slaapproblemen dreumes bijna 14 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tessa321, 15 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag, hopelijk heeft iemand van jullie goede tips/vooruitzichten.
    Sinds een aantal dagen is het een drama om onze dochter te laten slapen. Zodra ze haar bed ziet begint ze te huilen en zodra ze ligt gaat ze op standje hysterisch. Onze dochter heeft aardig wat temperament, en met 11 maanden heeft ze ook zo'n periode gehad, echter was het toen dat we steeds meer dingen deden om haar te laten slapen tot uiteindelijk op de arm in de houdgreep in slaap laten vallen en in bed leggen. We hebben haar toen 1 dag gecontroleerd laten huilen (uiteindelijk max 10 minuten geweest) en dit werkte goed. We deden ons ding voor ze naar bed ging, legde haar in bed en konden gaan, ze ging lekker slapen. Zoals het toen ging lukt het nu niet helaas.

3 weken geleden heeft ze buisjes gekregen, vrijdag hebben we oordruppels gekregen omdat er nog veel bloed en prut in de oortjes (en in een buisje) zit. Ze werd 's nachts weer wakker van de druk op haar oren. Die klachten nemen nu weer wat af.

Ik weet echter niet waarom ze nu zo huilt. Is het verlatingsangst? Einde van de 13 maanden sprong? Oorklachten zijn het waarschijnlijk niet, omdat ze bij ons in bed wel een paar keer geslapen heeft, maar dit wil ik haar niet aanleren, en daarbij, ze wil dan zo bij mij liggen dat ik niet kan slapen en na 30 minuten al overal stram ben en pijn heb.

Bij haar op de kamer blijven is (helaas) geen optie, dan blijft ze geprikkeld en word het slapen helemaal niets.

Heeft iemand tips om het naar bed gaan weer wat prettiger te maken? Hoe lang duurt deze fase als het een fase is?

Alvast heel erg bedankt!
    Tessa

2. tuc

tuc Niet meer actief

ik zou de oorproblemen niet helemaal uitsluiten. Dat ze bij jullie wel slaapt kan zijn omdat ze zich veilig voelt, maar evengoed pijn heeft. Misschien toch een keer terug op controle?

Maar als ze bij jullie in bed in slaap valt zou ik haar daar laten slapen en overleggen als je zelf naar bed gaat.

3. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Bedankt voor je reactie. Na en half uur gecontroleerd huilen haar maar het bed uit gehaald. Ze was vrij snel weer rustig. Even samen beneden gezeten en haar daarna weer terug gelegd.
    De oren laat ik dan misschien toch nog maar even nakijken.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ga eens met he rug naar haar toe op de grond of stoeltje zitten. Hier wilde ze me nabij en sliep dan in 5-15 minuten.

5. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Hier ook net een fase van slecht snachts slapen achter de rug. Inenting gehad weer verkouden etc. Maar het leek ook wel of hij bang was in de nacht. Hebben op een matras naast hem geslapen voor een week, en nu gaat het weer goed gelukkig.

Maar goed het een volgt het ander constant op dus hier ook weinig rust tussendoor. Hoop dat je er achter komt wat het is.

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier ook heel veel slaapproblemen gehad en soms nog. Maar heb de regel dat hij moet gaan liggen en proberen te slapen als ik bij hem blijf. Als hij gaat huilen of keten, dan ga ik weg.
    Dat leg en legde ik ook zo aan hem uit en dat had hij direct door.

Mss nachtlampje, muziekje?

Deel Deze Pagina