Hoi dames, Mijn dochter van 7 maanden voelt best koud als ze wakker wordt. Het is op haar kamertje 19 graden. Ze slaapt nu in het herfstdeel van de Puckabag met een lakentje erover. Wat zal ik doen? - winterslaapzak Puckabag met lakentje? - herfstslaapzak Puckabag met dekentje + lakentje? Hoe slapen jullie baby's nu? Bedankt!
Hier een winterslaapzak zonder mouwen met een romper lange mouw óf een mouwloze romper met een pyjamajasje en zo heeft ie vorig jaar de hele winter geslapen... Maar ze slaapt wel gewoon door, heeft er zelf geen last van?
Mijn dochter is ook 7 maanden. Ze slaapt in een pyama, met daaronder een romper lange mouw, in een 4 seizoenen slaapzak. Ze slaapt in de winterzak. Die slaapzak heb ik onlangs bij de hema gekocht. De winterslaapzak heeft ze al een tijdje aan, op haar kamer is het nu 16 graden 's ochtends en ze voelt lekker warm. Mijn streven js om er geen deken bij te gebruiken, de mouwen kunnen er eventueel nog aan straks en een dikkere pyama als het kouder wordt.
Wat draagt ze onder de herfstzak? Hier ook 19 graden. Had hem vannacht voor het eerst romer met korte mouw en pyamabroek in herfstzak aan gedaan en hij werd heerlijk warm wakker.
Ze wordt rond zessen wakker en slaapt dan nog een uurtje bij ons in het warme bed.. Ik weet dus eigenlijk niet of ze er last van heeft..
Ik heb ook de puckabag en ze slaapt nu in de herfstslaapzak met een rompertje met lange mouwen of een rompertje met korte mouwen en een pyjama truitje. Nog geen broekje. Het is bij haar meestal 17 soms 18 graden op haar kamertje. Hier is het wel zo dat als ik haar geen pyjamatruitje aan doe ze eerder wakker is. Nu rond 7.45 anders rond 6.30/7.00. Bij ons scheelt het dus wel maar dat is natuurlijk bij ieder kindje weer anders.
Hier ligt ze in het herfstdeel van de puckabag meestal in een romper met korte mouw. Als het erg koud is, een romper met lange mouw. Ik heb er wel een dunne deken over...
Naar buiten. Die doe ik pas naar binnen als het echt koud wordt. Hier slaapt ze trouwens niet ook nog onder een lakentje of dekentje. Ze gaat het hele bed door dus dat werkt niet.
Hier nog een hoor. Ze ligt in het herfstdeel met fluffykant naar buiten. Ze heeft een romper korte mouw met een pyjamaatje aan. Moet er een deken overheen leggen anders heeft ze echt koude voetjes. Temp zakt hier 's nachts behoorlijk. Ik vind die Puckababy behoorlijk tegenvallen, armpjes zijn best koud. Zal blij zijn als ze gewoon onder een dekbed kan.
Nou, hier dus hetzelfde.. Iedereen was zo razendenthousiast over de Puckabag, dus hij leek me het geld wel waard.. Maar wij zijn er nog niet helemaal uit hoor..
Ik vind het wel een fijne slaapzak alleen vind ik de mouwtjes wel een beetje kort van de herfstslaapzak. Ze zeggen dat je kindje er tot 2.5 in moet kunnen maar ik denk dat de mouwtjes volgend jaar herfst al te kort zijn. Ik hoop dat ze tegen die tijd gewoon onder een denkentje kan.
Hier ook c 18-19 graden ze heeft ook koud in normale slaapzakken ook in merino. Heb ergopouch met 3.5 tog en ze slaapt daar echt heerlijk zonder broek zelfs beentje lekker warm. Heeft ook geen mouwen maar is ook niet nodig ze heeft enkel rompertje lange mouwen en soms tshirt bij of ergopouch vestje. Mijn dochter krijgt snel koud ik heb aantal slaapzakken geprobeerd maar niks was zo succes dan ergopouch (ikbenmama.nl). Combisleeer is te ingewikkeld en te groot en te stug Puckababy is van polyester wat niet verwarmt maar juist warm/zweet-koud Merino/bamboo erg fijn maar te koud bij 19 graden. Bij aanschaaf slaapzak kijk naar TOG dat is de waarde van warmte. 1.5 is zomer 2.5 in herfst/lente 3.5 is waarmste winter