11 maanden en te weinig drinken / eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Lente2013, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lente2013

Lente2013 Actief lid

21 feb 2013
    130
    0
    16
    Mijn zoontje is 11 maanden en zijn eet en drink gedrag baart me een beetje zorgen. Melk is hij helemaal klaar mee. De kinderarts heeft aangegeven dat we ook gewone melk mogen geven, maar dit heeft geen enkel effect.
    Als ik hem bij het ontbijt een boterham geef, drinkt hij vervolgens niets meer. Als ik begin met een fles drinkt hij ongeveer 100 cc, maar wil dan geen brood meer. Pap lust hij niet, dus dat is geen oplossing.

Fruit tussendoor gaat prima, evenals tussendoortjes en zijn groente.
    Lunch is hetzelfde verhaal als zijn ontbijt. Gedurende de dag drinkt hij circa 200 cc aan andere dranken. Om 19.00 uur krijt hij nog een fles, hier drinkt hij meestal Max 60-100 cc van. Totaal dus max 250 cc melk.

Kortom: ik maak me voornamelijk zorgen over de hoeveelheid vocht die hij binnenkrijgt. Daarnaast ben ik naarstig op zoek naar tips voor het ontbijt.

Iemand advies?

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    En sap of thee bij het ontbijt. Neemt hij dat ook niet?

Totaal krijgt hij dus ongeveer 350-400cc vocht binnen, zo te lezen. Dat lijkt mij eigenlijk wel redelijk.
    Ons zoontje krijgt nog 2 flessen melk (120), en verder drinkt hij ongeveer 2 tuitbekers sap/thee op een dag. Soms 3. Zal dus ook op zoiets uitkomen denk ik.

Ik heb geen tips voor je ontbijt. Zou gewoon boterham en drinken aan blijven bieden. Ik geef meestal om en om. Paar stukjes boterham, paar slokjes drinken etc.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Wat voor pap heb je geprobeerd? Ik heb altijd de bambix zonder zooi of smaakje. Toen dl geen melk lustte (en ook klaar was met de opvolgmelk) heb ik karnemelk met een drupje diksap/roosvicee/carvan cevitam gedaan. Dat drinkt ze dus wel. Cb krijgt hiervan een rolberoerte "omdat ik het zoet maak" nou jammer dan :D

Optimel of drinkyoghurt een optie?

4. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn dochter is ook geen brood-fan. Na een paar stukjes heeft ze vaak al genoeg. In plaats daarvan geef ik als lunch vaak volle yoghurt met bijvoorbeeld een banaan erdoor. Dit eet ze zo weg. Sommige kindjes houden eenmaal niet zo van brood, prima voor mij :)

5. Lente2013

Lente2013 Actief lid

21 feb 2013
    130
    0
    16
    Hij vindt brood wel lekker. Op het kdv schijnt hij zelfs twee boterhammen te eten, bij mij Max een. Maar als hij brood eet wil hij dus niets meer drinken, terwijl vocht nog belangrijker is natuurlijk en hij ook zuivel moet binnenkrijgen.

Pap heb ik inderdaad ook Bambix zonder smaakjes. Hij neemt een paar happen en dan hoeft hij niet meer.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Op zich krijgt ie wel genoeg vocht binnen, kan je ook aan z'n plasluiers merken. Als je de melk in een fles geeft kan het ook zijn dat ie klaar is met de fles en een (tuit/rietjes/gewone)beker wil of anders apart geven, eerst wat drinken en een half uurtje/uurtje later brood of andersom? En in fruit zit ook vocht en kaas en boter op brood behoort bijvoorbeeld ook tot zuivel en anders wat (griekse)yoghurt als toetje of tussendoor geven...

Deel Deze Pagina