Mijn zoontje is nu 19 weken en het lijkt wel of hij veel honger heeft, hij krijgt ook al bijvoeding Hij krijgt overdag 4 flessen van 180 cc, neocate een stuk fruit en ong half potje groenten alleen nu wordt hij snachts wakker en wil een fles waardoor hij op 5 flessen komt, we kunnen hem 2 uur rekken met een tutje daarna lukt het niet meer Wat kunnen we doen dat hij niet te veel binnen krijgt?
Maar waarom geef je geen 5 flessen? Bijvoeding vervangt op deze leeftijd geen melk en de baby haalt er amper voedingsstoffen uit. Daarnaast is neokate erg licht verteerbaar. Dus gewoon 1 liter geven, je baby groeit nog steeds puur op melk.
Hij krijgt er ook 5 maar 4 overdag en 1 snachts maar zou dan nog meer willen en dan is het best wel veel
Neocate is erg licht verteerbaar. Ik zou voor de nacht 210/7 geven en 's morgens zou je pap kunnen proberen. Binnenkort gaat hij meer bijvoeding eten en trekt de honger wel weer bij. Ik heb mijn dochter altijd gegeven wat ze nodig had en had een tevreden meisje wat het erg goed deed.
Ik heb ook eens inlichtingen gewonnen bij Nutricia omdat ik een hongerige dochter had en dit is hun antwoord: Beste mevrouw, Hartelijk dank voor uw email. Neocate wordt vaak als enige voedingsbron gegeven. Het is om deze reden geen probleem dat u over de liter voeding heen gaat. Bijgevoegd is het doseerschema van Neocate. Ik wil u wel adviseren om niet meer voeding te geven dan bij het gewicht van uw dochter staat aangegeven. Het doseerschema is een richtlijn gebaseerd op een volledige Neocate voeding, als u na 6 maanden bijvoeding gaat geven dan kunnen het aantal flessen afwijken. Overleg het gebruik ook altijd met uw behandelend arts. Wij bieden als Nutricia ook het Neocate Supportprogramma aan. Via dit programma wordt u op de hoogte gehouden van alle wijzigingen in de voeding van uw dochter. U kunt hierbij denken aan de introductie van vast voeding en voeding na 1 jaar. Indien u hier interesee in heeft kunt u zich aanmelden op Koemelkallergie. Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Met vriendelijke groeten, Naomi van Mil - de Water Diëtist Medische Voedingsservice Nutricia Advanced Medical Nutrition T: 0800 022 33 22 M: medischevoeding@nutricia.com Medische Voeding
Ik ging met Neocate ook ruim over de liter wegens hongerig kind. Maar hier in B wordt die literregel niet gebruikt, dus ik heb er mij sowieso nooit druk in gemaakt.