen de koelkast in.
Tot 4 maanden heb ik zowel de flessen als de spenen 1 keer per dag gesteriliseerd. Ik wist echt niet dat je de spenen na elk gebruik moest steriliseren Je moet die vraag eens voor de gein bij het CB stellen. Ik kreeg als antwoord dat 1 keer voor gebruik voldoende was . Maar goed, dat zal je wel niet meer verbazen . Nu steriliseer ik de flessen en spenen om de dag en na 6 maanden wil ik het denk ik nog maar 1 x per week ofzo gaan doen.
Ik steriliseerde ze iedere dag tot deze week.Nu steriliseer ik ze om de 2 dagen. Alles gaat wel nog steeds de koelkast in.
Ik klikte perongeluk op 'om de dag' maar ik bedoel elke dag Niet na elk gebruik.,maar 's ochtends gaat alles in een pannetje en dan hup, de koelkast in!
Elke dag in de Avent set en dan hup....de magnetron in! In het ziekenhuis zeiden ze dat vaker niet hoefde....
ik steriliseer alles 1x per dag, ook de spenen. Ik spoel fles en speen na elk gebruik alleen af met heet water. Vanaf 6 weken ga ik het wrs maar 2x per week steriliseren. Ik doe alles wel in de koelkast nadat ik het omgespoeld heb, maar mannetje wil dat nog wel eens vergeten...
Voor een kolf geldt het advies om 's morgens te steriliseren en na 3 maanden 1x per week. http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... chniek.htm
Ik steriliseer iedere dag alle flesjes die ik die dag nodig heb, en leg ze dan in de koelkast. Ik weet dat het eigenlijk niet nodig meer is, maar ik vind het een kleine moeite en wel zo hygienisch.
Ik deed het ook elke dag.. Maar weet eigenlijk niet meer precies tot welke leeftijd. Denk tot rond de 7 / 8 maanden. Nu kook ik 1x per week de spenen uit en de flesjes gaan in de vaatwasser.
Ik heb het maar twee weken lang iedere dag gedaan, daarna eens in de week. En ik doe de flessen in de vaatwasser. Vanaf twee maanden helemaal niet meer gesteriliseerd.. Alleen in de vaatwasser...
Ik doe het iedere dag 1x Ik vind het net zo makkelijk als gewoon wassen. Gooi dat ding in de magnetron en klaar is klara... geen moeite...
Ehm, toen ik begon met kolven iedere dag in een pan met water koken. Nu 2 weken later, iedere dag uitspoelen na elke gebruik en elke dag de vaatwasser in.
ik doe vanaf het begin al 1 keer per dag uitkoken en dan gaan de fles de koelkast in en de spenen op hun plaats 1 in bed en 1 in de box. groetjes susanne
ik stereliseer alles in de avond heb ook 5 flessen zo kan ik elke voeding een nieuwe speen en fles gebruiken